Milyen a hazai egyetemek jövőképe az átalakuló felsőoktatási térben?

Az egyetemi kutatók publikációinak egyik következménye, hogy az adott felsőoktatási intézmény milyen helyet foglal el a toplistákon. Ezt a jelenséget is nagyító alá teszi a felsőoktatási stratégiák átalakulását elemző tanulmány.

Az úgy nevezett sanghaji világ-lista első 500 intézménye között nem találni már magyarországi egyetemet. Ennek kapcsán több hazai elemzés is a magyar felsőoktatás válságáról értekezett. Most Jövőkép címmel, Farkas Beáta, az SZTE Gazdaságtudományi Kar közgazdász professzor tekintette át a szegedi és a hazai egyetemek helyzetét, kiemelt figyelemmel a nemzetközi versenyre, ami befolyásolja ezeknek az intézményeknek a sorsát is. Farkas professzort Tráser László kérdezte.


esza_felso

Számold ki a pontjaid!



Pontkalkulator_grafika

Nyiss a Jövőd Felé!







Hallgatóink mondták


Kocsis_Bernadett_felveteliKocsis Bernadett - BTK, szociológia

Nagyon szeretem Szegedet, hallgatókkal teli, pezsgő egyetemi város. A képzéssel is elégedett vagyok, különösen azért, mert számos gyakorlati helyet biztosít az egyetem a hallgatóknak –nemcsak szociológia szakon. Szeretem, hogy olyan sokféle testnevelés kurzus közül lehet választani, így az is megtalálja a számára kedvező sportágat, aki a labdajátékokat szereti, de az is, aki inkább az extrém mozgásformákat kedveli.



Toth_Fanni_felveteliTóth Fanni - TTIK, programtervező informatikus

Az SZTE programtervező informatikus szakján igazán minőségi oktatást kapunk. Ami számomra pozitív, hogy tényleg azt kaptam, amire számítottam, amit hirdettek a nyílt napokon is. Ráadásul, ha valaki ügyes a programtervezésben még esélyt is kaphat, hogy a tanszékünkön dolgozzon. Sokan nem is tudják, de duális képzésben is lehet tanulni, ami nagyon sokat segít a gyakorlatias tapasztalatok megszerzésében, és az egyetem után komoly előnyt jelenthet ez a munkaerőpiacon.


További hallgatói vélemények >>>


Események

Rendezvénynaptár *

    Készítő