A LAN WiFi szolgáltatást elsősorban a Szegedi Tudományegyetem oktatói, dolgozói vehetik igénybe egyetemi feladataikkal összefüggő internetes munkavégzés céljára. A szolgáltatás igénybevételéhez szükség van egy WiFi‑s azonosítóra és a hozzá tartozó jelszóra, valamint a LAN-t használó (üzemeltető) egyetemi egység jóváhagyására.
1.Szolgáltatás igénylése
Amennyiben a Help Desk sem tud ETR elérési jogról, illetve nem látja lehetségesnek a megszerzését, vagy tényleg nincs helyi WiFi adminisztrátor, akkor már létező ETR-login esetén átadja a felhasználónak a használatbavételéhez szükséges adatokat, míg új igény esetén az igénylőlap alapján elkészíti a belépéshez szükséges ETR-logint és jelszót. Végül megadja az igényelt WiFi szolgáltatáshoz a jogosultságot. Az (ETR-loginból a d) pont szerint képzett) WiFi felhasználói azonosítót és jelszót a Help Desk lezárt borítékban adja át (postázza). Az ebben az esetben használatba vett vagy létrehozott azonosító is része az ETR azonosítási rendszerének, de – ETR elérési jog híján – nem lehet vele hozzáférni az ETR szolgáltatásaihoz. Az így kapott ETR-loginnal is be lehet jelentkezni WiFi adminisztrációs szerverre a szolgáltatással kapcsolatos információk lekérdezése céljából, de elektronikus igénylést nem lehet kezdeményezni, ezért további jogosultságszerzés, vagy a korábbiak módosítása, beleértve a jelszót is, csak a Help Desken keresztül történhet.
2.Jelszó ellenőrzés és váltás
3.Elfelejtett jelszó
Elfelejtett jelszó esetén a Help Desk tud segíteni új jelszó generálásával.
4.Adatmódosítás
Adatmódosítás ETR elérési joggal rendelkező a felhasználók esetén csak az ETR-es felületen történhet. Az egyéb azonosítók esetén új igénylőlapot kell kitölteni.
Szolgáltatással kapcsolatos módosítási igényekkel, amennyiben elektronikusan igényelték a szolgáltatást, az egység WiFi adminisztrátorához kell fordulni. Egyéb esetben új igénylőlapot kell kitölteni.
5.Lemondás
Az (ETR elérési joggal rendelkező) felhasználók által elektronikusan igényelt szolgáltatás lemondását az egység WiFi adminisztrátoránál lehet kezdeményezni. Egyéb azonosítók esetében a Help Deskre el kell juttatni egy kitöltött igénylőlapot, melyben szerepel a kívánt szolgáltatás lemondása.
6.Email értesítés
A jogosultságváltozásokról (igénylés, lemondás) a felhasználók automatikus email üzenetet kapnak a megadott email címükre. Amennyiben ETR elérési joguk van, úgy az ETR-ben megadott email címre küldjük az üzenetet, egyéb azonosító esetében az igénylőlapon megadott email címre. Az email tartalmazza az érintett szolgáltatás paramétereit, illetve a változást. Ha az igénylés után a felhasználó ezt a címet kitörli, és nem ír helyette másikat, akkor az igényelt szolgáltatáshoz való hozzáférését felfüggesztjük.
7.Korlátozások
Amennyiben a felhasználó megszegi az „SZTE Számítógépes Infrastruktúra Szabályzatában” foglaltakat, a felhasználónak nyújtott szolgáltatások korlátozására kerülhet sor. A korlátozás LAN elérés esetén a szolgáltatás időszakos felfüggesztését jelenti. Ez tarthat néhány napig, de súlyos esetben akár végleges is lehet. A korlátozások a WiFi adminisztrációs felület adatbázisában tárolódnak, illetve megőrződnek, így mind az aktuális állapot, mind a korlátozási előzmények megtekinthetők a tételekhez tartozó rövid leírással, melyet a felhasználónak is módjában áll nyomon követni a WiFi adminisztrációs szerver megfelelő lapján.
Ezen kívül a LAN üzemeltetője szankcionálási vagy biztonsági céllal az elérhető IP címek és szolgáltatások, illetve a sávszélesség vonatkozásában korlátozhatja a felhasználó forgalmát.
2013. szeptember 9.