Szegedi_Tudomanyegyetem_kozponti_epulete_THE

Arany minősítésű az SZTE online oktatása a THE új rangsora szerint

A Times Higher Education idén először jelentette meg Online Learning Rankings elnevezésű rangsorát. Ez az első olyan rangsor, amely a felsőoktatási intézmények online képzési tevékenységeit értékeli globálisan. Idén az intézmények három kategóriába kerülhettek az új felmérés szerint: arany, ezüst és bronz. A Szegedi Tudományegyetem a legjobb, arany (gold) minősítést kapta, Magyarországon egyedüliként.

Új rangsor a THE-nél – az SZTE a legjobbak között


A Times Higher Education (THE) új, frissen megjelent Online Learning Rankings elnevezésű rangsora az egyetemek online képzési tevékenységének minőségét, kiválóságát méri. A Szegedi Tudományegyetem a legjobb, arany minősítést szerezte meg a frissen megjelent nemzetközi felmérésben, Magyarországon egyedüliként. Az arany (gold) kategóriába mindössze 11 egyetem került be, az SZTE olyan intézményekkel szerepel együtt, mint az amerikai Arizona State University (Tempe), vagy az angol University of Essex és University of Liverpool.

Mit mér a THE?

THE_Online_Learning_Rankings_logo


A THE Online Learning Rankings hallgatói kérdőív (28%) és intézményi adatszolgáltatás (72%) útján mérte fel a világ felsőoktatási intézményeit. Ezek segítségével a rangsorkészítők négy fő területen értékelték az egyetemek online képzési kiválóságát, amelyek:
• az online oktatásra fordított erőforrások,
• a hallgatók online tanulás iránti elköteleződése,
• az online oktatásban tanulók eredményei,
• az online oktatási-tanulási környezet.
Az említett területeken belül (amelyek 35-25-15-25 százalékban számítottak a végeredménybe) 17 mutató segítette az intézményi kiválóság értékelését. Ezeken keresztül vizsgálták például:
• az online képzési programok számát,
• a tananyagok minőségét és hozzáférhetőségét,
• az online oktatási platformok minőségét, használatának könnyűségét,
• az oktatókkal és hallgatókkal való interakciók mértékét,
• az oktató-hallgató arányokat,
• az esélyegyenlőségi mutatókat (fogyatékossággal élő tanulók száma, hátrányos helyzetű hallgatók száma, oktatók nemi eloszlása stb.),
• az online oktatást támogató személyzetre, a kapcsolódó intézményi szolgáltatásokra és a technikai háttérre vonatkozó adatokat, információkat.

Innovációk az SZTE-n: új megoldások az oktatásban a hallgatói sikerek érdekében


Ahogy a frissen megjelent külső értékelés is mutatja, a Szegedi Tudományegyetem kiválósága nem csak az oktatás hagyományos formáiban mutatkozik meg: az intézmény folyamatosan keresi az új és innovatív megoldásokat, és az online képzések, illetve a távoktatás területén is kiemelkedő teljesítményt nyújt. A képzések minőségének biztosítása és az online tananyagfejlesztések mellett a kooperatív munkát támogató online tanulási eszközök (pl. CooSpace, CourseGarden) és az online környezet (WIFI, online könyvtári repozitóriumok stb.) fejlesztésén, vagy a világ legnagyobb online oktatási platformja, a Coursera kurzusaihoz és tananyagaihoz való hozzáférésen keresztül (Coursera for SZTE) is hallgatói és polgárai egyéni fejlődését, igényeit szolgálja – helyben, regionálisan és tágabb környezetében egyaránt.

A teljes THE Online Learning Rankings 2024 itt elérhető.

SZTEinfo

Borítókép: Kovács-Jerney Ádám


esza_felso

Számold ki a pontjaid!



Pontkalkulator_grafika

Nyiss a Jövőd Felé!







Hallgatóink mondták


Aryan_MardanpourAryan Mardanpour - ÁOK, orvos

A nevem Aryan Mardanpour és Perzsiából jöttem. Másodéves hallgató vagyok a Szegedi Tudományegyetem Általános Orvostudományi Karán. Már közel három éve Magyarországon élek, 8 hónapot Budapesten töltöttem.

Gyerekként a Nagybátyám karrierje inspirált arra, hogy orvosnak tanuljak, Ő egy nagyon sikeres ortopéd sebész az országomban. Miután felvettek a Szegedi Tudományegyetemre, komolyabban kezdtem venni a tanulást, mert Szegeden kimondottan kemény az orvosi kar. Szeretek segíteni az embereknek. Miután befejeztem a tanulmányaimat Szegeden, terveim szerint egy időre szeretnék önkéntes munkát végezni az „Orvosok határok Nélkül” segélyszervezetnél. Szegedre pedig mindig második otthonomként gondolok.



Major_AttilaMajor Attila - ZMK, magánének

Azért jöttem erre a szakra, mert itt olyan tanárok tanítanak, akiket nagyra tartok. Maga a szak a tanszékvezető, Temesi Mária tanárnő miatt vonzó, hiszen sok lehetőséget kínál arra, hogy elsősként operában szerepelhessek, ez pedig kezdőként hatalmas lehetőség és megtiszteltetés. A ZMK-n a tanár-diák kapcsolat nagyon szoros, hiszen ez a pálya nagyon tanárfüggő. Én itt megtaláltam Andrejcsik István operaénekes személyében azt a mestert, akivel a legtöbbet tudtam eddig fejlődni.



További hallgatói vélemények >>>


Események

Rendezvénynaptár *

    Készítő