Gazdasági és Műszaki Főigazgatóság Ahol tudás és szándék találkozik

Publikus eljárások  --  Beszerzési és Szolgáltatási Iroda (szolgáltatások)

Ajánlattételi felhívás SZTE/2018/PSZ09130

A Szegedi Tudományegyetem (továbbiakban: Ajánlatkérő) nyílt beszerzési eljárást hirdet.

A beszerzés tárgya: „A Szegedi Tudományegyetem 2018. december 31, 2019. december 31, 2020. december 31-vel végződő évre vonatkozó, a magyar Számviteli Törvény szerint elkészített éves beszámolójának könyvvizsgálata, és arról független könyvvizsgálói jelentés kibocsátása”
Ajánlat sorszáma: SZTE/2018/PSZ09130

Ajánlattételi határidő: 2018. augusztus 03 10:00

Szállítás, teljesítés tervezett időpontja: 2018. évi elemi költségvetési beszámoló: 2019. május 31.; 2019. évi elemi költségvetési beszámoló: 2020. május 31.; 2020. évi elemi költségvetési beszámoló: 2021. május 31.

A beszerzés rövid ismertetője:


Tisztelt Ajánlattevők!

 

Tájékoztatjuk Önöket, hogy a SZTE/2018/PSZ09130 számú, „A Szegedi Tudományegyetem 2018. december 31, 2019. december 31, 2020. december 31-vel végződő évre vonatkozó, a magyar Számviteli Törvény szerint elkészített éves beszámolójának könyvvizsgálata, és arról független könyvvizsgálói jelentés kibocsátása” tárgyú nyílt szolgáltatás beszerzési eljárással kapcsolatban a következő ajánlattevői kérdés érkezett:

 

„Társaságunk érdeklődik a Szegedi Tudományegyetem által kiírt könyvvizsgálat tárgyú beszerzésre. Pénzügyi alkalmassági feltétel, hogy az ajánlattevő 13,5 mFt könyvvizsgálati árbevétellel rendelkezzen évente. Nem teljesen egyértelmű, mit jelent az évente megjelölés. Társaságunk 2017-ben és 2016-ban lényegesen nagyobb könyvvizsgálati árbevétellel rendelkezik, míg 2015-ben kismértékben elmaradt ettől, mivel könyvvizsgálati engedélyét 2015 májusában kapta meg.”

 

Ajánlatkérő válasza a következő:

 

· Ajánlatkérő nem tekint el az árbevétellel kapcsolatos alkalmassági feltételtől.

 

· Ajánlattevőnek be kell nyújtania mind a három évre (2015, 2016, 2017 ) a könyvvizsgálati árbevételre vonatkozó adatait.

 

· Ha Ajánlattevő a 2015. év májusában kezdte el a könyvvizsgálati tevékenységét, számolja ki, hogy 2015. májusától kezdődően mennyi volt az 1 havi könyvvizsgálati tevékenységből származó árbevétele, és ezt szorozza fel 12-vel.



A Szegedi Tudományegyetem 2018. december 31, 2019. december 31, 2020. december 31-vel végződő évre vonatkozó, a magyar Számviteli Törvény szerint elkészített éves beszámolójának könyvvizsgálata, és arról független könyvvizsgálói jelentés kibocsátása, az alábbiak szerint:

  • A megbízás teljesítése során kötelezően figyelembe veendő jogszabályok:
    • a számvitelről szóló 2000. évi C. törvény
    • az államháztartás szervezetei beszámolási és könyvvezetési kötelezettségének sajátosságairól szóló 249/2000. (XII.24.) Korm. rendelet
    • az államháztartásról szóló 2011 évi CXCV törvény, és az államháztartás számviteléről szóló 4/2013 (I.11.) Korm. rendelet
    • az államháztartásról szóló törvény végrehajtásáról szóló 368/2011. (XII.31.) Korm. rendelet
    • a Nemzeti felsőoktatásról szóló 2011.évi CCIV. törvény
    • a mindenkori költségvetési törvény
    • a Szegedi Tudományegyetemre vonatkozó egyéb jogszabályok, belső szabályzatok
  • Az ajánlattevő a szolgáltatását köteles a vizsgálat időpontjában hatályos jogszabályok, szokásrendek, bevezetett könyvvizsgálati standardok (Nemzeti Könyvvizsgálati Standardok, Nemzeti és Nemzetközi Kapcsolódó Szolgáltatásokra Vonatkozó Standardok) alapján a tőle elvárható legnagyobb gondossággal elvégezni.
  • A könyvvizsgálattal kapcsolatos követelmények:
    • Az államháztartási és egyetemi sajátosságokhoz, valamint az egyes vizsgált részterületek természetéhez illeszkedő, a vizsgálati eredmények, megállapítások megalapozottságát, hitelességét biztosító munkamódszerek alkalmazása.
    • A vizsgálati munka, a vizsgálati megállapítások megalapozottságát, hitelességét támogató minőségbiztosítási rend alkalmazása.
    • Megfelelően ütemezett vizsgálati program kialakítása, és ennek megfelelő vizsgálói kapacitás ütemezési-beosztási terv elkészítése, bemutatása.
    • A könyvvizsgálattal kapcsolatos Ajánlatkérői igények folyamatos követése, annak kielégítése.
    • Az Ajánlatkérő érvényben levő belső számviteli és gazdálkodási területet érintő szabályzatainak megismerése, a szabályzatok értékelése. Az egyetemi Számviteli Politika és a kapcsolódó szabályzatok alakításával kapcsolatban véleményezési feladatok ellátása, a jogszabályoknak való megfelelőség vizsgálata.
    • Folyamatos rendelkezésre állás a Szegedi Tudományegyetem 2018, 2019, 2020 évi pénzügyi és számviteli feladataira vonatkozó évközi változások adaptációjában és a beszámolók auditálása kapcsán felmerülő egyéb problémákkal kapcsolatos feladatok ellátásában. Szakmai vélemény adása, adott esetben írásos formában is.
    • Ajánlattevő köteles az Ajánlatkérőt a vizsgálat körében folyamatosan írásban tájékoztatni megállapításairól, különös tekintettel a következő területekre:
      • a számviteli nyilvántartások megfelelősége;
      • összhang az Ajánlatkérő auditált éves beszámolója és a számviteli nyilvántartásai között;
      • az auditált éves beszámoló megfelelése a hatályos jogszabályi előírásoknak és az elfogadott számviteli standardoknak és alapelveknek;
      • az Ajánlatkérő belső szabályozottsága az Sztv.-ben, valamint a költségvetési szervekre vonatkozó jogszabályokban előírtakhoz viszonyítva.

 

Ajánlatkérő feladatra tervezett keretösszege nettó 13.500.000,- Ft/3 év.

Letölthető állományok:
Szerződés könyvvizsgálat.docx

Bírálati szempont: legalacsonyabb összegű ellenszolgáltatás

Az ellenszolgáltatás összegét az alábbi táblázat kitöltésével kérjük megadni:

 

Ajánlati ár

2018. évi könyvvizsgálat díja (nettó Ft):

 

2019. évi könyvvizsgálat díja (nettó Ft):

 

2020. évi könyvvizsgálat díja (nettó Ft):

 

Mindösszesen a fenti 3 év könyvvizsgálatának díja (nettó Ft):

 

Áfa

 

Mindösszesen a fenti 3 év könyvvizsgálatának díja (bruttó Ft):

 

Ajánlatkérő a 3 évre mindösszesen megajánlott bruttó könyvvizsgálói díjakat fogja értékelni a bírálat során és a legalacsonyabb összegű ajánlatot adó Ajánlattevőt hirdeti nyertesnek.

Figyelem! Az ajánlati árnak tartalmaznia kell a könyvvizsgálókra előírt jogszabályi és szakmai szabályok szerinti teljes szolgáltatást. Minden, a könyvvizsgálattal kapcsolatban felmerült egyéb költség az Ajánlattevőt terheli.


További információk:

Ajánlattevővel szembeni elvárások:

  • Ajánlattevő csatolja az eljárást megindító felhívás megküldését megelőző utolsó három lezárt üzleti évre vonatkozó, saját vagy jogelődje számviteli jogszabályok szerinti beszámolóit (mérleg + eredmény kimutatás, kiegészítő melléklet nélkül) (ha a letelepedése szerinti ország joga előírja közzétételét). Amennyiben a kért beszámoló a céginformációs szolgálat honlapján megismerhető, a beszámoló adatait az ajánlatkérő ellenőrzi, a céginformációs szolgálat honlapján megtalálható beszámoló csatolása az ajánlatban nem szükséges, csak nyilatkozni ezen körülmény fennállásáról /310/2011. (XII. 23.) Korm. rendelet 14. § (1) b)/, valamint csatoljon nyilatkozatot az évente elért könyvvizsgálatból származó árbevételéről.

Alkalmatlanság: Az ajánlattevő pénzügyi és gazdasági szempontból alkalmatlan, ha az eljárást megindító felhívás megküldését megelőző utolsó három lezárt üzleti évében (mindháromban) a mérleg szerinti eredménye negatív és évente a könyvvizsgálatból származó árbevétele nem éri el a nettó 13,5 millió Ft-ot. Alkalmatlan továbbá, ha az ajánlattevő a beszámolóval azért nem rendelkezik az ajánlatkérő által előírt teljes időszakban, mert az időszak kezdete után kezdte meg működését, és működésének ideje alatt a működés teljes éveiben, illetve a törtévben egész évre számítottan a közbeszerzés tárgyából származó (könyvvizsgálói feladatok ellátása) – általános forgalmi adó nélkül számított – árbevétele nem éri el évente a nettó 13,5 millió forintot.

Külföldi ajánlattevők esetében, amennyiben az ajánlattevő letelepedése szerinti ország joga nem írja elő beszámoló közzétételét, ajánlatkérő elfogadja az ajánlattevő, közös ajánlattétel esetén valamennyi konzorciumi tag, cégszerűen aláírt nyilatkozatát is az utolsó három lezárt üzleti év mérleg szerinti eredményéről (évenként megbontva)

Ha az ajánlattevő a fenti irattal azért nem rendelkezik, mert olyan jogi formában működik, amely tekintetében a beszámoló benyújtása nem lehetséges, az e ponttal kapcsolatban előírt alkalmassági követelmény és igazolási mód helyett bármely, az ajánlatkérő által megfelelőnek tekintett egyéb nyilatkozattal vagy dokumentummal igazolhatja pénzügyi és gazdasági alkalmasságát. Az érintett ajánlattevő kiegészítő tájékoztatás kérése során köteles alátámasztani, hogy olyan jogi formában működik, amely tekintetében a beszámoló benyújtása nem lehetséges és tájékoztatást kérni az e ponttal kapcsolatban előírt alkalmassági követelmény és igazolási mód helyett az alkalmasság igazolásának ajánlatkérő által elfogadott módjáról /310/2011. (XII. 23.) Korm. rendelet 14. § (3)/.

  • Ajánlattevő csatolja a szakmai felelősségbiztosításáról, valamint a legutolsó aktuális díja befizetéséről szóló igazolását. /310/2011. (XII. 23.) Korm. rendelet 14. § (1) d)/.

Alkalmatlanság: Az ajánlattevő pénzügyi és gazdasági szempontból alkalmatlan, ha az nem rendelkezik min. 50 millió Ft/kár kártérítési limitű érvényes szakmai felelősségbiztosítással.

  • Ajánlattevő nyilatkozzon, hogy kötelezettséget vállal a felhívásban lévő szerződéstervezet megkötésére és teljesítésére, melynek tartalmát megismerte és fenntartások nélkül elfogadja. A szerződéstervezet a felhívás csatolmányaként megtekinthető.
  • Ajánlattevő a Magyar Könyvvizsgálói Kamara igazolásának másolatával igazolja, hogy költségvetési minősítéssel rendelkezik, illetve mutassa be a teljesítésben részt vevő szakembereit (végzettség, képzettség, gyakorlati idő ismertetésével) a szakember által aláírt szakmai önéletrajz csatolásával, a 310/2011. (XII.23.) Kormányrendelet 15. § (3) bekezdés d) pontja alapján. A csatolt önéletrajzból egyértelműen ki kell derülnie a 4 éves folyamatos könyvvizsgálói tapasztalatnak, melyet egészségügyi és oktatási intézménynél szerzett, megnevezve az intézményeket, ahol a tapasztalatot szerezte.

Alkalmatlanság: Az ajánlattevő műszaki és szakmai szempontból alkalmatlan, ha nem von be a teljesítésbe legalább 1 fő Magyar Könyvvizsgáló Kamarai tag könyvvizsgáló szakembert, aki költségvetési minősítésű bejegyzett kamarai könyvvizsgáló, valamint rendelkezik 2014.01.01.-ét követő időszakban min. 4 éves az ajánlati felhívásig folyamatos könyvvizsgálói tapasztalattal, melyet egészségügyi és oktatási intézménynél szerzett. (Az alkalmasságnak megfelelhet úgy is, hogy a 3 féle kompetenciával akár több szakembere rendelkezik együttesen.)

Figyelem! Amennyiben a bemutatott szakember az ajánlattevő munkavállalója vagy tagja, vagy cégvezetője, úgy az igazolás az ajánlattevő saját igazolásának számít.

Amennyiben a bemutatott szakember munkavégzésre irányuló egyéb jogviszonyban foglalkoztatott (megbízási szerződéssel esetileg vagy állandóan foglalkoztatott vagy foglalkoztatni kívánt), úgy a szakember alvállalkozónak minősül a 3.3. pontban részletezettek szerint, mivel a bemutatott szakembereknek kell részt venni a teljesítésben.

  • Ajánlattevő a kibocsájtott könyvvizsgálói jelentései másolatainak becsatolásával igazolja a 2015.01.01 után a 2014-2017 évekre a költségvetési számvitel területén a költségvetési beszámolók tekintetében elvégzett könyvvizsgálatait.

Alkalmatlanság: Az ajánlattevő műszaki és szakmai szempontból alkalmatlan, ha nem volt az időszak alatt legalább 8 db költségvetési beszámolóról kiadott könyvvizsgálói jelentése, és amelyből legalább 3 db költségvetési beszámolóban a mérleg főösszege nem haladta meg a 70.000.000.000,- Ft-ot.

 

3.3. Az előírt alkalmassági követelményeknek a közös ajánlattevők együttesen is megfelelhetnek, illetve a Kbt. 55. § (5)-(6) bekezdése szerinti szervezetek (személyek) bevonására lehetőség van, az alábbiak szerint:

Az előírt alkalmassági követelményeknek az ajánlattevők bármely más szervezet (vagy személy) kapacitására támaszkodva is megfelelhetnek, a közöttük fennálló kapcsolat jogi jellegétől függetlenül. Ebben az esetben meg kell jelölni az ajánlatban ezt a szervezetet és az eljárást megindító felhívás vonatkozó pontjának megjelölésével azon alkalmassági követelményt (követelményeket), melynek igazolása érdekében az ajánlattevő ezen szervezet erőforrására (is) támaszkodik. A kapacitásait rendelkezésre bocsátó szervezet az előírt igazolási módokkal azonos módon köteles igazolni az adott alkalmassági feltételnek történő megfelelést, továbbá köteles nyilatkozni, hogy a szerződés teljesítéséhez szükséges erőforrások rendelkezésre állnak majd a szerződés teljesítésének időtartama alatt.

Az ajánlattevő az alkalmasság igazolása során más szervezet kapacitására a következő esetekben támaszkodhat:

a) ha az alkalmasság igazolásakor bemutatott, más szervezet által rendelkezésre bocsátott erőforrásokat a szerződés teljesítése során ténylegesen igénybe fogja venni és ennek módjáról nyilatkozik, ilyen nyilatkozatnak tekintendő az is, ha a szervezet alvállalkozóként megjelölésre került, vagy

b) ha az alkalmassági követelmény korábbi szállítások, szolgáltatások vagy építési beruházások teljesítésére vonatkozik, az ajánlattevő nyilatkozik arról, hogy milyen módon vonja be a teljesítés során azt a szervezetet, amelynek adatait az alkalmasság igazolásához felhasználja, amely lehetővé teszi e más szervezet szakmai tapasztalatának felhasználását a szerződés teljesítése során, vagy

c) a gazdasági és pénzügyi alkalmasság igazolása során - az a) pontban foglalt esetektől eltérően - akkor is, ha az adott alkalmassági követelmények nem a teljesítéskor ténylegesen rendelkezésre bocsátható erőforrásokra vonatkoznak. Ebben az esetben az a szervezet, amelynek adatait az ajánlattevő vagy részvételre jelentkező az alkalmasság igazolásához felhasználja, a Ptk. 6:419. §-ában foglaltak szerint kezesként felel az ajánlatkérőt az ajánlattevő teljesítésének elmaradásával vagy hibás teljesítésével összefüggésben ért kár megtérítéséért.

ajánlattevő: az a gazdasági szereplő, aki (amely) a közbeszerzési eljárásban ajánlatot nyújt be;

alvállalkozó: az a gazdasági szereplő, aki (amely) a közbeszerzési eljárás eredményeként megkötött szerződés teljesítésében az ajánlattevő által bevontan közvetlenül vesz részt, kivéve

a) azon gazdasági szereplőt, amely tevékenységét kizárólagos jog alapján végzi,

b) a szerződés teljesítéséhez igénybe venni kívánt gyártót, forgalmazót, alkatrész- vagy alapanyag eladóját,

c) építési beruházás esetén az építőanyag- eladót.

Fizetési feltételek: A teljes éves díj 50%-áról 12 havi részletben jogosult részszámlát benyújtani, továbbá az éves díj fennmaradó 50%-át egy számlában nyújthatja be az adott év költségvetési beszámolójának könyvvizsgálói ellenjegyzését követően. Ezen számlázási ütemezést a felek a 2018-2020. évi költségvetési beszámoló teljesítése körében a szerződéskötést követő 15 napon belül rögzítik. A számla, kibocsátása dátumától számított 60 napon belül válik esedékessé.



Ajánlat benyújtásának módja:
Felhívjuk az ajánlattevők figyelmét, hogy 2015.09.01-től ajánlatot kizárólag csak elektronikus formában, - a honlapon feltöltve - fogad be az ajánlatkérő.
( A borítékban beadott ajánlat érvénytelen!)
A dokumentációban kérjük feltüntetni az ajánlati sorszámot. Ajánlatát cégszerűen aláírt pdf formátumban, az adott eljárás weboldalán a jobb felső sarokban levő "ajánlattétel" linken keresztül tudja az ajánlattevő feltölteni.

További információ kérhető:

Az ajánlatkérő hivatalos kapcsolattartója: Szöllősy Ervin, irodavezető

szollosy.ervin@gmf.u-szeged.hu

Az ajánlatkérő szakmai kapcsolattartója: Zsirosné Tácsi Ildikó, főigazgató SZTE Gazdasági Főigazgatóság, tel: +36 (62) 544-439, +36 (62) 544-000/4439

email: zsirosne.tacsi.ildiko@gmf.u-szeged.hu


Az eljárás nyelve: magyar, de az ajánlatkérő angol nyelvű ajánlatot is elfogad. Jelen felhívással Ajánlatkérő olyan cégek jelentkezését várja, akik megfelelő pénzügyi háttérrel rendelkeznek valamint képesek a mielőbbi szállítására. Az ajánlatkérő fenntartja magának a jogot, hogy az ajánlattevőktől további írásbeli tájékoztatást kérjen 5 munkanapon belül, a tájékoztatási igény minden ajánlattevőnek történő egyidejű megküldésével, az érvényes jelentkezések alapján. Ezek után az ajánlatkérő elvégzi az ajánlatok értékelését, amelynek eredményéről a lehető legrövidebb időn belül értesíti az Ajánlattevőket.

Ajánlatkérő fenntartja magának a jogot, hogy a jelen felhívás lefolytatásától indoklás nélkül részlegesen, illetve teljes mértékben elálljon. Az Ajánlatkérő nem vállal felelősséget az elállásból származó következményekért.

A jelen felhívás egyetlen Ajánlattevő által sem tekinthető az Ajánlatkérő által tett szerződéses ajánlatnak vagy kötelezettségvállalásnak. A felhívás és a pályázati eljárás az Ajánlatkérő belső szabályai alapján történik.

Az aktuális beszerzési eljárást eredménytelenné nyilvánítottuk.