Az alprojekt átfogó célja a konzorciumi intézmények marketing és kommunikációs tevékenységének fejlesztése az intézmények vonzerejének növelése és hazai versenyképességének javítása érdekében. Kiemelt célunk volt a marketing és kommunikációs tevékenységének átfogó fejlesztése, különös tekintettel az intézmények hatékony marketing stratégiájának kialakítására, az intézményközi kommunikáció fokozására és a beiskolázási marketing területének fejlesztésére.
Az alprojekt főbb eredményei:
Intézményközi kommunikációs és marketingstratégia kialakítása.
Az alprojekt részeként elkészült a módszertani útmutató, amely a konzorciumi tagok számára nyújt hathatós segítséget az intézmények kommunikációs és marketingstratégiájának elkészítéséhez. Az útmutató alapján a konzorciumi partnerek - az egyedi adottságok figyelembe vétele mellett - elkezdhették az egyes intézmények stratégiáinak elkészítését és azok megvalósítását egyaránt.
Beiskolázást támogató marketing és kommunikációs tevékenységek fejlesztése, összehangolása.
Az alprojekt kiemelten hangsúlyos tevékenysége minden konzorciumi partner esetében a beiskolázást támogató marketing és kommunikációs aktivitások fejlesztése volt.
A nyomtatott kommunikációs eszközök fejlesztése révén új kiadvánnyal gazdagodott mind a négy intézmény, a Gál Ferenc Főiskola, a Kecskeméti Főiskola, a Szegedi Tudományegyetem és a Szolnoki Főiskola egyaránt.
Online fejlesztés szintén mind a négy partner esetében megvalósult, valamint a projekt végére összeállt az intézmények közös beiskolázás és tudománynépszerűsítést támogató weboldala a www.kitudtobbet.hu is.
A beiskolázási marketing területén napjainkban is az egyik leghatékonyabb csatornája a diákok személyes megszólítása továbbtanulási tájékoztatók, kiállítások során. A „Válaszd az Alföldet!” címmel szervezett közös tájékoztató mellett számos középiskolai rendezvényt tartottunk és részt vettünk az Educatio Kiállításon is.
Intézményi és intézményközi kommunikációs tevékenységek támogatása érdekében média monitoring kiépítése.
A partnerek általános PR tevékenységének támogatása végett az alprojekt által lehetőség nyílt a felsőoktatást és a konzorcium intézményeit érintő sajtómegjelenések folyamatos elemzésére is. A partnerintézmények által közösen igénybe vett média monitoring szolgáltatás a megjelenések állandó követésével és elemzésével eredményesebbé tette a PR munka hatékonyságának mérését és a sajtómunka jövőbeni irányainak kijelölését.