Az SZTE Egyetemi Életvezetési Tanácsadó Központ (EÉTK) konferenciáján említett kötet mélyreható betekintést nyújt a tanácsadó központ elmúlt 3 évtizedben végzett munkájába és eredményeibe. A “Életvezetési Tanácsadás Legfelsőbb Fokon” című gyűjtemény az SZTE mentálhigiénés támogatási programjait, kutatásait és újító megoldásait veszi számba, rávilágítva a felsőoktatási környezetben jelentkező kihívásokra és a támogatás nélkülözhetetlen szerepére.
A kötet tanulmányai sokszínű perspektívából mutatják be az EÉTK munkáját és a mentális egészség támogatásának megoldásait. Az új kötet nemcsak azoknak szól, akik a felsőoktatás világában tevékenykednek, hanem minden érdeklődő számára betekintést nyújt az életvezetési tanácsadás jövőjébe és a tanulási kihívások kezelésének innovatív módjaiba.
Fejezetek:
1. A Központ története és tevékenysége
A nyitó fejezet, Szenes Márta, Tajti Péter, Nagy Katalin és Jáger Nikolett tanulmánya az elmúlt évtized tevékenységét és mérföldköveit részletezi, bemutatva a központ fejlődését és bővülő támogatási rendszerét.
2. Tanulási készségek fejlesztése
Marunák Mária gondolatai arra emlékeztetnek, hogy az egyetemi siker alapja a hatékony tanulási módszerek elsajátítása. Írása az önálló tanulás stratégiáinak fejlesztését helyezi középpontba.
3. A tanulás és munka összeegyeztetése
Dr. Tessényi Judit a SWOT-analízis módszerével tárja fel, milyen lehetőségeket és kihívásokat rejt a tanulmányok melletti munkavégzés.
4. Kortárssegítés és Csoportos Tanácsadás
Major Adrienn és szerzőtársai egy újfajta szakmaközi együttműködést mutatnak be, amely az EÉTK és a szegedi ETSZK Mentorprogram támogatásával jött létre.
5. A Lemorzsolódás és kiégés kockázatai
Dr. Tessényi Judit bemutatja a kiégés és az egyetemi lemorzsolódás közötti összefüggéseket, amelyekre a Központ innovatív megoldásokkal kíván választ adni.
6. EMDR és Felsőoktatási Tanácsadás
Dr. Lantos Katalin a traumafeldolgozásban alkalmazott EMDR technikát helyezi új kontextusba, bemutatva annak lehetőségeit a hallgatói tanácsadásban.
7. A Kognitív viselkedésterápia alkalmazása
Dr. Pukánszky Judit kutatása a kognitív viselkedésterápiás eszköztár gyakorlati alkalmazását taglalja, amely különösen hasznos a tanácsadói munkában.
8. A Nemzetközi hallgatók beilleszkedése
Dr. Karner Orsolya kutatása rávilágít, hogyan küzdenek meg a nemzetközi hallgatók a kulturális különbségekkel és az egyetemi élettel.
9. Mesterséges Intelligencia a tanácsadásban
Sebő Tamás és kollégái a chatbotok és szupervízió területén elért eredményekről számolnak be, amelyek forradalmasíthatják a tanácsadást.
10. A Fogyatékossággal élő hallgatók és az egyetemi esélyegyenlőség
Ladányi Lili és Nagygyörgy Éva írásai különös figyelmet szentelnek az inklúzió és esélyegyenlőség kérdéseinek, az autizmus spektrumzavartól kezdve a munkaerőpiaci kilátásokig.
A Zárszóban pedig az EÉTK jövőképe körvonalazódik.
A teljes kötet letölthető az alábbi linken: https://acta.bibl.u-szeged.hu/view/type_publication/conference=5Fitem/