2024. november 21., csütörtök English version
Az Egyetemről  --  Szervezeti felépítés  --  Központi szolgáltató egységek  --  Központi szolgáltatások  --  VPN

A VPN szolgáltatást a Szegedi Tudományegyetem oktatói és dolgozói vehetik igénybe távoli internetes munkavégzés céljára. A szolgáltatás igénybevételéhez szükséges űrlapok, programcsomagok, illetve információk egy publikus webes felületről tölthetők le.

1. Új igény

Az igénylőlap kitöltésekor kérjük, hogy néhány mondatban tüntesse fel, hogy milyen szolgáltatások igénybevételéhez kéri a VPN hozzáférést!

  • A felhasználó
    • kitölti az igénylőlapot, az "új igény" opcióval,
    • aláíratja a szolgáltatás hozzáférési jogosultság igazolására a munkahelyén illetékes személyekkel,
    • elküldi az SZTE Help Desknek.

  • Az SZTE Help Desk
    • feldolgozza az igényt,
    • értesítő levelet küld a felhasználónak, melyben megtalálható
      • a felhasználónév,
      • a jelszó.


Ha egy felhasználónak van már azonosítója az ADSL vagy a KTV szolgáltatáshoz, és szeretne a VPN-hez is hozzáférni, akkor azt külön kell igényelni. Új felhasználónevet és jelszót azonban már nem kap hozzá, csak az azonosítóban a suffixet (RADIUS terminológiával realm-ot) kell lecserélni például az "szte.adsl"-ről "vpn.u-szeged.hu"-ra.

2. Kezdeti konfiguráció

Miután felhasználó megkapta az értesítő levelet, egy publikus webes felületről letöltheti az általános OpenVPN kliens programot, és a megfelelő segédletek segítségével telepítheti, konfigurálhatja azt.

Az OpenVPN konfigurációs állományba beírhatja az azonosítóját, jelszavát, amennyiben ezeket nem kívánja minden kapcsolat kiépítéskor megadni.

A telepítő csomag a későbbiekben is bármikor letölthető.

3. Jelszó ellenőrzés és -váltás

A felhasználó egy publikus webes felületen ellenőrizheti a jelszó helyességét, illetve meg is változtathatja azt.

4. Elfelejtett jelszó

Ha a felhasználó elfelejtette a jelszavát, akkor lényegében úgy kell eljárnia, mintha új igényt adna be:

  • A felhasználó
    • kitölti az igénylőlapot, a "jelszóváltás" opcióval,
    • aláírja,
    • elküldi az SZTE Help Desknek.

  • Az SZTE Help Desk
    • feldolgozza az igényt,
    • értesítő levelet küld a felhasználónak, melyben megtalálható
      • a felhasználónév,
      • a jelszó.


5. Adatmódosítás

Ha a felhasználó személyes vagy munkáltatói adataiban változás következik be, akkor ezt

egy igénylőlappal kell bejelentenie:

  • A felhasználó
    • kitölti az igénylőlapot, az "adatmódosítás" opcióval,
    • aláíratja a szolgáltatás hozzáférési jogosultság igazolására a munkahelyén illetékes személyekkel,
    • elküldi az SZTE Help Desknek.

  • Az SZTE Help Desk
    • feldolgozza az igényt, azaz módosítja a nyilvántartásban a felhasználó adatait.

Megjegyzés: Az aláíratási kötelezettség csak a munkáltatói adatok megváltozására vonatkozik, személyes adatok esetén elegendő a felhasználó aláírása.

6. Lemondás

  • A felhasználó
    • kitölti az igénylőlapot, a "lemondás" opcióval,
    • aláírja,
    • elküldi az SZTE Help Desknek.

  • Az SZTE Help Desk
    • feldolgozza az igényt, azaz törli az igénylőt
      • a VPN felhasználók közül,
      • az otthoni internet felhasználók közül, ha az ADSL és a KTV szolgáltatásokat sem veszi igénybe.


2010. március 23.

Dr. Borús András

P1250119_230x154.png

Elérhetőségek

Elérhetőségek

Postacím: 6701 Szeged, Pf.: 652
Utcai cím: 6722 Szeged,
Ady tér 10.
Telefon:
+36 (62) 343-335/3335
+36 (62) 544-224/4224
E-mail: szkiroda@cc.u-szeged.hu 

Fontosabb telefonszámok

Fontosabb telefonszámok

Help Desk
Hálózati hibabejelentés
munkanapokon
szabad- és ünnepnapokon
Titkárság
Porta
54-4227
 
54-4227
54-5863
54-4224
54-4222
Bezár