Négy évfolyamos magyar-angol két tanítási nyelvű csoport (0010)
Felvehető létszám: 15 fő
Az angol tanítási nyelvű csoportba azokat a diákokat várjuk, akik egy általános, Nemzeti alaptantervet követő, magas minőségű képzésben kívánnak részt venni, miközben intenzív angol nyelvi, kommunikációs és kulturális ismereteket, készségeket és attitűdöket szeretnének elsajátítani.
A négy évfolyamos képzés során a diákok angolul tanulják a matematikát, biológia, fizika, földrajz, ének-zene, vizuális kultúra, művészetek, és angol civilizáció tárgyat.
Az idegennyelvi profil nem csak átlagon felüli angol nyelvi ismeretek elsajátítására alkalmas, hanem a sikeres külföldi továbbtanulást is megalapozza bármilyen szakmai területen.
A képzés során kiemelt figyelmet szentelünk a kritikus gondolkodásra, aktív társadalmi részvételre, változatos szemléletmódok elfogadására és gyakorlásra, illetve nemzetközi szemléletre való nevelésre. Az alapos szaktárgyi tudás fejlesztésén túl az önálló tanulásra, kreatív problémamegoldásra, és proaktív kommunikációra tanítjuk a diákokat. Célunk, hogy megalapozzuk a nemzetközi szinten is sikeres gondolkodók, alkotók és vezetők sikeres tanulmányait.
Az angol nyelvi képzés lehetőséget kínál külföldi diákok csatlakozására is a csoportba, tovább erősítve a diákok nemzetközi nevelését, valamint a tiszteletre és elfogadásra épülő oktatást.
Ugyanakkor a képzési forma nem kis kihívás elé állítja a diákokat, hiszen nemcsak rendkívül magas szinten használják a mindennapokban a célnyelvet, de szaktárgyi tudásuk fejlesztése és kompetenciáik javítása is folyamatos feladat.
A képzésbe jelentkező diákok ajánlott nyelvi szintje legalább a Közös Európai Referenciakeret szerinti B1-es szint.
Felvételi eljárás
Matematika írásbeli: 50 pont, magyar nyelv írásbeli: 50 pont, általános iskolai eredmények: 50 pont (7. osztály év végi és a 8. osztály félévi magyar nyelv és magyar irodalom, matematika, történelem, angol nyelv), szóbeli elbeszélgetés: 50 pont
A szóbeli elbeszélgetés egy angol nyelvű feladatsor megoldása és megbeszélése: A feladatok a diákok szaktárgyi kompetenciáit, gondolkodásmódját mérik fel, majd a diákok feladatlap alapján interjú formájában értelmezik az olvasottakat.
Ha a felvételi pontszámok között egyenlőség van, a következő preferencia-sorrend érvényes:
1. központi írásbelin elért eredmény, 2. szóbeli elbeszélgetésen elért eredmény, 3. általános iskolából hozott pontok, 4. központi magyar nyelv eredmény