Szervezeti egység címe: 6720 Szeged, Szőkefalvi-Nagy Béla utca 6.
Szervezeti egység vezetője: Halápi Bernadett irodavezető
Az Egészségügyi Informatikai Iroda feladatai:
- Kórházi beteginformációs rendszerhez illetve az ezekhez illesztett egyéb szakrendszerekhez (pl. laboratóriumi, képalkotó diagnosztika, egészségügyi vezetői információs rendszerhez kapcsolódó üzemeltetési és felügyeleti tevékenység ellátása, a szolgáltatások monitorozása, a működési környezet üzemeltetésben való részvétel.
- Rendszeres kapcsolattartás és együttműködés az informatikai rendszerhez kapcsolódó külső alrendszerek valamint az önálló háttér informatikai rendszerek üzemeltetőivel, ezen részrendszerek együttműködésének, integrációjának támogatása, felügyelete.
- Az egészségügyi informatikai rendszerek szolgáltatásainak minél szélesebb körben történő alkalmazásának kiterjesztése, oktatások, bemutatók szervezése, lebonyolítása..
- Fejlesztési és megvalósítási javaslat kidolgozása az egyes betegellátási területeken még be nem vezetett költséghatékony működést és gazdasági megtakarítást biztosító informatikai alkalmazások és megoldások bevezetésére, a folyamat szakmai irányítása.
- Innovatív egészségügyi informatikai technológiák bevezetésére javaslattétel a menedzsment részére az ISZI érintett irodáinak bevonásával.
- A szolgáltatások rendelkezésre állásának ellenőrzése, felügyeleti monitoring a kliens szolgáltatások, alrendszer kapcsolatok, adatbázis elérések, felhasználói bejelentések teljesítésére vonatkozóan, szerződéses SLA szintek mérése, elemző kimutatások készítése.
- Az üzemeltetési kompetencia megszerzésével az üzemeltetés támogató tevékenység szabályozott keretek között történő működésének biztosítása, ellenőrzése, üzemeltetési szabályzatok, dokumentációk készítése, összeállítása.
- Szolgáltatási szint növelő és jogszabálykövető megoldások bevezetésének támogatása és az egészségügyi szervezetekre történő kiterjesztésének elősegítése.
- Az egészségügyi informatikai rendszerek klinika támogatási üzemeltetése során jelentkező működési zavarok elhárításában történő közreműködés, hibaelhárítási tudásbázis kidolgozása, szoros szakmai együttműködés az ISZI más szervezeti egységeivel.
- Az egészségügyi alkalmazás rendszerek működéséhez szükséges környezeti paraméterek beállítása, tesztelése, finomhangolása, publikálása.
- Felhasználói bejelentések, feldolgozási igények, a HelpDesk hibajegy-kezelő rendszer által delegált bejelentések megoldása, megoldásokban való közreműködés.
- Kapcsolattartás és együttműködés az informatikai rendszer üzemeltetésében résztvevő Egyetemen belüli intézményekkel és az Egyetemen kívüli intézmények képviselőivel.
- Együttműködés az ISZI más egységeivel és azok munkatársaival a rendszer üzemeltetési környezet, szerverkörnyezet, hálózati- és munkaállomás paraméterek beállításában.
- Az Elektronikus Egészségügyi Szolgáltatási Térhez (EESZT) kapcsolódó egyetemi szintű üzemeltetési és felügyeleti tevékenység, a működési környezet biztosítása, ezzel kapcsolatos feladatok koordinálása, szakmai vezetése.
- Részvétel az egészségügyi informatikai fejlesztések koordinálásában, pályázatok előkészítésében, szakmai, szervezési szempontból javaslatokat terjeszt fel az egyetem vezetése felé és döntésre előkészíti azokat.
Munkatársaink és elérhetőségek