Az álláskeresésben fontos szerepet játszik az online jelenlét. Az utóbbi években a LinkedIn lett az álláskeresők egyik legfontosabb felülete. És, hogy hogyan tudsz olyan profilt készíteni, ami megragadja a cégek figyelmét? Gyere el a Felkészítő Programokra, vegyél részt a előadásokon és bővítsd a tudásod, akár ebben a témában is!
Biztos hallottad már ezt a közhelyet: az ember nem kap második esélyt az első benyomásra. Hiába elcsépelt – ez az állítás igaz –, mert az első benyomás igenis számít az üzletben és a magánéletben, offline és online egyaránt!
Nem kell messzire menni, elég, ha magunkból indulunk ki. Te is utánanézel leendő partnerednek, ügyfelednek egy találkozó előtt, igaz?
Nem szégyen, ma már mindenki ezt teszi, hiszen az információ már néhány kattintással bárhol elérhető. Az, hogy hogyan kommunikálsz, miket osztasz meg magadról, és hogyan építed fel a közösségi médián a profilodat, mind meghatároznak téged. Ha pedig célod az üzletszerzés, akkor egy jól kitöltött profil egyszerűen kötelező elem.
Miért fontos a helyesen kitöltött LinkedIn profil?
LinkedInen egy szakmai közönség fogja fogyasztani az általad közzétett tartalmakat, és a profilodat is ők fogják megnézni. Üzletileg épül: a márkád, a bemutatkozásod, az eddigi munkatapasztalataid és persze a posztjaid alapján.
Személyes márkaépítés esetében a bizalom kiépítése egy nagyon fontos cél. Tegyük fel, hogy jövőbeni stratégiai partnereket keresel, vagy szeretnél több hosszú távú üzleti kapcsolatot kiépíteni, erre a LinkedIn tökéletes platform.
Kivel egyeztetnél le szívesen egy bemutatkozó meetinget? Egy olyan személlyel, akinek hiányos a profilja, alig van róla információ, és még profilképe sincs, vagy egy olyannal, akinek el tudod olvasni a szakmai tapasztalatait, a bemutatkozóját, látod, milyen végzettségei vannak, és a képe alapján is szimpatikus?
A jól felépített és tudatos online kommunikáció szakmai lehetőségeket biztosít neked, nem utolsósorban pedig a céljaid elérésben is nagy szerepet játszik. Éppen ezért minden a megfelelő profilnál kezdődik.
Megfelelő profil = több lehetőség (a számok magukért beszélnek)
Azok, akik igényes, szakmaiságot tükröző profilképpel rendelkeznek, 9-szer több kapcsolati kérelmet kapnak, mint azok, akiknek nincsen vagy nem megfelelő a képük.
A megfelelő profilkép 21-szer több profilmegtekintést és 36-szor több üzenetet jelent a felhasználó számára.
Ha ki van töltve, hogy melyik városban él/dolgozik a felhasználó, akkor az 23-szor több profilmegtekintést jelent.
A szakmai rész pontos kitöltése ellenében 10-szer több üzenet várható.
Amennyiben az aktuális munkatapasztalatokról szóló rész ki van töltve, az 8-szor több profilmegtekintést, és 5-ször több kontaktfelkérést jelent.
Melyek a LinkedIn profil legfontosabb részei?
Sokan úgy hiszik, hogy az első benyomásnak csak a személyes találkozó alkalmával van igazán jelentősége. Néhány másodperc alatt eldől, hogy szimpatikus vagy-e leendő ügyfelednek vagy partnerednek. De ez nem csak az offline térre igaz. Online ugyanolyan fontos, hogy mit teszel közzé magadról, hogyan építed fel a profilodat, ugyanis ez alapján fognak először véleményt formálni rólad.
Az online megjelenésed profi kialakítása érdekében ezekre feltétlenül ügyelj (sorrendben haladva fentről lefelé a LinkedIn profilon):
Fontos, hogy ne legyen hiányosan kitöltve a profilod, mert ezek a pontok a bizalomépítés fontos elemei. Ha ezekre figyelsz, és frappánsan megfogalmazod, ki vagy, mit dolgozol, mit képviselsz, és e mellé egy profi fotó is társul, akkor garantálom neked, hogy sokkal több lehetőség fog rád találni.
Így gondolj a profilodra!
Képzeld el, hogy egy multinál dolgozol, szereted a munkádat, és komoly jövőképed van a cégnél. A felsővezetés tagjai közül nem ismersz még mindenkit, de egy nap Te is azokban a körökben szeretnél dolgozni.
A lehetőség adott, és kemény munkával a célod elérhető. Egyik reggel, megérkezel a munkahelyedre, beszállsz a liftbe a szokásos kávéval a kezedben, megnyomod a gombot, ám abban a pillanatban valaki benyúl az éppen csukódó liftajtók közé, ezzel megállítva őket, majd beszáll melléd. A főnököd az, akivel most ketten vagytok a felvonóban, és így alkalmad nyílik beszélgetni vele. Felteszi számodra a kérdést: „Hogyan kerültél a céghez, és milyen ambícióid vannak a jövőre nézve?”
A LinkedIn profilodra tekints úgy, mint erre a liftben történő beszélgetésre. Néhány másodperced van rá, hogy felhívd magadra a figyelmet, hogy bemutasd, mivel foglalkozol, hogyan jutottál el odáig, hogy ma ez legyen a hivatásod, mi motivál, milyen tapasztalataid vannak, mit szeretsz a munkádban, mik az erősségeid. Ezért nagyon fontos szempont, hogy a szövegeket sosem magunknak írjuk, hanem azoknak a “lehetőségeknek”, amelyek szeretnénk, ha ránk találnának. Ilyen szellemiségben rakd össze a profilodat!
Forrás: https://tinyurl.com/mr237syu