Gazdasági és Műszaki Főigazgatóság Ahol tudás és szándék találkozik

Publikus eljárások  --  Beszerzési és Szolgáltatási Iroda (szolgáltatások)

Ajánlattételi felhívás SZTE/2015/PSZ04857

A Szegedi Tudományegyetem Gazdasági és Műszaki Főigazgatósága (továbbiakban: Ajánlatkérő) nyílt beszerzési eljárást hirdet.

A beszerzés tárgya: „Intézmények közötti interaktív betegreferáló online rendszer megtervezése, a szükséges infrastruktúra és szoftver fejlesztés megvalósítása” K+F szolgáltatás elvégzése.
Ajánlat sorszáma: SZTE/2015/PSZ04857

Ajánlattételi határidő: 2015. április 08 15:00

Szállítás, teljesítés tervezett időpontja: A szerződéskötés időpontjától számított 2015. április 30-ig.

A beszerzés rövid ismertetője:

Érvényes ajánlat formai követelményei:

  • Ajánlattevő neve, címe, elérhetősége, kapcsolattartója
  • Ajánlat a teljes szolgáltatásra mindösszesen nettó Ft+Áfa formában
  • Alkalmasságot igazoló dokumentumok:
    • Referencianyilatkozat.
    • Szakemberek önéletrajza
    • Technológiai leírás, és feladat ellátási ütemterv
    • Ajánlattevő összeférhetetlenséget kizáró és egyben a teljesítés feltételeit igazoló nyilatkozata.


1. Pályázati projekt relevancia

A TÁMOP-4.2.2.A-11/1/KONV-2012-0073 (továbbiakban TOMI projekt) komplex alap- és alkalmazott kutatási projektben interdiszciplináris (informatikai-orvostudományi-matematikai) kutatói együttműködés során a telemedicináris rendszerek szoftver architektura, mérési bizonytalanság és humán diagnosztikai mérési rendszerek alapvető problémáinak megoldásai kerülnek előtérbe. Ennek társadalmi és kutatás politikai oka, hogy a jelentős költségeket felemésztő egészségügyi ellátó rendszerek működési folyamatai nem illeszkednek napjaink egészségügyi ellátó rendszerének működési igényeihez, illetőleg az átlagember megváltozott életviteléhez. Jelenleg nem állnak rendelkezésre azon egészségügyi rendszer alkalmazások, melyek a humán klinikai protokoll szabályai mentén képesek egészségügyi paraméterek rögzítésére, ezen adatokból diagnosztikai és/vagy terápiás következtetések támogatására.

A projekt hierarchikus célrendszerébe illeszkedve, az Interaktív Telemedicina alprojekt alapvető célkitűzése: betegellátásban közreműködő orvosi döntéstámogató, illetve a betegek adataira épülő terápiás ellátást támogató megoldások fejlesztése, meglévő IT és kommunikációs eszközök alkalmazási bázisán, az ezekhez tartozó szoftver architektúra kutatása. Az orvosi protokollok rendszerébe illeszkedve olyan betegellátást segítő rendszer létrehozására törekszik az alprojekt, mely képes a mindennapi orvosi terápiás gyakorlat megváltoztatása nélkül, az egymástól földrajzi távolságra lévő ellátó helyek között a terápiás döntések és konzultációk támogatására. A kiírás célja a speciális betegellátást igénylő szív-ritmuszavar területén az aritmológiai központi szaktudás és a közvetlen betegellátó hely között a szakmai kapcsolatfelvételt és konzultáció idejét lerövidíteni, s a megfelelő kezeléshez szükséges orvosi döntést támogatni.

A betegek aritmológiai gondozása számtalan speciális helyzetet produkál, melyek megoldásában központi probléma, hogy az aritmológiai ellátás nem 24 órás ügyeleti rendszerben működik, valamint a már gondozott beteg az intézményünktől távol jelentkezik az akut problémákkal a területileg illetékes Sürgősségi Osztályokon. Másik probléma, hogy sok beteg logisztikai problémák miatt meg sem jelenik ebben az aritmológiai betegellátó rendszerben. Ennek oka szintén a beteg távolsága az aritmológiai központtól. A speciális ellátást igénylő aritmológiai beteg utaztatása gyakran nem kivitelezhető, illetve jelentős rizikóval jár bizonyos szituációkban, mely ráadásul nem is szükséges bizonyos esetekben. A medicina ezen területén könnyen kihasználható a fejlett telemedicinális „wireless” technológia, mivel a jelenleg forgalomban lévő összes PM és ICD eszköz működésének alapját is ez képezi. A gyártók különböző rendszereket dolgoztak ki arra, hogy a beültetett PM-ek és ICD-k meghatározott időközönként, illetve speciális „vészhelyzetekben” automatikusan üzenetet küldjenek a kijelölt szakszemélyzet részére. A küldött üzenetek a készülékek „hardware-software” állapotáról és bizonyos mértékben a betegek élettani adatairól is tájékoztatnak.

Ez azonban nem elég a megfelelő döntésekhez, illetve azokat a betegeket kizárja a rendszer nyújtotta lehetőségekből, akik nem rendelkeznek ilyen eszközzel vagy az adott technológia korlátai miatt, vagy betegségük természete miatt.

2. Pontos K+F feladat definiálás:

A TÁMOP-4.2.2.A-11/1/KONV-2012-0073 azonosító számú, „Telemedicína fókuszú kutatások Orvosi, Matematikai és Informatikai tudományterületeken ” című projektben vállalt célzott alapkutatási tevékenységek – különös tekintettel az Interaktív Telemedicina alprojekt K+F tevékenységeinek teljesítése – érdekében, a szív-ritmuszavarban szenvedő betegek hatékony, gyors és célzott terápiáját támogató, valamennyi potenciális aritmológiai ellátó központ felé vizsgálati adatok fogadására és elemzési adatok továbbítására képes on-line rendszer tervezése, létrehozása és szoftver fejlesztés megvalósítása.

 

3. Elvégzendő feladatok

A kutatási probléma megoldásának természetéből adódóan a feladat ellátására vonatkozó elvárás:

  • Egy olyan SW rendszer megtervezése mely mobil IT eszköz használat mentén (lehetőleg Ios rendszer mentén) lehetővé teszi referáló intézmény és az aritmológiai centrum közötti adat és kép alapú információ továbbítást (mobil eszközparkon biztonságosan futó SW rendszer)
  • Komplex betegfelismerő rendszer, amely bármely rendszerbe bekerülő beteg esetében az ismételt konzultációhoz biztosítja a megelőző adatokat, képeket, eredményeket
  • Az egészségügyi szakszemélyzet belépése jogosultsági kritériumok szerinti differenciálhatóságot tesz lehetővé
  • Az elemzések alapjául szolgáló adatok, képek, eredmények kereshetővé váljanak mind a referáló, mind az aritmológiai centrum oldaláról, valamint a szoftver által rögzített adatok egy adatbázist képezve visszakereshetőek legyenek
  • Képeken (EKG esetében) mérések végzése lehetséges legyen kalipper által
  • A referált eset átnézése után lehetőség legyen új, a centrum által feltételezett diagnózisnak a megadására
  • Betegfelvételi naptár kapcsolódás biztosítása: az eset rögzítése a centrum által feltételezett diagnózis szerint történhessen meg, az elektrofiziológiai labor napi kapacitásának megfelelően; esetek törlésére, áthelyezésére nyíljon lehetőség oki paraméter rögzítése mentén
  • Kiegészítő adatok kérésére lehetőség legyen a centrum által a referáló orvostól, „kérdezz-felelelek” módon, melyet rögzít a rendszer.

 

A tevékenység ellátásához kapcsolódó rendelkezésre állás és eredmény jog:

  • A szolgáltatási szerződés futamideje alatt a fejlesztési folyamat előrehaladásához minimum heti 20 óra folyamatos konzultációs rendelkezésre állást (főszabály szerint 1 szakember heti 20 óra rendelkezésre állása) kell biztosítani.
  • A vállalkozó a kifejlesztett mérést támogató szoftver megoldást obfuszkálatlan forráskódként adja át a SZTE ÁOK II. Belgyógyászati Klinika számára. A kód bázis mellett a mérési eredmények, környezetek és címkézéseket tartalmazó adatbázist is átadja.

 

Pályázati forrás: TÁMOP-4.2.2.A-11/1/KONV-2012-0073, „Telemedicína fókuszú kutatások Orvosi, Matematikai és Informatikai tudományterületeken” projekt.

Letölthető állományok:
Összeférhetetlenségi nyilatkozat.doc

Bírálati szempont: legalacsonyabb összegű ellenszolgáltatás

Az ellenszolgáltatás összegét a teljes szolgáltatásra mindösszesen nettó Ft+Áfa formában kérjük megadni.

Ajánlatkérő a mindösszesen megadott bruttó árakat fogja értékelni a bírálat során.


További információk:

Alkalmassági feltétel:

  • Ajánlattevő csatoljon referencianyilatkozatot az ajánlattételi felhívás megjelentetését megelőző 36 hónap során teljesített, vagy teljesítés alatt álló legalább 1 db minimum nettó 500.000,- Ft értékű egészségügyi területre vonatkozó fejlesztésről.

Figyelem! A referencianyilatkozat formailag akkor megfelelő, ha tartalmazza legalább a teljesítés idejét (év és hónap), a szerződést kötő másik fél megnevezését és a részéről információt adó személy nevét, telefonszámát vagy e-mail címét, a szolgáltatás rövid (max. 2000 karakteres) összefoglalását, valamint az ellenszolgáltatás összegét.

  • Ajánlattevő csatolja a teljesítésbe bevonni kívánt minimum 2 tapasztalt szoftverfejlesztő szakembere önéletrajzát, képzettségük ismertetésével, akik a rendszer tervezéséért és a szoftver kidolgozásáért felelősek lesznek.
  • Ajánlattevő nyújtsa be a műszaki specifikációban megadott probléma, kutatási célkitűzés megoldására vonatkozó módszertani leiratot, mely tartalmazza az alábbiakat:
    • Technológiai leírás a megvalósításról maximum 2500 karakterben (folyószöveg, programozási nyelvek megnevezése)
    • Az előzetesen definiált időszakon belül ellátandó tevékenységekre feladat ellátási ütemterv, mely magában foglalja az ajánlat egyes pontjainak erőforrás igényét is.
  • Ajánlattevő köteles benyújtani azösszeférhetetlenséget kizáró és egyben a teljesítés feltételeit igazoló nyilatkozatát. Nyilatkozat minta az ajánlattételi felhívás csatolmányaként megtekinthető.


Fizetési mód: Vállalkozó a kiírás tárgyát képező feladatok elvégzése után, teljesítésigazolást követően 1 db számla benyújtására jogosult, melyet a SZTE a számla kézhezvételétől számított 30 napos fizetési határidővel, átutalással teljesít.




Ajánlat benyújtásának módja:
Zárt borítékban 1 eredeti példányban, a Szegedi Tudományegyetemnek címezve: SZTE Gazdasági és Műszaki Főigazgatóság Szentháromság utca 34, személyesen vagy postai úton. Felhívjuk az ajánlattevők figyelmét, hogy nettó egymillió forintot meghaladó ajánlatot, kizárólag csak elektronikus formában, - a honlapon feltöltve - fogad be az ajánlatkérő. ( A borítékban beadott egymillió forintot meghaladó ajánlat érvénytelen!) A borítékon és a dokumentációban kérjük feltüntetni az ajánlati sorszámot. Ajánlatát feltöltheti cégszerűen aláírt pdf formátumban, az adott eljárás weboldalán a jobb felső sarokban levő "ajánlattétel" linken keresztül.
Kérjük, hogy ajánlatukat vagy borítékban juttassák el, vagy az adott eljárás weboldalán töltsék fel.

További információ kérhető:

Az ajánlatkérő hivatalos kapcsolattartója: Ifkovics Kálmán, irodavezető

ifkovics.kalman@gmf.u-szeged.hu

Az ajánlatkérő szakmai kapcsolattartója: Dr. Klausz Gergely, egyetemi adjunktus SZTE ÁOK II. Belgyógyászati Klinika, tel: __

email: klauszgergo@hotmail.com


Kérjük, hogy ajánlatát ne e-mailen hanem a fenti módok egyikén juttassa el részünkre.
Az eljárás nyelve: magyar, de az ajánlatkérő angol nyelvű ajánlatot is elfogad. Jelen felhívással Ajánlatkérő olyan cégek jelentkezését várja, akik megfelelő pénzügyi háttérrel rendelkeznek valamint képesek a mielőbbi szállítására. Az ajánlatkérő fenntartja magának a jogot, hogy az ajánlattevőktől további írásbeli tájékoztatást kérjen 5 munkanapon belül, a tájékoztatási igény minden ajánlattevőnek történő egyidejű megküldésével, az érvényes jelentkezések alapján. Ezek után az ajánlatkérő elvégzi az ajánlatok értékelését, amelynek eredményéről a lehető legrövidebb időn belül értesíti az Ajánlattevőket.

Ajánlatkérő fenntartja magának a jogot, hogy a jelen felhívás lefolytatásától indoklás nélkül részlegesen, illetve teljes mértékben elálljon. Az Ajánlatkérő nem vállal felelősséget az elállásból származó következményekért.

A jelen felhívás egyetlen Ajánlattevő által sem tekinthető az Ajánlatkérő által tett szerződéses ajánlatnak vagy kötelezettségvállalásnak. A felhívás és a pályázati eljárás az Ajánlatkérő belső szabályai alapján történik.

Nyertes ajánlattevő: NanoworX Kft., 7623 Pécs, Semmelweis u. 3.
Nyertes ajánlati ár: 648 000,-Ft+ÁFA