2024 április 22-én új projekt indult az SZTE Életvezetési Tanácsadó Központ kortárssegítő csoportja a KortársAid önkénteseinek segítségével. Fercsák Norbert és Horváth Mária Dóra koordinálásával pszichoedukációs foglalkozásokon vehettek részt a tanácsadási folyamat megkezdésére váró egyetemisták.
A sikerre való tekintettel az előadások egy rendszeres programsorozat keretében folyamatosan elérhetőek lesznek a jövőben is. Az egymástól független foglalkozások specifikus témákat dolgoznak fel, melyek a pszichológiai tanácsadásba jelentkezők számára nehézséget jelentő életterületeket érintik. Az előadások kiscsoportokban, anonim módon, a passzív részvétel jogával, de az aktivitás lehetőségével fognak megvalósulni.
A vonatkozó szakmai tudás hiteles ismerete segítheti a klienseket abban, hogy fontos lépéseket tegyenek az önismereti úton, és pontosabban elhelyezzék azon magukat. Az otthon is alkalmazható technikák elsajátítása pedig a mindennapok során is hasznos eszköz lehet számukra. Emellett már az egyéni tanácsadás megkezdése előtt érezhetik, hogy nincsenek egyedül problémájukkal. Az első és második alkalmat 2024. április 22-én és 29-én tartották kortárs pszichológus hallgatók. Ezúttal a „
Kapunyitás, önállósodás, autonómia és szülőkről való leválás” témája volt porondon egy interaktív előadással és néhány gyakorlattal. A teltházas alkalmak során szó volt többek között: Az önbizalomhiányról, a bizonytalan jövőképről, a magányosság problémájáról, munkakeresésről és az egyetem utáni szakmai elhelyezkedésről, anyagi függetlenségről, a kapunyitási pánik kezeléséről, elköteleződésről (párkapcsolat, munkahely, városváltás...), felelősségről, jövőtervezésről a karrierút megtalálásával, az oktatási rendszer béklyóiról, családi dinamikákról és határokról, a lázadás szerepéről, és az imposztor-szindrómáról. A résztvevők újabb nézőpontokat sajátíthattak el, melyek során aktívak voltak a gyakorlatok/kérdésfeltevések terén. A harmadik alkalmat már a vizsgaidőszakban májusban tartották az akkor aktuális „
Stresszkezelés, vizsgaszorongás, teljesítménykényszer” témájában. Ekkor fókuszban volt a túlzott stressz megelőzése, megküzdés menekülés vagy ledermedés esetei, a cselekvési erő felszabadítása félelem alatt, a vizsgaszorongás pszichés háttere az eredmények és önértékelés kapcsolata, valamint gyakorlati technikák a stressz kezelésére (mindfulness; fejlődési mindset; motiváció és énhatékonyság-érzet fejlesztése, légzéstechnikák). A tanácsadásra jelentkezőknek érdemes figyelemmel kísérni az előadások időpontjait, de a várakozók külön értesítést is szoktak kapni a lehetőségekről. Érdemes élni velük.