Egyetemi tanrend

*Tanrendi kereső

Kérjük, írja be a keresett adat (kurzuskód címe, kódja, oktató, tanszék, szak vagy képzési program neve) első betűit.

Részletes keresési feltételek

Felfed / Elrejt

Kurzuskód-adatlap

Ciklus:
2017-2018-1
Kurzuscím:

Popular Theoretical Linguistics

Kurzuskód:
TO-ANGTSZV02-7
Kurzus típusa:
_Szeminárium, _Gyakorlati jegy
Mikor:
Hol:
Tantárgy:
TO-ANGTSZV, Szabadon választható tárgyak
Tárgyelem:
TO-ANGTSZV, Szabadon választható tárgyak/Any Course Seminar
Oktató(k):
Óraszám:
heti 2.00
Kreditek száma:
2
Maximális létszám:
nincs korlát
Speciális jelzők:
konfirmálandó
Leírás:
1. Orientation

2. My teacher holded the baby rabbits and we patted them.
What do we know when we know a language?

3. Child: Want other one spoon, Daddy.
Father: You mean, you want THE OTHER SPOON.
Child: Yes, I want other one spoon, please, Daddy.
Father: Can you say the other spoon?
Child: Other... one... spoon.
Father: Say... other.
Child: Other.
Father: Spoon.
Child: Spoon.
Father: Other... spoon.
Child: Other... spoon. Now give me other one spoon?
Why language does not have to be taught – but then how is the knowledge of language acquired?

4. The Puzzle Puzzle
A little phonology: why should a child say puddle when he meant ‘puzzle’ but puggle when he meant ‘puddle’?

5. Time flies like an arrow.
Computers vs. humans. ELIZA and Co.

6. Buffalo buffalo Buffalo buffalo buffalo buffalo Buffalo buffalo.
The importance of structure

7. Who did Peter invite? Who invited Peter?
Why do subject questions differ from object questions in English?

8. Who do you want to shoot? Who do you wanna shoot?
Why the two sentences do not necessarily mean the same: movement and traces

9. Pussy cat, pussy cat where have you been?
I’ve been to London to visit the Queen.
Pussy cat, pussy cat what did you do?
I’ve frightened a little mouse under her chair.
Where has the rhyme gone from the second part of the poem? Language change

10. Oysters oysters oysters split split split.
Possible and impossible ways of embedding

11. The prime number few.
Garden path sentences and structure

12. Dear Professor,
I am very pleased to be able to recommend Irving Smith to you. Mr Smith is a model student. He dresses well and is extremely punctual...
Meaning: semantics and pragmatics

13. Endterm paper

14. Entering grades, discussing the endterm paper



Recommended readings
Smith, Neil. 1989. The Twitter Machine. Reflections on Language. Blackwell
Smith, Neil. 2002. Language, Bananas and Bonobos: Linguistic Problems, Puzzles and Polemics. Blackwell.
Pinker, Steven. 1994. The Language Instinct. Penguin.
Pinker, Steven. 2007. The Stuff of Thought. Penguin.

for language acquisition:
Crain, Stephen – Diane Lillo-Martin. 1999. An Introduction to Linguistic Theory and Language Acquisition. Blackwell.
Képzésfüggő adatok:
Utolsó frissítés dátuma: 2017.04.07. 12:52

Súgó

 
Ezen az oldalon az egyetem ETR tanulmányi rendszerében meghirdetett kurzusok közt kereshet és böngészhet. Az ETR-ből az adatok időszakosan kerülnek áttöltésre, ennek időpontját az „Utolsó frissítés dátuma” szövegnél ellenőrizheti. Fontos, hogy csak azok a képzések, szakok, oktatók stb. jelennek meg itt, amelyekhez (akikhez) az adott félévben már történt az ETR-ben kurzushirdetés. A teljes egyetemi szakkínálatról a felvi.hu oldalain, vagy az egyes karok honlapján tájékozódhat.
 
Először az egyetemi félévet kell kiválasztania, ez az oldal tetején a „… félév ETR-tanrend” felirat melletti balra <<<, ill. jobbra >>> mutató hármas nyílhegyekkel lépegetve lehetséges. Magán a feliraton való kattintás az oldalt alapállapotba állítja.
 
A „Tanrendi kereső” mezőbe írt szöveggel általános keresést végezhet egy lépésben a képzési programok, kurzuskódok, oktatók, szakok és tanszékek közt.
 
Ha a „Részletes keresési feltételek” dobozt a jobbra mutató kettős >> nyílheggyel kinyitja, akkor több szempontú keresést indíthat, ha a megfelelő mezőkre való kattintás után megjelenő listákból a kívánt tételeket (feltételenként egyet) kiválasztja. A lekérdezéshez kijelölt szempontokat a „Kiválasztott keresési feltételek” rész után ellenőrizheti.
 
A „Tanrendi böngésző” részben keresés nélkül, rendezett listákat áttekintve tájékozódhat a féléves tanrendben. A böngészést több kiinduló szempont szerint lehet elkezdeni (oktatók, szakok, képzési programok, tanszékek, ill. karok).
 
A böngésző és a kereső többoszlopos eredménylistái általában a különböző oszlopok szerint átrendezhetők: ehhez a megfelelő oszlopnévre kell kattintania (egyszer az emelkedő, kétszer a csökkenő sorrendhez). Az aktuális rendezettséget a fel- vagy lefelé mutató kettős nyílhegy mutatja az oszlopnévben.
 
A listák sorainak a végén található jobbra mutató kettős >> nyílhegyek rendszerint a megfelelő adat ETR-beli nyilvános adatlapját mutatják meg. Az ezen való továbblépés esetén előfordulhat, hogy egy link már védett, nem nyilvános oldalra vezet, ilyenkor az ETR-es bejelentkező képernyő jelenik meg. Ekkor vagy lépjen vissza a böngészője megfelelő gombjával, vagy jelentkezzen be az ETR-be, ahol az adatlekérést a védett oldalakon is folytathatja.
 
A „Képzési programok szerinti kurzuskódlista” képernyőn két adat rövidítetten kerül megjelenítésre. Ezek feloldása:
Képzési forma (szint)
 
Tagozat
0
Nem releváns
 
E
Esti
A
Alapképzés
 
K
Képzőhelyen kívüli
B
Bachelorképzés
 
L
Levelező
E
Egységes osztatlan képzés
 
N
Nappali
F
Felsőfokú szakképzés
 
T
Távoktatás
K
Kiegészítő alapképzés
 
 
 
M
Mesterképzés
 
 
 
P
Doktori képzés
 
 
 
S
Szakirányú továbbképzés
 
 
 
X
Egyéb képzés