nyitoSZIIV

Online térbe költözött a „Szegedi Innovatív Informatika Verseny 2020”

A Szegedi Tudományegyetem TTIK Informatikai Intézete hatodik alkalommal hirdetett versenyt középiskolás diákok számára. A tanulmányi versenyekkel ellentétben a lassan hagyományt teremtő Szegedi Innovatív Informatika Verseny (SZIIV) a kreativitást és az alkotó szellemet helyezi előtérbe. A SZIIV következő megmérettetésére 2021. március 5-ig várják az ötletes pályamunkákat.

A „Szegedi Innovatív Informatika Versenyt (SZIIV)” a Kreatív Tudományos Program Középiskolásoknak rendezvénysorozat részeként szervezte meg az SZTE Természettudományi és Informatikai Kar a Játsszunk fizikát! Öveges József emlékére”, valamint a „Polygon Pályázat Matematikából, Középiskolásoknak” elnevezésű vetélkedő mellett.


SZIIV_Ralley_3

 

A SZIIV-re középiskolás diákcsapatok nevezhetnek két kategóriában: A műszaki informatika szekcióban olyan pályamunkákat várnak a szervezők, amelyek nem csupán programozási feladatból állnak, vagyis a versenyzőknek meg kell építeniük, vagy meglévő elemekből össze kell állítaniuk egy rendszert, amely működtetéséhez a szoftvert is maguknak kell megírniuk. Az informatika szekcióban pedig a diákoknak egy szoftvert kell megalkotni az általuk választott probléma megoldására.

 

A járványügyi veszélyhelyzet miatt a SZIIV döntője – az elmúlt években hagyományos tavaszi időpontjával szemben – idén őszre halasztódott. A 2020. évi versenyre 14 hazai és határon túli iskolából 23 pályamunka érkezett. A szakmai zsűri 10-10 pályamunkát választott be a 2020. november 6-án és 7-én online megrendezett döntőbe. A zsűriben egyetemi oktatók, kutatók, valamint cégek képviselői, illetve középiskolai tanárok vettek részt. A válogatásban szerepet játszott az ötlet újszerűsége, a megoldás ötletessége és eredetisége, a fölvetett probléma fontossága és széleskörű használhatósága, a megoldás szakmai minősége, igényessége. A döntőben a diákoknak be kellett mutatniuk pályamunkájuk tárgyát prezentáció formájában, továbbá kisfilm vagy demonstráció keretében az elkészült rendszer, illetve szoftver működését.

 

Az idei versenyre küldött pályamunkák témaköre is színes volt. Egyik csapat pókrobotot, a másik egy autószimulátort épített. Egy harmadik csapat egy saját készítésű CNC géppel nevezett a versenyre. Az informatika szekcióban több tanulást segítő alkalmazást mutattak be a versenyzők, egy másik csapat egy szabadtérben is játszható játékalkalmazást készített.

 

A műszaki informatika szekció első helyezettje a Pécsi Janus Pannonius Gimnázium Janus3D_JM2020 csapata: Kis-Bogdán Kolos és Hegedüs János egy univerzális mérőeszközt alkotott. A második helyezett a kazincbarcikai Irinyi János Református Oktatási Központ Iriniyi csapata: Sonkoly Gergő és Hentes Kornél egy vezeték nélküli kesztyűt készítettek. A harmadik helyezett Dudás Miklós, a BMSzC Bláthy Ottó Titusz Informatikai Szakgimnáziuma intézmény diákja lett BOTBlocks című pályamunkájával.


SZIIV_Botblocks_1

 

A SZIIV informatikai szekció első helyezettje a Horváth Gergely, Stefán Kornél, Vad Avar alkotta Házizz velünk csapat a Budapesti Műszaki Szakképzési Centrum Neumann János Számítástechnikai Szakgimnáziumából, akik a ParkMyst nevű játékot készítették el. A második helyezett az SZTE Gyakorló Gimnázium és Általános Iskolából Tóth Tamás egyszemélyes Do I know it? nevű csapata lett I know it alkalmazásával. A harmadik helyre pedig a Janus_BuildUp csapat, azaz Rendes Botond és Kis-Bogdán Kolos került a Pécsi Janus Pannonius Gimnáziumból: a diákok a matematika oktatását a virtuális valóságba helyezték el.

 

Az SZTE TTIK SZIIV szervezői hálásak a nagyvonalú támogatásért az ipari partnereknek és szponzoroknak. A vetélkedő végén felhívták az informatika iránt érdeklődő diákok figyelmét, hogy 2021. április 16-17. között rendezik meg a következő SZIIV versenyt, amelyre a pályamunkákat 2021. március 5-ig várják.

 

SZTEinfo

Fotók: SZIIV


esza_felso

Nyiss a Jövőd Felé!







Hallgatóink mondták


Juhasz_AnnaJuhász Anna - MGK, mezőgazdasági mérnök

Számomra egyértelmű volt már a középiskolában, hogy az MGK-n biztosan szép jövő vár rám. Sok jót hallottam ismerősöktől, de most, hogy a hallgatója lehetek ennek a karnak, én is sok maradandó élményt továbbíthatok érettségizős barátaimnak. Az órákon tanultakat az otthoni családi gazdaságban bátran kamatoztathatom. Szuper külföldi lehetőségek, gyakorlatias oktatás, és nem utolsósorban a családias légkör, amit nagyon szeretek. Ez elsősorban abban nyilvánul meg, hogy kiváló a tanár-diák kapcsolat.



Krizsan DaniellaKrizsán Daniella – BTK, szabad bölcsészet

A felvételi előtt a kommunikáció, a média és a nyelvtudományok érdekeltek. Végül szabad bölcsészet szakra jelentkeztem, mert így szakiránynak a kommunikáció- és médiatudományt vettem fel, minor képzésnek pedig a nyelvtechnológiát. A szakon családias a környezet, a tanárok szinte olyanok, mintha segítőkész szülőként lennének mellettünk. Mesterképzésre is szeretnék jelentkezni, kommunikáció- és médiatudomány szakra, ahol majd a humánkommunikáció kutatásra szeretnék specializálódni. Célom, hogy kifejlesszek egy olyan módszert, amivel az emberek gyorsabban tanulnának meg idegen nyelveket.




További hallgatói vélemények >>>


Események

Rendezvénynaptár *