Szegedi Tudományegyetem Ahol tudás és szándék találkozik

06 Nemzetközi képzési környezet és nemzetközi marketing tevékenység integrált fejlesztése alprojekt







Nemzetközi alprojekt elért eredményeinek összefoglalója

Az alprojekt célkitűzése olyan komplex nemzetközi tevékenységek folytatása, és olyan felsőoktatási szolgáltatások nyújtása, amelyek révén az intézmény(ek) népszerűsége nő a külföldi hallgatók körében, nemzetközi kapcsolatai bővülnek. Az alprojekt két fő célja, hogy létrehozzuk egy, a régió felsőoktatása számára fontos, hosszú távon működőképes nemzetközi képzést koordináló struktúrát, továbbá fokozott nemzetközi marketing tevékenységgel javítsuk a már meglévő, illetve kifejlesztés alatt álló idegen nyelvű képzéseink nemzetközi ismertségét.

 

Munkatársaink folyamatos nemzetközi elemzőmunkát folytattak és számos új tanulmányt szerkesztettek. Ezek közül legfontosabbak a globális felsőoktatási mobilitási trendekkel, a környező országokban, a magyar felsőoktatási intézményekben és az SZTE-n kínált nemzetközi képzésekkel, a nemzetközi képzésben részt vevő hallgatók célországaival, a hazai felsőoktatás és az SZTE potenciális partnereivel kapcsolatos különböző tanulmányok. Ezek az elemzések, valamint az SZTE 12 karával folytatott konzultációk, szakmai fórumok adták az alapját a nemzetközi képzésfejlesztési stratégiai munkának, amelynek megszülettek irányelvei, és munkacsoportunk megalkotta az intézményünk és partnerei számára a projekt lezárásáig átadható stratégiai összefoglaló munkaanyagát. Nemzetköziesítési tevékenységünk keretében számos országos workshopot szerveztünk - ki kell emelnünk a konzorciumi partnerekkel közösen lebonyolított „Nemzetköziesítés 2014” konferenciát, illetve két, új együttműködésekre támaszkodó országos rendezvényünket 2015-ben (a Tempus Közalapítvánnyal, illetve a Balassi Intézettel). Alprojektünk céljai között szerepelt az SZTE új nemzetközi, intézményközi kapcsolatainak bővítése, ami a terveket meghaladó eredményességgel zárult. Az alprojekt egyik fő célja egy nemzetközi koordinációs struktúra létrehozása volt, ami az SZTE Nemzetközi Koordinációs Iroda formájában valósult meg. Kiemelt fontosságú feladat volt az új nemzetközi képzési programok fejlesztése érdekében folytatott koordinációs tevékenység – e téren több SZTE kar esetében határozott előrelépéseket tapasztaltunk. Konzorciumi partnereink is előre léptek a két év során a nemzetközi képzésfejlesztés terén. Nemzetközi marketing tevékenységeink eredményei közül ki kell emelnünk az SZTE megújult angol nyelvű honlapját (és annak új tartalmait), az SZTE nemzetközi képzéseit bemutató több új kiadványunkat (összesen több mint 10 ezer példányban), részvételünket 19 külföldi, nemzetközi felsőoktatási vásáron (több mint 10 országban). Konzorciumi partnereink új kiadványokkal, képzés- és honlap-fejlesztésekkel, szakmai utazásokkal kapcsolódtak be a közös munkába.