Szegedi Tudományegyetem Ahol tudás és szándék találkozik

07 Minőségfejlesztés, minőségbiztosítási együttműködés kialakítása alprojekt







Minőségfejlesztés alprojekt elért eredményeinek összefoglalója

Az alprojekt fő célja a felsőoktatási intézmények versenyképességének javítása a harmadik generációs egyetemi szolgáltatások, a partnerelégedettség mérése és minőségbiztosítási rendszerek fejlesztése révén.

 

Az alprojekt elért eredményei az alábbi három dimenzió mentén foglalhatók össze:

  • 1. SZTE minőségirányítási rendszer továbbfejlesztése
    • Minőségügyi Adattárház kialakítása a stratégiai mutatók és minőségfejlesztési indikátorok szervezeti egység szintű monitorozásának biztosítása érdekében;
    • az intézményi és kari szintű minőségfejlesztési aktivitások összehangolása, kari workshop-ok szervezése az intézményi és kari szintű beavatkozások definiálása céljából;
    • intézményi önértékelés végzése, részvétel az EUA IEP nemzetközi auditban;
    • szervezeti egységek minőségirányítási bizottságainak szervezett belső képzések (önértékelési és stratégiai módszertan, Evasys)
    • munkatársak részvétele minőségfejlesztéssel kapcsolatos rendezvényeken;

 

2. Egyetemi alapfeladatok ellátásának minőségfejlesztése

  • kiemelt feladat: az oktatói munka hallgatói véleményezése (OMVH kari gyakorlatok feltérképezése, fórumok, partnertalálkozók, egyeztetések az OMHV Szabályzatról;
  • központi és szolgáltató szervezeti egységek ISO rendszereinek áttekintése, működésük összehangolása;
  • stratégiai monitoring rendszer és a minőségügy feladatainak koordinációja;
  • szervezeti egység szintű folyamatszabályozások kialakítása, minőségfejlesztés;

 

3. Partnerek elégedettségének fejlesztése

  • munkatársi, hallgatói és végzett hallgatói felmérések
  • DPR (diplomás pályakövetési rendszer) kutatások fejlesztése
  • CATI kutatás
  • K + F partnerek elégedettségmérésének fejlesztése