Engedje meg, hogy köszöntsük Önt az egyetemi polgárok körében, gratulálva a sikeres felvételihez. A felvételről szóló döntés a 2024/2025. tanév I. félévére szól, a hallgatói jogviszonya pedig az Egyetemre történő beiratkozással jön létre. A beiratkozás a Hallgatói Szolgáltató Iroda (HSZI) és az Oktatási Igazgatóság közös szervezésében, központilag kerül megrendezésre a Szegedi Tudományegyetem (SZTE) hallgatói számára a Hallgatói Szolgáltató Irodán, 2024. augusztus 30-31. (péntek, szombat), valamint 2024. szeptember 2. és 2024. szeptember 6. (hétfő-péntek) között. (Helyszín: József Attila Tanulmányi és Információs Központ, Szeged, Ady tér 10.)
A központi beiratkozás célja, hogy a hallgatói jogviszony létrejöttéhez szükséges adategyeztetés, szerződéskötés, nyilatkozattétel és egyéb, kötelező adminisztrációs tevékenységek a lehető leggyorsabban, egy helyen és egy időben történjenek meg, hogy Ön ezt követően minden idejét a tanulmányaira fordíthassa. Azért, hogy ez a kötelező adminisztráció valóban gyors és hatékony legyen, kérjük, figyelmesen olvassa el ezt a tájékoztatót, és kövesse az abban leírt lépéseket, ügyelve a határidők betartására.
1. Elektronikus ügyintézés
A SZTE-n használt, tanulmányi ügyintézést segítő webes felületen elérhető elektronikus rendszerek:
az ehhez csatolható a szociális ösztöndíj pályázat, a bérlet pályázat és a kollégiumi pályázat
adategyeztető űrlap kitöltése
időpontfoglalás a beiratkozáshoz,
adategyeztető űrlap kitöltése, időpontfoglalás a beiratkozáshoz
Használata a tanév során:Adminisztrációs program kérelmek beadásához: űrlapok, beadványok, kérelmek, pl. hallgatói jogviszony igazolás-igénylés, pályázatok
Használata a tanév során:Információs rendszer, virtuális színtereket tartalmaz: itt találhatók a tantárgyak kurzusleírásai, az oktatók által közzétett információk, a hallgatóknak szóló hirdetmények.
2. Neptun, CooSpace, Modulo belépés
A felvételi döntést követően 2024. augusztus 5-ig a felvett hallgatóink számára az Oktatási Igazgatóság e-mailben megküldi a Neptun, CooSpace és Modulo használatához szükséges felhasználói azonosítót és jelszót. A Neptun, CooSpace és Modulo rendszerbe ezek segítségével tud belépni.
Amennyiben szeretné, a kapott jelszót a Neptunban a Saját adatok/Beállítások menüben a Jelszó változtatása almenüben tudja megváltoztatni.
Azoknak a hallgatóinknak, akik már rendelkeznek korábbi, a Szegedi Tudományegyetemen létrejött regisztrációval, nem küldünk új felhasználói azonosítót, ők korábbi SZTE-s azonosítójukat és jelszavukat tudják használni továbbra is.
Amennyiben nem emlékszik korábbi SZTE-s azonosítójára és jelszavára, kérjük, hogy az alábbi oldalon olvasható útmutató alapján járjon el:
A Neptun belépéssel kapcsolatos további kérdés, észrevétel esetén forduljon bizalommal a Neptun üzemeltetéshez a help@cc.u-szeged.hu e-mail címen.
3. Szociális támogatás, helyzetfelmérő űrlap kitöltése
Bármilyen szociális alapú támogatás (pl. kollégiumi elhelyezés, szociális ösztöndíj, bérlettámogatás) megpályázásának feltétele a szociális helyzetfelmérő űrlap kitöltése a Moduloban. A kitöltés során a kitöltési útmutató szerint adja meg a kért adatokat, és csatolja a kért dokumentumok szkennelt képét. A kitöltés során különösen figyeljen a beadási határidőkre, mivel a pályázatok beadására és elbírálására viszonylag rövid idő áll rendelkezésre! Bővebb információ: az EHÖK oldalán.
4. Kollégiumi pályázat, szociális támogatás, bérlettámogatás űrlap kitöltése
A szociális helyzetfelmérő űrlap kitöltését követően nyújthat be pályázatot kollégiumi elhelyezésre, szociális ösztöndíjra, bérlettámogatásra. Mindegyik juttatás külön pályázattal kérhető. A helyzetfelmérő űrlap kitöltése önmagában nem jelent pályázatot egyik juttatásra sem. A pályázatok benyújtásánál vegye figyelembe a kitöltési útmutatóban leírtakat, és ügyeljen a határidők betartására!
Bővebb információ a kollégiumokról itt, vagy az EHÖK oldalán.
5. Diákigazolvány igénylés benyújtása
A már meglévő SZTE-s diákigazolvány abban az esetben használható tovább, ha a rajta szereplő adatok nem változtak meg, és új képzésének tagozata (nappali, levelező, távoktatás) is megegyezik a diákigazolványon szereplővel.
Új, állandó, egyetemi diákigazolványt a Kormányablakban (Okmányirodában) kiállított NEK (Nemzeti Egységes Kártyarendszer) adatlap birtokában igényelhet. Ehhez, kérjük, mielőbb keresse fel valamelyik Kormányablakot (Okmányirodát), vigye magával személyigazolványát és lakcímkártyáját! Ezt követően - amennyiben Ön magyar állampolgársággal és magyarországi állandó lakcímmel rendelkezik - lépjen be a Moduloba, töltse ki az Állandó diákigazolvány igénylés űrlapot, amelyhez csatolja a kapott NEK adatlap képét! Amennyiben Ön nem rendelkezik magyar állampolgársággal és/vagy magyarországi állandó lakcímmel, személyes ügyintézés keretében igényelhet diákigazolványt a Hallgatói Szolgáltató Irodán, vagy e-mailben küldje el a NEK adatlap képét a hszi@hszi.u-szeged.hu címre. A diákigazolványról a HSZI honlapján talál bővebb információt.
6. Modulo adategyeztető űrlap kitöltése
Azért, hogy a beiratkozás valóban rövid időt vegyen igénybe, a kapcsolódó és kötelező adategyeztetést a Modulo adategyeztető űrlapon előre elvégezzük. Kérjük, lépjen be a Modulo rendszerbe, és töltse ki az Adategyeztető űrlapot 2024. augusztus 5. - augusztus 20. között! Az űrlapon kért adatok ellenőrzéséhez szkennelje be, és csatolja az igazoló okmányokat, dokumentumokat. Amennyiben az űrlap adataival kapcsolatban bármilyen javítás szükséges, vagy észrevételünk, kérdésünk van, azt e-mailben jelezni fogjuk Önnek.
A beiratkozásra 2024. augusztus 30-31. (péntek, szombat), valamint 2024. szeptember 2. és 2024. szeptember 6. (hétfő-péntek) között van lehetősége a Szegedi Tudományegyetem hallgatóinak. Időpontfoglalására az adategyeztető űrlap kitöltését követően lesz lehetősége, szintén a Moduloban. Kérjük, hogy a beiratkozás időpontját a kar által szervezett programok időpontjához igazítva szíveskedjék kiválasztani.
Az időpontfoglalásáról kapott e-mailben egy QR kód fog szerepelni, amelyet a beiratkozás napján az érkezéskor be kell mutatni. A foglalt időpont ellenőrzése az érkezéskor a QR kód alapján fog történni.
A QR kód bemutatható okoseszköz kijelzőjén is, nem szükséges kinyomtatni azt.
Az Ön által foglalt időpontról e-mailben értesíteni fogjuk, kérjük, ebben az időpontban keresse fel a HSZI-t, és hozza magával beiratkozáshoz szükséges minden dokumentumának eredeti példányát! Felhívjuk figyelmét, hogy eredeti dokumentumok hiányában a beiratkozásra nincs mód! (A dokumentumok listáját a kari kiértesítő levélben találja.)
Kérjük, hogy az előzetesen foglalt időpontban szíveskedjék megjelenni ügyintézésre!
A beiratkozással, adategyeztetéssel vagy az űrlapok kitöltésével kapcsolatos kérdéseivel forduljon a Hallgatói Szolgáltató Iroda ügyfélszolgálati munkatársaihoz, akik munkanapokon 9-15 óra között készséggel segítenek Önnek.
A Hallgatói Szolgáltató Iroda ügyfélszolgálat telefonszáma: 62/ 54-4794