Gazdasági és Műszaki Főigazgatóság Ahol tudás és szándék találkozik

Publikus eljárások  --  Szolgáltatás beszerzések

Ajánlattételi felhívás SZTE/2019/PSZ09861


A felhívással kapcsolatosan ajánlattevői kérdések érkeztek, melyekkel és az azokra adott válaszokkal az ajánlattételi felhívás kiegészítésre került.

Meghosszabbítva 1. alkalommal!

A Szegedi Tudományegyetem (továbbiakban: Ajánlatkérő) nyílt beszerzési eljárást hirdet.

A beszerzés tárgya: „A Szegedi Tudományegyetem telephelyein leselejtezett vagyontárgyak, valamint a kiírás mellékletében felsorolt egyéb leselejtezett anyagok, tárgyi eszközök átvétele további hasznosításra és kezelésre, valamint a selejt raktárba való kiszállítása”
Ajánlat sorszáma: SZTE/2019/PSZ09861

Ajánlattételi határidő: 2019. május 28 14:00

Szállítás, teljesítés tervezett időpontja: 2019. június 17-től számított egy évig tartó időszak. Felek rögzítik, hogy 2020. március 1-15. közötti időszakban kölcsönösen, írásban tájékoztatják egymást az addigi tapasztalataikról, javaslatot téve vagy a szerződés fenntartására, vagy a szerződés közös megállapodással történő megszüntetésére. Amennyiben a teljesítés a szerződéses időszak alatt mindkét fél megelégedésére történik, és az 1 éves időszak lejártát megelőző 30 napig írásban történő elégedetlenségi megkeresés egyik fél részéről sem történik, úgy a szerződés automatikusan további 1 évvel meghosszabbodik.

A beszerzés rövid ismertetője:

Újabb Ajánlattevői kérdés és arra adott válasz:

  • Kérdés: Az nem teljesen világos számunkra, hogy mit jelent pontosan az alábbi megfogalmazás: „A Vállalkozó az egyeztetett időpontban a Vállalkozó engedélyében meghatározott hatósági előírásoknak megfelelő bizonylatolás mellett a termékeket átveszi Megrendelő képviselőjétől és a telephelyére, vagy a begyűjtő helyre (Tompai kapu út 9/a.) szállítja ideiglenes tárolás, hasznosítás, további kezelés céljából.” A Vállalkozó által nyújtott szolgáltatás részét képezi az SZTE elméleti intézetei és központi egységei által leselejtezett elektronikai hulladékok, egyéb eszközök, stb. kiszállítása a Tompai kapu út 9/a. szám alá, vagyis úgymond "logisztikai szolgáltatás" elvégzése is?
  • Válasz: E tevékenységet ugyanolyan szállításnak vesszük, mint az Ajánlattevő telephelyére történő szállítást (a teljesítésnek megfelelő díjazással), a különbség az, hogy eseti előfordulású, és a „logisztikai szolgáltatás” helyett a „szállítási feladat” megnevezést használnánk, mivel a Tompai kapu úti telephelyen az Egyetem alkalmazottja irányítja majd a lerakodást. Ez a szállítási feladat eddigi tapasztalataink alapján negyedévente legfeljebb egy alkalmat jelent és az Egyetemen zajló munkavégzés akadálymentesítése a célja.


Ajánlattevői kérdések és azokra adott válaszok:

  • Kérdés: A kiírásban szerepel az, hogy az 1. sz. mellékletben felsorolt leselejtezett vagyontárgyak, valamint a táblázat szerinti egyéb leselejtezett anyagok, tárgyi eszközök tárgyi hatálya nem vonatkozik a Szent-Györgyi Albert Klinikai Központ által leselejtezett vagyontárgyakra. Tudomásunk szerint a Szegedi Tudományegyetem és a Szent-Györgyi Albert Klinikai Központ „egyesült” nemrég, így ha a klinikai központtól is kell szállítani, akkor az jelentős mértékben megváltoztatja a hulladék mennyiségét és minőségi összetételét. Erről kaphatnánk-e némi információt?
  • Válasz: Jelen eljárás kizárólag a Szegedi Tudományegyetem elméleti intézeteinek és központi egységeinek selejtezési eljárásaiból származó hulladékokra vonatkozik, a Szent-Györgyi Klinikai Központra nem vonatkozik. A Klinikai Központhoz tartozó selejt eszközök elszállítása egy külön eljárás keretében lesz meghirdetve.
  • Kérdés: A vállalkozási szerződés 5. pontjában szereplő SZ/K jegy már nem használható. 2015. augusztus 7-én váltotta fel a veszélyes hulladékkal kapcsolatos egyes tevékenységek részletes szabályairól szóló 225/2015. (VIII. 7.) Korm. rendelet (továbbiakban: rendelet) a korábban hosszú ideig érvényben lévő veszélyes hulladékkal kapcsolatos tevékenységek végzésének feltételeiről szóló 98/2001. (VI. 15.) Korm. rendeletet. A rendeletben a korábbi K és SZ kísérőjegyek helyett nem veszélyes hulladék esetén Gy lap (gyűjtőjárat szállítási lap), míg veszélyes hulladék esetén Sz lap (szállítási lap) kitöltését írja elő a rendelet 1. mellékletének 1. és 2. pontja. Ennek értelmében Sz és Gy lap megnevezésre kellene kijavítani a kért bizonylatolás típusát.
  • Válasz: Köszönjük az észrevételt, a felhívásban és a szerződés tervezetben javításra került a K/SZ kísérőjegy kifejezés az érvényben levő SZ és GY lap kifejezésre.
  • Kérdés: A vállalkozási szerződés 4. pontjában begyűjtő helyként került feltüntetésre a Tompai kapu út 9/a., ahová hasznosítás, további kezelés céljából szállítja a Vállalkozó a termékeket. A mondat ezen része számunkra nem értelmezhető, mivel csak a megfelelő hulladékgazdálkodási engedélyekkel rendelkező telephelyeken lehet hulladék kezelést, hasznosítást végezni. Így érdekelne bennünket, hogy ez a logisztikai művelet tulajdonképpen mit jelent pontosan?
  • Válasz: A Tompai kapu út 9. alatti telephelyet ideiglenes tárolásra vesszük csak igénybe az eljárás során, csak raktározási funkciót tölt be, amennyiben a selejtező egységnél helyhiány alakul ki, de a végső elszállítást későbbre tervezik. A felhívás és szerződés tervezet releváns része javításra került a következő módon: „és a telephelyére, vagy a begyűjtő helyre (Tompai kapu út 9/a.) szállítja ideiglenes tárolás, hasznosítás, további kezelés céljából.”
  • Kérdés: Jelen szerződés csak az aktuális időszak leselejtezett hulladékára vonatkozik vagy bele tartozik az előző szolgáltatási ciklusban szerződött vállalkozás/ok által el nem szállított lom és hulladéklerakóba szállítandó hulladék is?
  • Válasz: A szerződéskötést követően jóváhagyott selejtezési eljárásokban található eszközök elszállítására vonatkozik a kiírás.


A SZTE Kötelezettségvállalási Szabályzata alapján amennyiben a szerződéses ajánlat értéke meghaladja a bruttó 2 mft-ot érvényes szerződés csak az SZTE Kancellár jóváhagyásával köthető. Erre tekintettel tájékoztatjuk a Szolgáltatót/Szállítót, hogy a kancellári jóváhagyás elmaradása esetén a szerződést a Megrendelőnek nem áll módjában megkötni.

 

Ellátandó feladat: a Szegedi Tudományegyetem telephelyein leselejtezett vagyontárgyak, valamint a kiírás mellékletében felsorolt egyéb leselejtezett anyagok, tárgyi eszközök átvétele további hasznosításra és kezelésre, valamint a selejt raktárba való kiszállítása.

 

Főbb szerződéses feltételek:

 

Tárgyi hatály:

A szerződés tervezet 1. számú mellékletben felsorolt leselejtezett vagyontárgyak, valamint a táblázat szerinti egyéb leselejtezett anyagok, tárgyi eszközök - kivételt képez:

  • - a Szent-Györgyi Albert Klinikai Központ által leselejtezett vagyontárgyak
  • vagyontárgy, melynek telepítése, működtetése hatósági engedélyhez kötött, illetve, a képződött hulladék ártalmatlanítása, amennyiben speciális technológiát igényel, lásd még a SZTE felesleges vagyontárgyak hasznosítására és selejtezésére vonatkozó szabályzata V. fejezete (http://www.u-szeged.hu/szabalyzatok);

A szerződés tervezet 1. számú mellékletekben szereplő leselejtezett anyagok és tárgyi eszközök listája új típusú (a mellékletben nem szereplő) anyagok, eszközök elszállítására felmerülő igény esetén bővülhet a melléklethez csatolt kiegészítéssel.

A leselejtezett anyagok és tárgyi eszközök listája a SZTE részéről felmerülő igény esetén a szerződés tervezet 1. számú mellékletében szereplő fémhulladékokkal csökkenhet a 443/2013 (XI. 27.) Korm. rendelet előírásainak megfelelően.

 

Időbeli hatály:

2019. június 17-től számított egy évig tartó időszak. Felek rögzítik, hogy 2020. március 1-15. közötti időszakban kölcsönösen, írásban tájékoztatják egymást az addigi tapasztalataikról, javaslatot téve vagy a szerződés fenntartására, vagy a szerződés közös megállapodással történő megszüntetésére. Amennyiben a teljesítés a szerződéses időszak alatt mindkét fél megelégedésére történik, és az 1 éves időszak lejártát megelőző 30 napig írásban történő elégedetlenségi megkeresés egyik fél részéről sem történik, úgy a szerződés automatikusan további 1 évvel meghosszabbodik.

 

Ajánlatkérő a leselejtezett anyagokat, tárgyi eszközöket a keletkezés helyén összegyűjti, előkészíti, szállításra alkalmassá teszi. Ajánlatkérő a szállításra előkészített leselejtezett anyagok, tárgyi eszközök között köteles megjelölni azokat, melyek veszélyes anyaggal szennyeződtek, vagy egészségre ártalmasak (pld.: fertőzés veszélyesek, sugárzó anyagot tartalmaz).

Ajánlatkérő erre rendszeresített megrendelőlapon, e-mailben értesíti a Vállalkozót az összegyűjtött anyagok, tárgyi eszközök begyűjtési helyéről, a begyűjtés időpontjáról.

Vállalkozó köteles felmerülő igény esetén – minimum hetente kétszeri alkalommal – munkaidőben (8-16 óra között) a megrendelés beérkezését követő max. 3 munkanapon belül az igényt írásban, elektronikus úton visszaigazolni, majd válaszától számított további 20 munkanapon belül begyűjteni az anyagokat, tárgyi eszközöket.

Vállalkozó köteles gondoskodni a feladat biztonságos és hatékony elvégzéséhez szükséges munkabiztonsági, szállító- és rakodóeszközökről, továbbá rakodó személyzetről. A rakodás és a szállítás az egyetemi egységeken folyó munkát nem zavarhatja.

A Vállalkozó az egyeztetett időpontban a mindenkori hatályos vonatkozó jogszabályoknak és a Vállalkozó engedélyében meghatározott hatósági előírásoknak megfelelő bizonylatolás mellett a termékeket átveszi Ajánlatkérő képviselőjétől, és a telephelyére, vagy a begyűjtő helyre szállítja ideiglenes tárolás, hasznosítás, további kezelés céljából.

A Szegedi Tudományegyetemen 2018. évben keletkezett leselejtezetté vált vagyontárgyainak, valamint a kiírás mellékletében felsorolt egyéb leselejtezett anyagainak, tárgyi eszközeinek mennyiségeit a szerződés tervezet 2. számú tájékoztató mellékletei tartalmazzák.

A leselejtezett anyagok, eszközök keletkező mennyiségei előre nem tervezhetőek, ezért Ajánlatkérő fenntartja a jogát, hogy a szerződés tervezet 2. sz. mellékletében megadott mennyiségektől eltérő mennyiségek elszállítását fogja ténylegesen megrendelni a szerződéses időszak alatt.

Vállalkozó köteles a tevékenysége (begyűjtés, tárolás, előkezelés stb.) során keletkező hulladékokról és veszélyes hulladékokról a mindenkor hatályos jogszabályok szerint gondoskodni. Az ezek be nem tartásából eredő mindennemű felelősség, bírság Vállalkozót terheli.

 

A begyűjtött anyagok, tárgyi eszközök bizonylatolása:

 

Vállalkozó köteles a leselejtezett anyagok, eszközök begyűjtéséről eljárásonként és típusonként (lom, elektronikai hulladék) külön-külön szállítólevelet kiállítani, az adott begyűjtés kapcsán érintett minden SZTE telephely esetében, feltüntetve a begyűjtésre került anyagok, eszközök darabszámát/súlyát. Vállalkozó a begyűjtött anyagok, eszközök mennyiségéről a telephelyenként kiállított szállítólevél egy példányát az elszállítást követő 1 héten belül köteles átadni a SZTE Műszaki Igazgatóság Műszaki és Vagyongazdálkodási Iroda kapcsolattartásra kijelölt munkatársa (a továbbiakban: Megrendelő szakmai kapcsolattartója) részére.

A veszélyes anyaggal szennyeződött, vagy egészségre ártalmas (fertőzés veszélyes) tárgyi eszközöket (laboratóriumi hűtők, speciális berendezések stb.) a vidékfejlesztési miniszter 72/2013. (VIII. 27.) VM rendelete a hulladékjegyzékről rendeletben feltüntetett kód szerinti besorolással (20 01 23* hűtő, klíma berendezések, 20 01 35* veszélyes anyaggal szennyezett elektromos, elektronikai eszközök) köteles Vállalkozó begyűjteni és bizonylatolni (SZ/GY lap).

Veszélyes anyaggal szennyeződött, vagy egészségre ártalmas anyagok, eszközök begyűjtése esetében Vállalkozó SZ/GY lapot köteles kiállítani, melyen mint begyűjtő helyet az SZTE Tompai kapu út 9/a. sz. telephelyét köteles feltüntetni (hrsz.: 21013/9 KTJ.: 101141801). A bizonylat mellékletében köteles tételesen felsorolni a SZTE valamennyi telephelyét, telephelyenként megadva a begyűjtött eszközök darabszámát, és a veszélyes hulladék mennyiségét kg-ban. Vállalkozó a kiállított SZ/GY lapot az átvevővel történő leigazolást követően minden esetben köteles benyújtani/megküldeni a SZTE Műszaki Igazgatóság Védelmi Iroda részére.

Letölthető állományok:
Felolvasólap.docx
Vállalkozási szerződés_2019.doc

Bírálati szempont: legalacsonyabb összegű ellenszolgáltatás

Az ajánlati árat a mellékelt felolvasólap kitöltésével kérjük megadni.

Ajánlatkérő az egy hónapra megajánlott bruttó szállítási alapdíjakat fogja értékelni a bírálat során.


További információk:

Pénzügyi és gazdasági alkalmassági feltételek:

  • Ajánlattevő csatoljon banki nyilatkozatot, hogy volt-e 60 napot meghaladó sorban álló tétel a számláján az igazolás kiállításának napját megelőző 12 hónapban.

Alkalmatlanság: Ajánlattevő alkalmatlan, ha bármelyik számlavezető pénzintézet szerint volt 60 napot meghaladó sorban álló tétel bármelyik vezetett számláján az igazolás kiállításának napját megelőző 12 hónapban.

 

Műszaki és szakmai alkalmassági feltételek:

  • Ajánlattevő rendelkezzen a veszélyes- és nem veszélyes hulladékok begyűjtésére, előkezelésére és hasznosítására vonatkozó érvényes hatósági engedéllyel, a mellékletekben szereplő anyagok, tárgyi eszközök vonatkozásában. Amennyiben Ajánlattevő alvállalkozót kíván igénybe venni, az alvállalkozónak ugyanolyan minősítettségű engedéllyel kell rendelkeznie, melyet a pályázathoz csatolni kell.

Igazolási mód: Ajánlattevő csatolja a veszélyes- és nem veszélyes hulladékok begyűjtésére, előkezelésére és hasznosítására vonatkozó érvényes hatósági engedélye másolatát.

  • Ajánlattevő rendelkezzen legalább 3 db 3,5 tonnás összsúlyú kisteherautóval, amelyből legalább 1 db emelőhátlapos, valamint olyan eszközzel, mely 1,5 tonnáig nehézgép mozgatásra alkalmas.

Igazolási mód: Ajánlattevő egyszerű nyilatkozatban nyilatkozzon, hogy rendelkezik a szükséges gépjármű parkkal.

  • Ajánlattevő csatoljon referencianyilatkozatot az ajánlattételi felhívás megjelentetését megelőző 48 hónap során 1 szerződés alapján minimum 12 hónapos egybefüggő időszakban folyamatosan végzett, a szerződés tervezet 1. sz. melléklete szerinti vagyontárgyak, valamint egyéb anyagok, tárgyi eszközök további hasznosításra és kezelésre való átvételéről.

Figyelem! A referencianyilatkozat formailag akkor megfelelő, ha tartalmazza legalább a teljesítés idejét (év és hónap), a szerződést kötő másik fél megnevezését és a részéről információt adó személy nevét, telefonszámát, továbbá a szolgáltatás tárgyát.

Figyelem! Amennyiben az Ajánlattevő korábbi Ajánlatkérő részére teljesített kiírás tárgya szerinti munkájával kapcsolatosan dokumentáltan elégedetlenség merült fel, akkor ajánlatkérő ezen ajánlattevő ajánlatát automatikusan érvénytelennek tekinti és nem veszi figyelembe az értékelés során!

  • Ajánlattevő nyilatkozzon, hogy kötelezettséget vállal a felhívásban lévő szerződéstervezet megkötésére és teljesítésére, melynek tartalmát megismerte és fenntartások nélkül elfogadja. A szerződéstervezet a felhívás csatolmányaként megtekinthető.

Szállítás ütemezése a megrendeléstől:

Munkanap

Történés

-4.

Megrendelő elküldi a szállítási megrendelőt

-3.

Szállítás szervezése, visszaigazolása

-2.

-1.

1.

Szállítás

 

Díjazás: alapdíj + alapdíj 50%-a

2.

3.

4.

5.

6.

Szállítás

 

Díjazás: alapdíj

7.

8.

9.

10.

11.

Szállítás

 

Díjazás: alapdíj 75%-a

12.

13.

14.

15.

16.

17.

18.

19.

20.

21.

Szállítás

 

Díjazás: alapdíj 50%-a

22.

23.

24.

25.

 

Ajánlattevőtől elvárt ajánlott összeg:

Szállítónak - a Megrendelő által elküldött szállítási megrendelőre adott írásbeli - visszaigazolása dátumától számított 6-10. munkanap közötti elszállításra vonatkozó nettó havi alapdíj – a havi szállítási alkalomszámoktól függetlenül.

 

Díjazás:

A díjazás alapja az elszámolási időszakban teljesített elszállítások időtartamának számtani átlaga: Megrendelő az adott elszámolási időszak során teljesített összes elszállítás tekintetében összegzi, hogy a Szállító visszaigazolása napjához képest hány munkanapon belül teljesültek az elszállítások, majd ezt az összeget elosztja az adott elszámolási időszak során teljesített összes elszállítás darabszámával. Kerekítés szükségessége esetén az Excel táblázatkezelő program kerekítési szabályai alkalmazandók.

A szállítás teljesülésének napja: a szállítólevélnek az eljárásban érintett egyetemi egység részéről a vagyontárgyakat átadó személy által történő dátumozott aláírásának napja, mely a szállítási megrendelésben jelzett összes tétel elszállítását igazolja.

Elszámolási időszak: naptári hónap.

Elszámolási időszakban teljesítettnek minősül az az elszállítás, amely teljesülésének napja az elszámolással érintett naptári hónapban van.

 

Amennyiben a Szállító visszaigazolása napjához képest átlagosan 1-5 munkanapon belül teljesül az elszállítás, abban az esetben az alapdíj 150%-ára jogosult a Szállító.

Amennyiben a Szállító visszaigazolása napjához képest átlagosan 6-10 munkanapon belül teljesül az elszállítás, abban az esetben az alapdíj 100%-ára jogosult a Szállító.

Amennyiben a Szállító visszaigazolása napjához képest átlagosan 11-20 munkanapon belül teljesül az elszállítás, abban az esetben az alapdíj 75%-ára jogosult a Szállító.

Amennyiben a Szállító visszaigazolása napjához képest átlagosan 21-25 munkanapon belül teljesül az elszállítás, abban az esetben az alapdíj 50%-ára jogosult a Szállító.

 

A szállítások leigazolása: Az eljárásonként és típusonként kiállított, az eljárásban érintett egyetemi egység részéről a vagyontárgyakat átadó személy által aláírt, lepecsételt szállítási dokumentumokat Szállító személyesen adja át Megrendelő szakmai kapcsolattartójának. Vállalkozó képviselője Megrendelő belső bizonylatán is pecséttel, aláírással igazolja a szállítás elvégzését.

A teljesítés igazolása a Megrendelő szakmai kapcsolattartója által havonta történik, az igazolást tartalmazó dokumentumot email-ben küldi meg Szállító részére. A számítás a naptári hónapban személyesen leigazolt szállítások időtartamának átlagolásával történik.

Számla kiállítása kizárólag Megrendelő teljesítésigazolása alapján történhet.

 

Szerződésszegés:

Szerződésszegésnek minősül különösen az, amennyiben bármely elszállítás a Szállító visszaigazolása napjához képest 20 munkanapon belül nem teljesül. Ekkor a 21. munkanapon Megrendelő telefonon és elektronikus úton is felhívással él Szállító felé a kötelezettsége teljesítésére, egyúttal tájékoztatja a szerződésszegése következményeiről. Amennyiben a Szállító a felhívás ellenére a visszaigazolás napjától számított 25. munkanapig nem teljesít, és késedelmét kimenteni nem tudja, a 26. munkanapon a szerződés megszűntnek minősül.

 

Figyelem! A mellékletek szerinti eszközök, anyagok átvételére, azok további hasznosítására és kezelésére tételes ajánlatot tevők ajánlatát ajánlatkérő automatikusan érvénytelennek nyilvánítja és nem veszi figyelembe az értékelés során!



Ajánlat benyújtásának módja:
Felhívjuk az ajánlattevők figyelmét, hogy 2015.09.01-től ajánlatot kizárólag csak elektronikus formában, - a honlapon feltöltve - fogad be az ajánlatkérő.
( A borítékban beadott ajánlat érvénytelen!)
A dokumentációban kérjük feltüntetni az ajánlati sorszámot. Ajánlatát cégszerűen aláírt pdf formátumban, az adott eljárás weboldalán a jobb felső sarokban levő "ajánlattétel" linken keresztül tudja az ajánlattevő feltölteni.

További információ kérhető:

Az ajánlatkérő hivatalos kapcsolattartója: Szöllősy Ervin, irodavezető

szollosy.ervin@gmf.u-szeged.hu

Az ajánlatkérő szakmai kapcsolattartója: Takács Márta, selejtezési koordinátor SZTE MI Műszaki és Vagyongazdálkodási Iroda, tel: +36 (62) 544-447

email: takacs.marta@gmf.u-szeged.hu


Az eljárás nyelve: magyar, de az ajánlatkérő angol nyelvű ajánlatot is elfogad. Jelen felhívással Ajánlatkérő olyan cégek jelentkezését várja, akik megfelelő pénzügyi háttérrel rendelkeznek valamint képesek a mielőbbi szállítására. Az ajánlatkérő fenntartja magának a jogot, hogy az ajánlattevőktől további írásbeli tájékoztatást kérjen 5 munkanapon belül, a tájékoztatási igény minden ajánlattevőnek történő egyidejű megküldésével, az érvényes jelentkezések alapján. Ezek után az ajánlatkérő elvégzi az ajánlatok értékelését, amelynek eredményéről a lehető legrövidebb időn belül értesíti az Ajánlattevőket.

Ajánlatkérő fenntartja magának a jogot, hogy a jelen felhívás lefolytatásától indoklás nélkül részlegesen, illetve teljes mértékben elálljon. Az Ajánlatkérő nem vállal felelősséget az elállásból származó következményekért.

A jelen felhívás egyetlen Ajánlattevő által sem tekinthető az Ajánlatkérő által tett szerződéses ajánlatnak vagy kötelezettségvállalásnak. A felhívás és a pályázati eljárás az Ajánlatkérő belső szabályai alapján történik.

Nyertes ajánlattevő: C&C Elektro Kereskedelmi és Szolgáltató Bt., 6725 Szeged, Röszkei u. 35.
Nyertes ajánlati ár: 4 680 000,-Ft+ÁFA