A résztvevő felsőoktatási intézmények célja, hogy összehangoltan fejlesszék oktatási tevékenységeiket – műszaki-informatikai képzés, a pedagógusképzés és az agrárképzés területén – figyelembe véve a kutatási és innovációs tevékenységeiket, és a munkaerő-piaci igényeket.
Célunk, hogy ezeken a területeken áttekintsük az intézmények teljes képzési kínálatát, és a munkaerőpiac igényeinek megfelelő képzéskínálat keretében fejlesszük a duális képzéseket és a felnőttképzéseket. A képzési fejlesztések háttereként biztosítani kell a megfelelő új tananyagokat, valamint az informatikai rendszer környezetet.
A fenti célok öt területen, konzorciumi szakmai bizottságokban valósultak meg.
1. Oktatási együttműködések
1.1 A műszaki-informatikai bizottság a Kecskeméti Főiskola vezetésével helyzetfelmérést végzett a műszaki képzések összetételéről, infrastrukturális hátteréről, és ez alapján javaslatot tett a képzések tartalmának és a tantárgyak tematikáinak összehangolására.
1.2 Az agrár képzésfejlesztési bizottság a Kecskeméti Főiskola vezetésével egy-egy agrár szakot választva, javaslatot tett az oktatás-kutatás hatékonyságának növelésére, az infrastruktúra és a laboratóriumok, a tangazdaságok jobb kihasználására.
1.3 A pedagógusképzési bizottság az SZTE vezetésével a három intézményben folyó tanító- és óvóképzés felülvizsgálatát végezte el, megállapítva hogy a tudományos kutatómunka, a hallgatói tehetséggondozás terén az együttműködésben még tág lehetőségek vannak.
2. Duális képzésfejlesztés
Létrejött a Kecskeméti Főiskola vezetésével a Duális Oktatás Módszertani Központ, kidolgozták a gépészmérnök szak duális változatát, továbbképzésben részesítették a duális képzésben oktatókat, tájékoztató workshopokat tartottak.
3. Felnőttképzés fejlesztése
Megalakult az SZTE Felnőttképzési Központja. Megvalósult egy elektronikus nyilvántartó rendszer, szabályzatok készültek, több workshopon a kamara és cégek közreműködésével tájékoztatták a kari koordinátorokat.
4. Idegennyelvű képzésfejlesztés
A „képzők képzése” keretében az oktatók nyelvi kompetenciáinak fejlesztése vált lehetővé nagy érdeklődés és lelkesedés mellett, több mint száz résztvevője volt a 30-90 órás angol nyelvű kurzusoknak.
Valamennyi képzési területen a képzések megújításához elkészült összesen 43, többnyire multimédiás tananyag.
A Doktori képzési bizottság megvizsgálta az együttműködési lehetőségeit a műszaki és informatika területén, illetve közös doktori iskola létrehozásának esélyeit az agrár területen.
5. Tanulmányi rendszerek fejlesztése az összehangolt oktatásfejlesztés érdekében
Egységes ügyrendek és eljárások kidolgozása mellett, tovább fejlődött az elektronikus ügyintézés, megtörtént a legfontosabb szabályzatok angolra fordítása. A FIR adatminőségének folytonos javítása keretében az érintett kollégák folyamatos képzésben részesültek.
A konzorciumi partnerek a szakmai bizottságokon keresztül (tagok vagy vezetők, lásd a szakmai résznél) vettek részt a szakmai munkában, illetve a workshopokon számoltak be az általuk megvalósított fejlesztésekről.