I. Általános információ
Az SZTE egyetemi licencet vásárolt az SPSS statisztikai programcsomag használatára, amely egyidejűleg 150 hálózatos felhasználónak ad lehetőséget a szoftver futtatására. Korlátozott számban rendelkezésre állnak egyéni licencek is.
A licenc érvényessége: 2022. október 30.
SPSS aktuális verziói: 26.0, 27.0, 28.0
IBM SPSS Statistics Prémium csomag Akadémiai licenc komponensei:
II. Felhasználói segédlet
Letöltés
Az SPSS telepítője letölthető a select.cc.u-szeged.hu FTP szerverről.
Felhasználói azonosítóért és jelszóért forduljon a HelpDeskhez a 4227-es egyetemi melléken, vagy írjon a help[kukac]cc.u-szeged.hu címre.
A licenc típusa
A telepítés kezdetén el kell dönteni, hogy milyen típusú licenccel fogjuk használni a szoftvert. Ez lehet Single, Site vagy Network. Esetünkben Single (egyéni) és Network (hálózatos) típusú licencek kerültek beszerzésre. Mivel (a korábbi évekkel ellentétben) funkciókban nincs különbség a két típus között, ezért a jobb kihasználás érdekében mindenkinek javasolt a Network licenc használata.
Levelező lista
Az Egyetemi Számítóközpont levelezőlistát üzemeltet, melyen keresztül szükség esetén értesíti az SPSS klienseket felügyelő rendszergazdákat. Ha ön meg szeretné kapni ezen információkat, kérjük, jelezze feliratkozási szándékát egy email küldésével a help[kukac]cc.u-szeged.hu címre.
III. Gyakori kérdések
1. Ha a telepített SPSS nem éri el a licenc szervert, hol tudom ellenőrizni és szükség esetén megváltoztatni a szerver címét?
A licenc szerver neve (vagy IP) címe a spssprod.inf állományban van tárolva, mely az SPSS telepítési mappában található, például:
C:\Program Files\IBM\SPSS\Statistics\24\
A címet a DaemonHost paraméterben lehet megváltoztatni:
DaemonHost=spss.cc.u-szeged.hu
2. Hol találok részletes dokumentációt az SPSS softwarehez?
IBM Knowledge Center - SPSS Statistics honlap:
https://www.ibm.com/docs/en/spss-statistics
3. Mit tehetek, ha nem kap licencet a szerverről a az SPSS?
A telepítő 24.0 gyári bug-ja miatt előfordulhat, hogy az SPSS nem aktiválódik a telepítés után.
Ebben az esetben a telepítés utáni teendő:
1. Elindítani a telepített SPSS szoftvert és a 30 napos próba lehetőséget választani.
Bezárni az SPSS-t és ezután letörölni az alábbi file-t: C:\Program Files\IBM\SPSS\Statistics\lservrc (feltételezve hogy a default mappába lett telepítve az SPSS 24).
(A telepítő jelenlegi hibája miatt szükséges ez a lépés, a következő gyártói megjegyzés alapján: http://www-01.ibm.com/support/docview.wss?uid=swg21980090 )
2. Szerkeszteni Notepad-al (Jegyzettömb) a következő file-t: spssprod.inf, amely ugyanabban a mappában található: C:\Program Files\IBM\SPSS\Statistics\
A file-ban megkeresni a DaemonHost sort és kijavítani az alábbira:
DaemonHost=spss.cc.u-szeged.hu
Ha a Windows nem engedné a file mentését szerkesztés után, először elmenteni az Asztalra és onnan bemásolni a mappába, egy biztonsági másolat készítése után az eredeti file-ról.
3. Elindítani az SPSS-t. Ezek után nem kér több aktiválást, hanem a szerverről megkapja a licenc kódot az SPSS.
IV. Kapcsolat
Ha ezen az oldalon nem talált választ kérdésére, vagy további felvilágosításra van szüksége, kérjük, hívja a HelpDesket a 4227-es egyetemi melléken vagy írjon a help[kukac]cc.u-szeged.hu címre.
SZTE ISZI Helpdesk Szolgálat
Utolsó módosítás: 2021. október 27.
Postacím: 6701 Szeged, Pf.: 652
Utcai cím: 6722 Szeged,
Ady tér 10.
Telefon:
+36 (62) 343-335/3335
+36 (62) 544-224/4224
E-mail: szkiroda@cc.u-szeged.hu
Help Desk Hálózati hibabejelentés munkanapokon szabad- és ünnepnapokon Titkárság Porta |
54-4227 54-4227 54-5863 54-4224 54-4222 |