Komplex képzés- és intézményfejlesztés valósul meg az SZTE-n

Az elkövetkező négy évben több mint 3,6 milliárd forint támogatással komplex intézmény- és képzésfejlesztés valósul meg a Szegedi Tudományegyetemen. Cél a képzési kapacitás és infrastruktúra javítása, a lemorzsolódás csökkentése, a diplomások arányának növelése, valamint a technológiai fejlesztés és az innováció megerősítése.

A projekt nyitórendezvényen Dr. Tarkó Klára, a projekt szakmai vezetője elmondta: a munkában az SZTE mind a 12 kara és Tanárképző Központja, 20 központi egység, három külső szervezet és a Gál Ferenc Főiskola vesz részt. Az együttműködés hét alprojektben és csaknem száz altémában folyik.


- Komplex programról van szó, a hallgatói lemorzsolódás, a képzések fejlesztése, a nemzetköziesítés, a digitális világ nyújtotta lehetőségek hatékonyabb használata mellett a hallgatói teljesítmények és az oktatói készségek fejlesztése is a kezdeményezés egyik fontos célja – fogalmazott a szakmai vezető.


A beérkező hallgatók kompetenciamérését követően, az esetleges tudásbeli hátrányokkal küzdőket felzárkóztató kurzusok, mentor tanárok és mentor hallgatók segítik majd. Kiemelt cél a lemorzsolódás csökkentése is, hiszen előfordul, hogy a felvett hallgatók nem iratkoznak be. Sőt, ennél gyakoribb, amikor a képzési időn belül a hallgatók nem szerzik meg a diplomájukat, legtöbbször a nyelvvizsga hiánya miatt – magyarázta.


Hozzátette: a 2016 augusztusában megjelent kormányrendelet nyomán a szegedi egyetem minden szakján új módszertanok bevezetésére és folyamatos képzésfejlesztésre van szükség. Ezért hálóterv módosításokat, kredit strukturális átalakításokat, tananyagfejlesztéseket hajtanak végre. Új szemléletmódot kívánnak elterjeszteni: az oktatás tanulási eredmény alapú megközelítésének lényeg, hogy a hallgatók már a kezdetekkor tisztában legyenek azzal, hogy egy adott képzés keretében milyen kimenetre, diplomára tehetnek szert. Ez a munkaerő piaci elhelyezkedésüket is segíti.


Szó szerint megmozgatja a hallgatókat majd az egészségnevelési alprojekt. Cél a hallgatók sportolási szokásainak fejlesztése, mivel egy országos vizsgálat kimutatta, hogy a szegedi hallgatók sportolási aktivitása igen alacsony. A 41 vizsgált felsőoktatási intézményből az SZTE a 21. helyen szerepel, ami azt jelenti, hogy a hallgatók alig több mint 18%-a sportol rendszeresen. Ezt legalább 3%-kal szeretnénk növelni.


ACULATI_ELEMinfoblokk_kedv_final_CMYK__ESZAA Szegedi Tudományegyetem és a Gál Ferenc Főiskola együttműködésével megvalósuló projektet – EFOP-3.4.3-16-2016-00014 a Szegedi Tudományegyetem oktatási és szolgáltatási teljesítményének innovatív fejlesztése a munkaerő-piaci és a nemzetközi verseny kihívásaira való felkészülés jegyében – mintegy 3,675 milliárd forinttal támogatja a Széchenyi 2020 program.


esza_felso

Számold ki a pontjaid!



Pontkalkulator_grafika

Nyiss a Jövőd Felé!







Hallgatóink mondták


Kovacs_Tamas_felveteliKovács Tamás - GTK, gazdálkodási és menedzsment

Azért szeretek a Szegedi Tudományegyetemre járni, mert nagyon sok jó program van az egyetemisták számára, sok lehetőség adódik a kikapcsolódásra a kari épületek környékén is. Emellett nagyon jó a közösség is, mindenki segítőkész, barátságos. Igaz ez az oktatókra is, akik nagyon érdekes és színvonalas órákat tartanak.





kartali_tunde_felveteliKartali Tünde - TTIK, biológia PhD

Újvidéken, szerb nyelven fejeztem be a mesterképzést. De mindig is szerettem volna az anyanyelvemen továbbtanulni, mikrobiológiával foglalkozni. Ezért jelentkeztem az SZTE Biológia Doktori Iskolájába. Szegedet mindig is szerettem. Régóta tisztában vagyok azzal is, hogy az itteni egyetem minőségi képzést biztosít, az SZTE Mikrobiológiai Tanszékéről csak jót hallottam. Ezért választottam a Szegedi Tudományegyetem doktori képzését.




További hallgatói vélemények >>>