Nevtelen_terv

Gyógyszercég marketing stratégiáját dolgozzák ki az SZTE hallgatói

Egy képzeletbeli gyógyszercég marketingstratégiájának megalkotásán dolgoznak a Szegedi Tudományegyetem hallgatói, versenyezve az első helyért a EUGLOH Pharmaceutical Rush Business Game nevű játékos kurzusán. A cél a tapasztalatszerzés – nemzetközi környezetben.

- A január 13. és 16. között zajló Pharmaceutical Rush Business Game a EUGLOH egyik legizgalmasabb programja. Egy olyan online verseny, amelyben az SZTE hallgatói interkulturális környezetben, nemzetközi csapatokban dolgoznak együtt. A céljuk egy képzeletbeli gyógyszercég marketingstratégiájának megalkotása – mondta Révész Balázs, az SZTE Gazdaságtudományi Karának docense, a verseny egyik magyar szervezője.

 

A EUGLOH, vagyis a 2019 őszén létrejött European University Alliance for Global Health konzorcium tagjai a Szegedi Tudományegyetem, a Paris-Saclay Egyetem, a Lundi Egyetem, a Portói Egyetem és a müncheni Ludwig Maximillian Egyetem. A program 210 ezer hallgató, 23 ezer oktató, kutató és felsőoktatási munkatárs számára teszi lehetővé az öt egyetem és így az öt ország közötti mobilitást és együttműködést. A pandémiás helyzet miatt nagyobb hangsúlyt kapnak most a virtuális mobilitási programok.  A hallgatóknak arra is lehetőségük van, hogy csak egy-egy tanegységet vegyenek fel a partneregyetemeken, hogy részt vehessenek olyan külföldi programokon, mint egy nemzetközi konferencia, egy workshop, egy karriernap vagy egy játékos verseny, amely egyben kurzus is: mint a Pharmaceutical Rush Business Game.

 

A EUGLOH a globális egészséget helyezi a központba, de olyan sokoldalú megközelítésben, hogy az egyetem bármely karának, illetve szakjának hallgatói tudjanak csatlakozni hozzá. Bizonyíték erre az, hogy a Rush Game-re a Gyógyszerészeti Karról, az Általános Orvostudományi Karról, a Gazdaságtudományi Karról és a Bölcsészet- és Társadalomtudományi Karról is jelentkeztek hallgatók, összesen 20-an. Az idei már a második Rush Game, az öt egyetemről összesen 200 diák nevezett. A hallgatók egyénileg jelentkeznek, majd a rendszer különböző paraméterek figyelembevételével sorsolta őket hatfős csapatokba.

 

- Nagyon aktív a csapatunk. Portugál egyetemistával és főleg francia hallgatókkal dolgozunk együtt – hallottuk Szűcs Györgytől. Az SZTE GTK vállalkozásfejlesztés mesterszakos hallgatója nagyon hasznos lehetőségnek tartja a versenyt, és mindenkinek ajánlja, aki rászánja az időt, hogy jól elmélyedjen az információk feldolgozásában. A hallgatók ugyanis marketing kutatási dokumentumokat kaptak, amelyek többek között arról szólnak, hogy Európában és Ázsiában hogyan működik a piac, milyen alapú gyógyszerkészítményeket részesítenek előnyben az emberek – a csapatok ezek alapján dolgozzák ki, és építik fel a marketing stratégiájukat, amelyet később egy analitikai rendszer kielemez: a gyógyszerpiacot szimuláló algoritmusok segítségével jelzi, hogy a döntések milyen eredményeket hoztak. A versenyzők minden forduló végén látják, hogy mennyit sikerült eladniuk a termékeikből, mennyi hasznot realizáltak, és hogyan alakult a képzeletbeli cégük részvényeinek árfolyama. Ezekből az adatokból kell következtetniük, hogy menyire sikeres a stratégiájuk, és az alapján kell meghozniuk a következő forduló döntéseit. A végén az a csapat nyer, amelyiknek a részvényei a legtöbbet érik hét forduló után.

 

- A versenynek tehát nincs zsűrije, a végeredményt az algoritmusok döntik el. A diákok azonban nem egyedül állnak szemben egy géppel, folyamatos oktatói segítséget kapnak. Nyereményük pedig a tapasztalat, amit a résztvevők a verseny során megszereznek. Megtanulnak nemzetközi környezetben, csapatmunkában együttműködni, kommunikálni, döntéseket hozni, meggyőzni egymást. Nem utolsó sorban a közgazdász hallgatók megismerik a gyógyszeripar mozgatórugóit, a gyógyszerészek pedig megismerkednek az üzleti szemléletmóddal. Mindennek pedig nem csak a további tanulmányaik során, de a diplomájuk megszerzése után is felbecsülhetetlen értéke lesz – magyarázta Révész Balázs.

 


SZTEinfo


esza_felso

Nyiss a Jövőd Felé!







Hallgatóink mondták

Zadori_BenceZádori Bence – BTK – Kommunikáció-és médiatudomány

Szeged az Alföld fővárosa. Nem olyan nagy és túlcifrázott, mint Budapest, és ez az élmények, az ismerkedés javára szolgál. AZ SZTE pedig sokkal gyakorlatiasabb képzést ad a legtöbb egyetemnél, ami a választott szakom (kommunikáció- és médiatudomány) számára elengedhetetlen. És hogy miért a #sztekomm? Mert túlságosan érdekel a világ és ezt itt különösen díjazzák.

 

Szolga_Valentina_kicsiSzolga Valentina – GYTK, gyógyszerész

Már gimnáziumban is Szegedre jártam, így szinte egyenes út vezetett az SZTE-re. Mórahalmi vagyok, így az SZTE helyileg közel van, Szegedet pedig egy vonzó, gyönyörű városnak tartom. Ami nagyon pozitív számomra, hogy a képzés rendkívül gyakorlatorientált, és az egyetemi rangsorokban is jó helyezéseket érünk el.

További hallgatói vélemények >>>


Események

Rendezvénynaptár *