Az egyetemi egységek környezettudatos magatartási kultúrájának fejlesztése és megerősítése az SZTE TIK munkatársainak közreműködésével 2011 januárjában.
Az egyetemen belül felmerült az a probléma, hogy egyes egyetemi egységek (12 kar, 300 telephely, több mint 410 ezer nm2) felelős - környezetért, munkahelyi kultúráért - gondolkodása elmaradottabb az SZTE TIK-hez képest, mely az elmúlt években két Zöld Iroda Díjat, több építészeti nívódíjat is nyert, azon túl, hogy évek óta a megtisztelő Kerékpárosbarát Munkahely cím viselője.
Képgaléria -- Ilyen volt - Ilyen lett: Akcióban a Zöld Kommandó |
A Zöld kommandó munkatársai felmérték a problémás területeket és új, a Zöld Út jegyében új stratégiát dolgoztak ki és valósítottak meg. Ennek eredményeképp a felesleges bútorelemek használatát megszűntették, az archivált dokumentumokat újravizsgálták és egy újabb, hatékonyabb módszerrel újrarendezték, a munkát akadályozó és nagy teret igénylő növényeket kitelepítették az SZTE Füvészkertbe. További felújítási munkálatok során új arculatot, új festést kapott az épület három emelete, a újrarendezésen és felújításon estek át a szelektív hulladékgyűjtők, valamint az intézmény számos pontján a Zöld Gondolkodásra felhívó feliratok kerültek kihelyezésre.
További nagy volumenű fejlesztés a folyosók és az irodák arculatának emberközelibbé tétele volt. a folyosókra, az újonnan elkészült két tárgyalóba egyetemi életképeket, kari épületeket ábrázoló fotók kerültek, ezzel is erősítve az SZTE szellemiséget, ezen felül a megmaradt növények mellé, a TIK-ből szállítottak át növényeket, melyek átültetésében az Egyetemi Füvészkert munkatársai segédkeztek.
Együttműködés célja az volt, hogy azon, már meglévő egyetemi partnerek legyek bevonva akcióba, akik a társadalmi felelősségvállalás címén önköltségi áron vagy díjmentesen készítették el a szükséges anyagokat, biztosították szolgáltatásaikat:
● Egyetemi Füvészkert
● Gyulai Fafém Bútor Zrt.
● Egyetemi fotós
● Universitas Szeged Nonprofit Kft.
Az akció eredményeképp a zöld kultúrális deficit csökkent a GMF egységén belül, az akció keretében többfajta ember (beosztás, korosztály, habitus) ismerte meg egymást és a munkahelyét mélyebben. Reményeink szerint - illetve a későbbi visszajelzések alapján - az új környezet és az akció hatására a munkavállalók lojalitása és elkötelezettségük növekedett.
A Zöld Kommandó tevékenységi folyamatot bemutató prezentáció innen letölthető