Szegedi Tudományegyetem Ahol tudás és szándék találkozik

2013  --  Beszerzési és Szolgáltatási Iroda (szolgáltatások)
Ajánlattételi felhívás SZTE/2013/PSZ02224
A Szegedi Tudományegyetem Gazdasági és Műszaki Főigazgatósága (továbbiakban: Ajánlatkérő) nyílt beszerzési eljárást hirdet.

A beszerzés tárgya: „ADL (Activity of Daily Life)-t és az egyéb mérési feladatokat támogató tárolás/feldolgozás kutatás részhez szükséges Élő Laboratóriumos mérések megtervezése, a szükséges infrastruktúra és szoftver fejlesztés megvalósítása, a mérések megvalósítása és az eredmény átadása.”
2013. május 09.
Ajánlat sorszáma: SZTE/2013/PSZ02224

Ajánlattételi határidő: 2013. május 16 15:00

Szállítás, teljesítés tervezett időpontja: A szerződéskötés időpontjától számított 2013. december 1-ig.

A beszerzés rövid ismertetője:

A TÁMOP-4.2.2.A-11/1/KONV-2012-0073 (továbbiakban TOMI projekt) komplex alap- és alkalmazott kutatási projektben interdiszciplináris (informatikai-orvostudományi-matematikai) kutatói együttműködés során a telemedicináris rendszerek szoftver architektura, mérési bizonytalanság és humán diagnosztikai mérési rendszerek alapvető problémáinak megoldásai kerülnek előtérbe. Ennek társadalmi és kutatás politikai oka, hogy a jelentős költségeket felemésztő egészségügyi ellátó rendszerek működési folyamatai nem illeszkednek napjaink átlagemberének megváltozott életviteléhez. Jelenleg nem állnak rendelkezésre azon egészségügyi rendszer alkalmazások, melyek a humán klinikai protokoll szabályai mentén képesek egészségügyi paraméterek rögzítésére, ezen adatokból diagnosztikai és/vagy terápiás következtetések támogatására.

A projekt hierarchikus célrendszerébe illeszkedve, a Referencia Szoftver Architektúra alprojekt alapvető célkitűzése: egyszerű, olcsó, meglévő IT és kommunikációs eszközökön alapuló telemedicina megoldások fejlesztése, az ezekhez tartozó szoftver architektúra kutatása. Az orvosi protokollok rendszerébe illeszkedve olyan rendszer létrehozására törekszik az alprojekt, mely képes a mindennapi életvitel megváltoztatása nélkül, a napi aktivitás (Activity of Daily Life), napi tevékenység közbeni élettani/kórélettani paraméterek automatikus rögzítésére. Ezen túl figyelembe kívánja venni azt a folyamatot, mely értelmében az olyan speciális mérések, amelyek nem orvosi eszközökkel történnek (pl.: 3D kézmozgás, …) is fontos szerepet fognak játszani a jövő telemedicinájában. A kiírás célja a fejlesztésekhez, kutatáshoz szükséges mennyiségű és minőségű mérési adat begyűjtése. A napi aktivitás mérésére meglévő biztonságtechnikai megoldásokat kívánunk igénybe vennie, azt szeretnénk validálni, hogy alkalmazható-e a meglévő infrastruktúra ilyen célokra is. Az egyéb paraméterekhez pl.: kéz remegés, agy hullámok, izom merevség a piacon kapható nem orvosi célra készült eszközöket kívánunk igénybe venni.

A TOMI projektben a kutatandó telemedicinát is támogató referencia szoftver architektúrával kapcsolatos tervezési minták csak úgy tudnak tudományos és gyakorlati értéket képviselni, ha valós körülmények között is bizonyították a képességeiket. Ennek értelmében a felhő tárolás és a felhő feldolgozás egyaránt célkeresztben van. Ilyen szempontból az ADL kiemelt fontosságú, mivel nagy mennyiségű adatot szolgáltat és ezen adat feldolgozása igen erőforrás intenzív. Azonban csak úgy lehet megfelelő eredményt elérni, ha kellő számú és minőségű mérésre tudunk alapozni. A nem orvosi mérő eszközök alkalmazása (pl.: MindWave Mobile, LeapMotion, Lernstift, MYO, Alivecor) is új távlatokat adhat. Az ezekből szármató adatok mennyisége, minősége feldolgozás igénye nem látható előre, ezt kísérlettel kell megvizsgálni. Ezen mérések szervezéséhez, elvégzéséhez, az infrastruktúra kialakításhoz szükséges jelen K+F szolgáltatás biztosítása.

 

Elvégzendő feladatok:

 

I. Ütem elvárt feladatai:

  • Egy olyan HW/SW rendszer megtervezése mely segítségével klasszikus biztonsági eszközök segítségével monitorozható a napi otthoni aktivitás, életvitel. Különös fontosságú, hogy a mérések minél pontosabban dokumentálva legyenek, beleértve az egyes események címkézését is. Ezen túl egy olyan HW/SW keretrendszer megtervezése melynek segítségével az egyéb paramétereket mérő eszközök is biztonságosan illeszthetőek lesznek és kísérletek tudunk velük végrehajtani.
  • Egy részletes munkaterv, mérési terv elkészítése, amely segítségével a nagyszámú (> 50 helyszín) a társadalom egy reprezentatív mintájaként megfelelő adatokat tud szolgáltatni a kutatáshoz.
  • A címkézést megvalósító szoftver megoldás megvalósítása. Itt a felhasználó közreműködésével, vagy az nélkül címkézni kell a mért adatokat.

II. Ütem elvárt feladatai:

  • A megadott és elfogadott munkaterv alapján legalább 50 különböző adottságú helyszínen és felhasználóval legalább egy hetes időtartamra élő laboratóriumos módszertan szerinti kísérletek és mérések végrehajtása.
  • A mérésekhez szükséges infrastruktúrát az alvállalkozónak kell biztosítania.
  • A mérések, mérési helyszínek pontos dokumentálása a felhasználói vélemények begyűjtése a címkézett adatok összegyűjtése.

 

A tevékenység ellátásához kapcsolódó rendelkezésre állás és eredmény jog:

  • Vállalkozónak a szerződés futamideje alatt a fejlesztési folyamat előrehaladásához minimum heti 20 óra folyamatos konzultációs rendelkezésre állást (főszabály szerint 1 szakember heti 20 óra rendelkezésre állása) kell biztosítania.
  • A vállalkozó a kifejlesztett mérést támogató szoftver megoldást obfuszkálatlan forráskódként köteles átadni a Tanszék számára, lemondva annak mindennemű további jogáról. Vállalkozó a kód bázis mellett a mérési eredményeket, környezeteket és címkézéseket tartalmazó adatbázist is köteles átadni.

 

Pályázati forrás: TÁMOP-4.2.2.A-11/1/KONV-2012-0073, „Telemedicína fókuszú kutatások Orvosi, Matematikai és Informatikai tudományterületeken” projekt

 

Rendelkezésre álló maximális keretösszeg: nettó 7.500.000,- Ft

Bírálati szempont: legalacsonyabb összegű ellenszolgáltatás

Az ellenszolgáltatás összegét a kiírás szerinti feladatokra mindösszesen nettó Ft+Áfa formában kérjük megadni. Ajánlatkérő a mindösszesen megadott bruttó árakat fogja értékelni a bírálat során.

Az ajánlati árnak fedezetet kell nyújtania minden a szolgáltatással kapcsolatosan felmerülő költségre.


További információk:

Ajánlattevővel szembeni elvárások:

  • Ajánlattevő csatoljon referencianyilatkozatot a beszerzés elindítását megelőző 36 hónap során teljesített, vagy teljesítés alatt álló legalább 1 db minimum nettó 3.500.000,- Ft értékű élő laboratóriumos mérő rendszer kidolgozására, kutatási tevékenységben való alkalmazására vonatkozó fejlesztésről, melynek paraméterei:

- a szerződést kötő másik fél megnevezése és a részéről információt adó személy nevének, telefonszámának megadása

- a teljesített, vagy teljesítés alatt álló fejlesztés bemutatása, rövid (max. 2000 karakteres) összefoglalása

- ellenszolgáltatás összegének meghatározása

- a szolgáltatás teljesítésének futamideje

  • Ajánlattevő mutassa be ajánlatában a fejlesztésbe (rendszer tervezés és a szoftver kidolgozás) bevonni kívánt minimum 3 fő szoftverfejlesztő szakemberét, önéletrajzuk csatolásával, melyből egyértelműen ki kell derülnie a szakemberek képzettségének, szoftverfejlesztés területén szerzett tapasztalatainak.
  • Ajánlattevő nyújtsa be a műszaki specifikációban megadott probléma, kutatási célkitűzés megoldására vonatkozó módszertani leiratát, melynek tartalmaznia kell az alábbiakat:

- Technológiai leírás a megvalósításról (folyószöveg, programozási nyelvek megnevezése)

- Az előzetesen definiált 2 részteljesítési időszakon belül ellátandó tevékenységekre részletes feladat ellátási ütemterv, mely magában foglalja a becsült elkészítési időpontokat és az ajánlat egyes pontjainak erőforrás igényét is.


Fizetési mód: Vállalkozó a szolgáltatás díjáról 1 db részszámlát és 1 db végszámlát nyújthat be teljesítésigazolást követően, az alábbiak szerint:

- 2013. június 15-én: az „I. Ütem elvárt feladatai” teljesítését követően részszámla a bruttó vállalkozói díj 1/2-ének megfelelő összegről,

- 2013. december 1-én: a „II. Ütem elvárt feladatai” teljesítését követően végszámla a bruttó vállalkozói díj 1/2-ének megfelelő összegről.

A számlák összege a számla kézhezvételét követő 60 napon belüli fizetési határidővel, átutalással kerül kifizetésre.


Ajánlat benyújtásának módja: Zárt borítékban 1 eredeti példányban, a Szegedi Tudományegyetemnek címezve: SZTE Gazdasági és Műszaki Főigazgatóság Szentháromság utca 34, személyesen vagy postai úton. A borítékon és a dokumentációban kérjük feltüntetni az ajánlati sorszámot. Ajánlatát feltöltheti cégszerűen aláírt pdf formátumban, az adott eljárás weboldalán a jobb felső sarokban levő "ajánlattétel" linken keresztül.
Kérjük, hogy ajánlatukat vagy borítékban juttassák el, vagy az adott eljárás weboldalán töltsék fel.

További információ kérhető:

Az ajánlatkérő hivatalos kapcsolattartója: Ifkovics Kálmán, irodavezető

ifkovics.kalman@gmf.u-szeged.hu

Az ajánlatkérő szakmai kapcsolattartója: Bilicki Vilmos dr., tanársegéd SZTE TTIK Informatikai Tanszékcsoport Szoftverfejlesztés Tanszék, tel: +36 (62) 546-781, +36 (62) 544-000/6781, +36 (62) 546-396, +36 (62) 544-000/6396

email: bilickiv@inf.u-szeged.hu

Az eljárás nyelve: magyar, de az ajánlatkérő angol nyelvű ajánlatot is elfogad. Jelen felhívással Ajánlatkérő olyan cégek jelentkezését várja, akik megfelelő pénzügyi háttérrel rendelkeznek valamint képesek a mielőbbi szállítására. Az ajánlatkérő fenntartja magának a jogot, hogy az ajánlattevőktől további írásbeli tájékoztatást kérjen 5 munkanapon belül, a tájékoztatási igény minden ajánlattevőnek történő egyidejű megküldésével, az érvényes jelentkezések alapján. Ezek után az ajánlatkérő elvégzi az ajánlatok értékelését, amelynek eredményéről a lehető legrövidebb időn belül értesíti az Ajánlattevőket.

Ajánlatkérő fenntartja magának a jogot, hogy a jelen felhívás lefolytatásától indoklás nélkül részlegesen, illetve teljes mértékben elálljon. Az Ajánlatkérő nem vállal felelősséget az elállásból származó következményekért.

A jelen felhívás egyetlen Ajánlattevő által sem tekinthető az Ajánlatkérő által tett szerződéses ajánlatnak vagy kötelezettségvállalásnak. A felhívás és a pályázati eljárás az Ajánlatkérő belső szabályai alapján történik.

Nyertes ajánlattevő: H-Lab Nonprofit Kft., 6782 Mórahalom, Fesztivál köz 1.
Nyertes ajánlati ár: 7 312 500,-Ft+ÁFA