2020. május 26., kedd

Beiratkozás

 

hszi

Tájékoztató a beiratkozás folyamatáról:


Kedves Elsőéves Hallgató!

 

Engedje meg, hogy köszöntsük Önt az egyetemi polgárok körében, gratulálva a sikeres felvételihez.

A felvételről szóló döntés a 2019/2020. tanév II. félévére szól, a hallgatói jogviszonya pedig az Egyetemre történő beiratkozással jön létre. A beiratkozás a Hallgatói Szolgáltató Iroda (HSZI) és az Oktatási Igazgatóság közös szervezésében, központilag kerül megrendezésre a Szegedi Tudományegyetem (SZTE) hallgatói számára (BTK, ETSZK, MGK, MK, TTIK) a Hallgatói Szolgáltató Irodán, 2020. február 07-én (péntek), illetve a kari tájékoztató levélben megadott időpontban. A beiratkozásra 2020. február 03-07. között is lehetőség van (minden nap 8-16 óráig), ekkor azonban hosszabb várakozási időre kell számítania.

A központi beiratkozás célja, hogy a hallgatói jogviszony létrejöttéhez szükséges adategyeztetés, szerződéskötés, nyilatkozattétel és egyéb kötelező adminisztrációs tevékenységek a lehető leggyorsabban, egy helyen és egy időben történjenek meg, hogy Ön ezt követően minden idejét a tanulmányaira fordíthassa. Azért, hogy ez a kötelező adminisztráció valóban gyors és hatékony legyen, kérjük, figyelmesen olvassa el ezt a tájékoztatót, és kövesse az abban leírt lépéseket, ügyelve a határidők betartására.

1. Neptun regisztráció

A SZTE hallgatói nyilvántartási rendszerét (Neptun) és az ahhoz kapcsolt elektronikus rendszereket (Modulo, Coospace) saját azonosító-jelszó párossal használhatja. Kérjük, mielőbb regisztráljon a Neptunba a www.u-szeged.hu/regisztracio címen. A regisztráció során rögzítse azt az e-mail címet, amelyen keresztül a jövőben a tanulmányaival, pályázatokkal és egyéb ügyintézéssel kapcsolatban értesítéseket küldhetünk Önnek.

Amennyiben már rendelkezik SZTE-s Neptun (vagy korábbi ETR-es) azonosítóval és jelszóval, azokkal továbbra is tudja használni a Neptunt. Kérem, ne regisztráljon újra! Az új képzését a Neptun-belépést követően a képernyő bal felső sarkában a Képzés szóra kattintva tudja beállítani.

2. Modulo adategyeztető űrlap kitöltése

Azért, hogy a beiratkozás valóban rövid időt vegyen igénybe, a kapcsolódó és kötelező adategyeztetést a Modulo adategyeztető űrlapon előre elvégezzük. Kérjük, lépjen be a Modulo rendszerbe a https://modulo.etr.u-szeged.hu/Modulo2/default/login címen, és töltse ki az Adategyeztető űrlapot 2020. január 30. és február 07. között. Az űrlapon kért adatok ellenőrzéséhez szkennelje be, és csatolja az igazoló okmányokat, dokumentumokat. Amennyiben az űrlap adataival kapcsolatban bármilyen javítás szükséges, vagy észrevételünk, kérdésünk van, azt e-mailben jelezni fogjuk Önnek.

 

3. Beiratkozás

Kérjük, hogy a fent megadott időpontban keresse fel a HSZI-t, és hozza magával a beiratkozáshoz szükséges összes dokumentumának eredeti példányát! Felhívjuk figyelmét, hogy eredeti dokumentumok hiányában a beiratkozásra nincs lehetőség!

Figyelem! A beiratkozás mindenki számára kötelező, az új szakra jelentkező vagy visszajelentkező hallgatók számára is!

4. Szociális támogatás helyzetfelmérő űrlap kitöltése

Bármilyen szociális alapú támogatás – pl. kollégiumi elhelyezés, szociális ösztöndíj, bérlettámogatás – megpályázásának feltétele a szociális helyzetfelmérő űrlap kitöltése a Moduloban. A kitöltés során a kitöltési útmutató szerint adja meg a kért adatokat, és csatolja a kért dokumentumok szkennelt képét! A kitöltés során különösen figyeljen a beadási határidőkre, mivel a pályázatok beadására és elbírálására viszonylag rövid idő áll rendelkezésre!

Felhívjuk figyelmét, hogy szociális támogatásban, bérlettámogatásban kizárólag állami ösztöndíjas, nappali tagozatos, aktív hallgató részesülhet.

Bővebb információ: itt, vagy az EHÖK oldalán.

5. Szociális támogatás, bérlettámogatás, kollégiumi elhelyezés űrlap kitöltése

A szociális helyzetfelmérő űrlap kitöltését követően nyújthat be pályázatot szociális ösztöndíjra, bérlettámogatásra és kollégiumi elhelyezésre. Mindegyik juttatás külön pályázattal kérhető, a helyzetfelmérő űrlap kitöltése önmagában nem jelent pályázatot egyik juttatásra sem. A pályázatok benyújtásánál vegye figyelembe a kitöltési útmutatóban leírtakat, és ügyeljen a határidők betartására!

Bővebb információ: itt, vagy az EHÖK oldalán.

 

6. Diákigazolvány-igénylés benyújtása

 

A már meglévő SZTE-s diákigazolvány abban az esetben használható tovább, ha a rajta szereplő adatok nem változtak meg, és új képzésének tagozata is megegyezik a diákigazolványon szereplővel.

Új, egyetemi állandó diákigazolványt a Kormányablakban (Okmányirodában) kiállított NEK (Nemzeti Egységes Kártyarendszer) adatlap birtokában igényelhet. Ehhez, kérjük, mielőbb keresse fel valamelyik Kormányablakot (Okmányirodát), vigye magával személyigazolványát és lakcímkártyáját! Ezt követően lépjen be a Moduloba, töltse ki az Állandó diákigazolvány igénylés űrlapot, amelyhez csatolja a kapott NEK adatlap képét! A diákigazolványról a HSZI honlapján talál bővebb információt.

 

A beiratkozással, adategyeztetéssel vagy az űrlapok kitöltésével kapcsolatos kérdéseivel forduljon a Hallgatói Szolgáltató Iroda ügyfélszolgálati munkatársaihoz, akik munkanapokon 9-15 óra között készséggel segítenek Önnek.

 

Az ügyfélszolgálat telefonszáma: 62/ 54-HSZI (54-4794)

E-mail címe: hszi@hszi.u-szeged.hu

Weboldala: http://www.hszi.u-szeged.hu

Címe: SZTE HSZI 6722 Szeged, Ady tér 10. (Tanulmányi és Információs Központ)

Postacíme: 6701 Szeged, Pf. 1212.