Bezár

Shanghaj Nyári Egyetem 2019

2019. augusztus 22.
3 perc

Az SZTE Állam-és Jogtudományi Kar, valamint a shanghaji East China University of Political Science and Law közötti együttműködésnek köszönhetően, 1 hónapos Nyári Egyetem programon vehettünk részt Kínában.

Cikk nyomtatásCikk nyomtatás
Link küldésLink küldés

Velünk együtt 22 hallgató – jog és nemzetközi tanulmányok szakokról – nyerte el a Shanghai Summer School ösztöndíjas programot a világ 10 különböző országából. Országok, ahonnan a résztvevők érkeztek: Peru, Grúzia, India, Ukrajna, Kazahsztán, Lengyelország, Kambodzsa, Horvátország, Skócia, valamint mi, Magyarországról. Továbbá, idén először, az ECUPL Summer School is megrendezésre került, amely további 33 diákot számlált. Ennek résztvevői is a világ számos országából érkeztek, Ázsia, Európa, és Amerika kontinenseinek egyetemeiről. A programok és tanórák egy része a két Nyári Egyetem között egyesítve került megszervezésre, ezzel tovább bővítve a kulturális sokszínűséget és kapcsolatépítési lehetőséget.

A tanórák keretében a kínai jog, kultúra és politika témáiban szerezhettünk ismereteket, valamint megismerkedhettünk a kínai nyelv és írásjelek szépségeivel és bonyolultságaival is. Az előadások közül a kereskedelmi jogról és a befektetési jogról szólók bizonyultak a legérdekesebbnek számunkra. Hallgatótársaink országairól is sok újdonságot tanultunk, ugyanis minden résztvevő prezentációt tartott országának államberendezkedéséről, jogrendszeréről, kultúrájáról, történelméről. Az elméleti oktatáson túl, lehetőségünk volt a gyakorlati oldal megismerésére is. Látogatást tettünk bíróságon, ügyvédi irodánál, hallgatók által működtetett jogklinikán és vita klubnál. A jogklinikán tett látogatás során különösen inspiráló volt látni a kínai joghallgatók elhivatottságát e – jelentős társadalmi előnyöket hordozó – rászorulóknak nyújtott ingyenes jogi tanácsadás iránt.

A tanulás mellett a kikapcsolódásra is fordított figyelmet a jól szervezett Nyári Egyetem program. Az első hétvégén Suzhou városába látogattunk, ahol a kínai templomkertek szépségét csodálhattuk meg. A második hétvégén pedig Hangzhou városába vezetett utunk, ahol többek között hajóztunk a festői szépségű West Lake-n, megtekintettük a buddhista Lingyin templomot, és teát kóstoltunk Kína egyik leghíresebb Longjing zöld tea ültetvényén. A hétvégi kirándulásokon kívül, Shanghaj városával is megismerkedhettünk közelebbről egy városnéző túra keretében. A Yu Garden kínai kertépítészetet bemutató látványosságai után, a World Financial Center tornyából – 492 méter magasról - tekintettünk le a városra, majd egy Huangpu-folyón tett éjszakai sétahajózással zártuk a túrát. Mindemellett, említésre méltó gasztronómiai élményekben is részünk volt, a kínai konyha jellegzetes ízei külön utazást jelentettek, melyeket jelentősen megkedveltünk a kinttartózkodás során.

Összességében elmondhatjuk, hogy rengeteg élménnyel, tudással, és baráttal gazdagodtunk a Kínában töltött egy hónap alatt. Ezúton is köszönjük a GATEWAY program igazgatójának, Dr. Varga Norbert dékánhelyettes Úrnak, valamint Dr. Pongó Tamás program koordinátornak, hogy lehetővé tették számunkra ezen a nagyszerű tanulmányi úton való részvételt.

Bátorítunk mindenkit a következő évekre, hogy éljen e különleges lehetőséggel, pályázza meg a Shanghaj Nyári Egyetem programot!