2022. augusztus 15., hétfő

Beiratkozás

 

hszi

Tájékoztató a beiratkozás folyamatáról:



Kedves Elsőéves Hallgató!

 

Engedje meg, hogy köszöntsük Önt az egyetemi polgárok körében, gratulálva a sikeres felvételihez.


A felvételről szóló döntés a 2022/2023. tanév I. félévére szól, a hallgatói jogviszonya pedig az Egyetemre történő beiratkozással jön létre.


A beiratkozás a Hallgatói Szolgáltató Iroda (HSZI) és az Oktatási Igazgatóság közös szervezésében, központilag kerül megrendezésre a Szegedi Tudományegyetem (SZTE) hallgatói számára a Hallgatói Szolgáltató Irodán, 2022. augusztus 27-én, (szombat) valamint 2022. augusztus 29. és 2022. szeptember 02. (hétfő-péntek) között. (Helyszín: József Attila Tanulmányi- és Információs Központ Szeged Ady tér 10.)


A központi beiratkozás célja, hogy a hallgatói jogviszony létrejöttéhez szükséges adategyeztetés, szerződéskötés, nyilatkozattétel és egyéb, kötelező adminisztrációs tevékenységek a lehető leggyorsabban, egy helyen és egy időben történjenek meg, hogy Ön ezt követően minden idejét a tanulmányaira fordíthassa. Azért, hogy ez a kötelező adminisztráció valóban gyors és hatékony legyen, kérjük, figyelmesen olvassa el ezt a tájékoztatót, és kövesse az abban leírt lépéseket, ügyelve a határidők betartására.

1. Elektronikus ügyintézés

 

A SZTE-n használt, tanulmányi ügyintézést segítő webes felületen elérhető elektronikus rendszerek:


Nevtelen


2. Netpun, CooSpace, Modulo belépés

 

A felvételi döntést követően 2022. július 22-26. közötti időtartamban felvett hallgatóink számára az Oktatási Igazgatóság e-mailben megküldi a Neptun, CooSpace, Modulo használatához szükséges felhasználói azonosítót és jelszót. A Neptun, CooSpace és Modulo rendszerbe ezek segítségével tud belépni.

Amennyiben szeretné, a kapott jelszót a Neptunban a Saját adatok/Beállítások menüben a Jelszó változtatása almenüben tudja megváltoztatni.

Azoknak a hallgatóinknak, akik már rendelkeznek korábbi, a Szegedi Tudományegyetemen létrejött regisztrációval, nem küldünk új felhasználói azonosítót, ők korábbi, SZTE-s azonosítójukat és jelszavukat használhatják.

Amennyiben nem emlékszik korábbi SZTE-s azonosítójára és jelszavára, kérjük, hogy az alábbi oldalon olvasható útmutató alapján járjon el:

https://oktweb.neptun.u-szeged.hu/neptun/SZTE_Pass.aspx

 

A Neptun belépéssel kapcsolatos további kérdés, észrevétel esetén forduljon bizalommal a Neptun üzemeltetéshez a help@cc.u-szeged.hu e-mail címen.

3. Szociális támogatás, helyzetfelmérő űrlap kitöltése

 

Bármilyen szociális alapú támogatás (pl. kollégiumi elhelyezés, szociális ösztöndíj, bérlet- támogatás) megpályázásának feltétele a szociális helyzetfelmérő űrlap kitöltése a Moduloban. A kitöltés során a kitöltési útmutató szerint adja meg a kért adatokat, és csatolja a kért dokumentumok szkennelt képét. A kitöltés során különösen figyeljen a beadási határidőkre, mivel a pályázatok beadására és elbírálására viszonylag rövid idő áll rendelkezésre! Bővebb információ: az EHÖK oldalán.

 

4. Kollégiumi pályázat, szociális támogatás, bérlet-támogatás űrlap kitöltése

 

A szociális helyzetfelmérő űrlap kitöltését követően nyújthat be pályázatot kollégiumi elhelyezésre, szociális ösztöndíjra, bérlet-támogatásra. Mindegyik juttatás külön pályázattal kérhető. A helyzetfelmérő űrlap kitöltése önmagában nem jelent pályázatot egyik juttatásra sem. A pályázatok benyújtásánál vegye figyelembe a kitöltési útmutatóban leírtakat, és ügyeljen a határidők betartására.

Bővebb információ: itt, vagy az EHÖK oldalán.

 

 

5. Diákigazolvány igénylés benyújtása

 

A már meglévő SZTE-s diákigazolvány abban az esetben használható tovább, ha a rajta szereplő adatok nem változtak meg, és új képzésének tagozata (nappali, levelező, távoktatás) is megegyezik a diákigazolványon szereplővel.

Új, állandó, egyetemi diákigazolványt a Kormányablakban (Okmányirodában) kiállított NEK (Nemzeti Egységes Kártyarendszer) adatlap birtokában igényelhet. Ehhez, kérjük, mielőbb keresse fel valamelyik Kormányablakot (Okmányirodát), vigye magával személyigazolványát és lakcímkártyáját! Ezt követően - amennyiben Ön magyar állampolgársággal és magyarországi állandó lakcímmel rendelkezik - lépjen be a Moduloba, töltse ki az Állandó diákigazolvány igénylés űrlapot, amelyhez csatolja a kapott NEK adatlap képét! Amennyiben Ön nem rendelkezik magyar állampolgársággal és/vagy magyarországi állandó lakcímmel, személyes ügyintézés keretében igényelhet diákigazolványt a Hallgatói Szolgáltató Irodán. A diákigazolványról a HSZI honlapján talál bővebb információt.

 


6. Modulo adategyeztető űrlap kitöltése

 

Azért, hogy a beiratkozás valóban rövid időt vegyen igénybe, a kapcsolódó és kötelező adategyeztetést a Modulo adategyeztető űrlapon előre elvégezzük. Kérjük, lépjen be a Modulo rendszerbe, és töltse ki az Adategyeztető űrlapot 2022. augusztus 01. - augusztus 20. között. Az űrlapon kért adatok ellenőrzéséhez szkennelje be, és csatolja az igazoló okmányokat, dokumentumokat. Amennyiben az űrlap adataival kapcsolatban bármilyen javítás szükséges, vagy észrevételünk, kérdésünk van, azt e-mailben jelezni fogjuk Önnek.

7. Időpontfoglalás a Moduloban

 

A beiratkozásra 2022. augusztus 27-én, valamint 2022. augusztus 29. és 2022. szeptember 2. között van lehetősége a Szegedi Tudományegyetem hallgatóinak. Időpontfoglalására az adategyeztető űrlap kitöltését követően lesz lehetősége, szintén a Modulo-ban. Kérjük, hogy a beiratkozás időpontját a kar által szervezett programok időpontjához igazítva szíveskedjék kiválasztani.

 

Az Ön által foglalt időpontról e-mailben értesíteni fogjuk, kérjük, ebben az időpontban keresse fel a HSZI-t, és hozza magával beiratkozáshoz szükséges valamennyi dokumentumának eredeti példányát! Felhívjuk figyelmét, hogy eredeti dokumentumok hiányában a beiratkozásra nincs mód! (A dokumentumok listáját a kari kiértesítő levélben találja.)

 

Kérjük, hogy az előzetesen foglalt időpontban szíveskedjék megjelenni ügyintézésre!

 

A beiratkozással, adategyeztetéssel vagy az űrlapok kitöltésével kapcsolatos kérdéseivel forduljon a Hallgatói Szolgáltató Iroda ügyfélszolgálati munkatársaihoz, akik munkanapokon 9-15 óra között készséggel segítenek Önnek.

 

A Hallgatói Szolgáltató Iroda ügyfélszolgálat telefonszáma: 62/ 54-HSZI (54-4794)

E-mail címe: hszi@hszi.u-szeged.hu

Weboldala: https://u-szeged.hu/hszi/iroda/kezdolap

 

Címe: SZTE HSZI 6722 Szeged, Ady tér 10. (Tanulmányi és Információs Központ)

Postacíme: 6701 Szeged, Pf. 1212.