Izgalmas, kihívásokkal teli munkakörben képzeled el a nagybetűs életet? Szeretnél olyan autóipari fejlesztésekben részt venni, melyek a jövő autózását fogják meghatározni? Erre már Szegeden is lehetőséged van a thyssenkrupp csapatában!
Lelkes, fiatal szakemberek, akik szenvedélyesen szeretik a munkájukat, és valahol már gyermekkorukban is kódolva volt bennük, hogy az autóipari fejlesztés lesz az a terület, ahol megtalálják az igazi hivatásukat. Ilyen mérnökök alkotják a thyssenkrupp szegedi csapatát. A cég sztorija a Tisza-parti városban még nagyon új, hiszen 2022-ben nyílt meg a szegedi iroda, de a mérnökcsapat máris a világ legnagyobb autóipari gyártóinak fejlesztési projektjein dolgozik.
Fakanáltól a villáskulcsig
Molnár Bálint az elsők között csatlakozott a szegedi csapathoz. Kalandos történet az övé. „Eredetileg engem a veszprémi iroda miatt keresett meg a thyssenkrupp, de akkor már fél éve távmunkában dolgoztam Szegedről egy másik autóipari cégnek, mert hazaköltöztem Veszprémből. Visszahúzott a szívem, ugyanis itt szeretnénk a párommal házat építeni, családot alapítani. Amikor megtudták, hogy Szegeden vagyok, a mosolyt még „hallani” is lehetett a telefonon keresztül” – így lett Bálint veszprémi kolléga helyett az akkor induló szegedi csapat egyik első szoftverfejlesztője, aki hamarosan már egy csapatot irányíthat.
A fiatal mérnöktől megtudtuk, az autók már gyerekkorában is érdekelték. Gyűjtötte a fémházas matchboxokat, érdekelte az autósport, sőt az anyukája sok rally versenyre is elvitte. „Engem nagyon megfogott a benzingőz. Ehhez kapcsolódik a hobbim is, az autószerelés. Gimnáziumban azonban még szakács akartam lenni, mivel nagyon szerettem főzni, és úgy képzeltem el, hogy majd ez lesz a hivatásom. De mellette már a műszaki dolgok is érdekeltek. Egy ideig zenéltem is, és már akkor magunknak építettünk mindenféle kiegészítőt a gitárhoz, és az erősítőket is mi terveztük. Egy barátom ültette a bogarat a fülembe, hogy menjek mérnöki pályára. Így kerültem Kecskemétre, ahol gépészmérnöki diplomát szereztem.”
Bálint rajong a kilencvenes évek autóiért, és abból az időszakból van is két Mercedese és egy motorja. „Sosem jó autót vettem, hanem mindig olyat, amiben volt kihívás, amin kellett egy kicsit dolgozni. Vagy visszahozni a gyári állapotára, vagy egy kicsit modernizálni. Éppen ezért most munka mellett elkezdtem esti iskolába járni, autószerelői felnőtt szakképzésben veszek részt. A thyssenkrupp ehhez is teret ad, hogy beleférjen a műhelygyakorlat az időmbe. Azért is szeretem ezt a céget, mert nagyon emberközpontú a hozzáállás, és rendkívül fontos a közösség összetartó ereje.”
Távirányítós kisautótól a hangvezérelt ledekig
Gráfel Balázs Szegeden végzett mérnök-informatikusként. „Már gyerekként is szerettem volna létrehozni működő, mozgó dolgokat. Például egy távirányítós kisautót, amiből nekem a bolti nem volt jó, olyat akartam, amit én készítek el. Gimnáziumban kezdett el jobban érdekelni a matematika és a fizika, majd mérnök informatikus lettem, mert tetszett, hogy ezen a szakon a hardver és szoftver oldalról is tanulunk” – tudtuk meg Balázstól.
A fiatal mérnöknek Bálinthoz hasonlóan szintén a munkája a hobbija is, bár ő nem autókat épít, hanem más különleges terveket valósít meg. „Különféle hobbiprojekteken szoktam dolgozni barátoknak, ismerősöknek. Létrehoztam például egy olyan hangvezérléses ledvilágítást, amiben a zene ütemére pattog a ledsor. Különböző színkombinációk jelennek meg a mély és a magas hangokra” – de ez csupán egy Balázs megvalósult különleges tervei közül.
A fiatal szoftverfejlesztő elárulta, nagyon szeret a thyssenkruppnál dolgozni. „Elég szerteágazó a feladatköröm. Többek között a meglévő szoftverek karbantartása, módosítása és ellenőrzése is beletartozik. A thyssenkrupp önállóságra neveli az embert, és ez számos kihívást tartogat. Emellett nagyon jó a csapatunk is itt, Szegeden” – tette hozzá Balázs.
A jövő autózása a szegedi mérnökök kezében
A pandémia ideje alatt nyílt meg a thyssenkrupp veszprémi irodája, majd hamarosan már Szegeden kereste a cég a rátermett mérnököket. „Azt tapasztaltuk, hogy aki szegedi, szívesen visszatérne a városba, ha lenne munkalehetőség a szakterületén. Hazahúz a szívük, igazi lokálpatrióták. Éppen ezért nagyon gyorsan megtaláltuk az induló csapathoz a megfelelő jelölteket. Emellett a Szegedi Egyetem jelenléte és tudásbázisa is nagyon fontos számunkra” – idézte fel a thyssen első szegedi lépéseit Zombori-Dudás Darinka, a cég HR projekt managere.
A csapat sokféle feladaton dolgozik együtt a budapesti és veszprémi mérnökökkel. Többek között „okos” elektromechanikus kormányszervót terveznek, amelyek környezetbarátabbak, és alkalmasak a legkülönfélébb vezetéstámogató- vagy önvezető rendszerekkel való együttműködésre. De ez csupán egy a fejlesztéseik közül. Számos olyan megoldáson dolgoznak, melyek a távolabbi jövőbe mutatnak, amiket ma még sokan talán el sem tudnak képzelni az autózásról.
„Alapvetően szoftverfejlesztők dolgoznak a szegedi irodában, de van már szoftver architect és integrator munkatársunk is. A tervek szerint szoftvertesztelőkkel, valamint funkcionális- és kiberbiztonsági területen is bővítjük a csapatunkat. A budapesti történet is hasonlóan kezdődött, hiszen húsz évvel ezelőtt még csak egy maroknyi csapat alkotta a thyssenkruppot, ma pedig már ezernél is több mérnök dolgozik a fővárosi fejlesztőközpontban. A célunk, hogy Szegeden is egy dinamikusan fejlődőerős csapatot hozzunk létre” – emelte ki Zombori-Dudás Darinka.
Szeretnéd megtapasztalni azt, hogy milyen az, amikor a startup érzés egy autóipari nagyvállalati háttérrel párosul?
Csatlakozz a thyssenkrupp szegedi csapatához, ahol folyamatos fejlődési lehetőség és inspiráló szakmai háttér vár rád!
Jelentkezés a thyssenkrupp karrier oldalon: