SZTE Info

Sajtóközlemény - Orosházi és szegedi iskolaigazgatók kapták az első SZTE Junior Akadémia Mentor díjakat

Dr. Blahó János és Dr. Dobi János kapta az első SZTE Junior Akadémia Mentor Díjat. A két intézményvezető az akadémia céljainak támogatásáért vehette át az elismerést. Az egyetemmel való együttműködésből a középiskolások profitálnak.

Cikk nyomtatásCikk nyomtatás
Link küldésLink küldés

Az SZTE Junior Akadémia Mentor Díjat azok az intézményvezetők, pedagógusok kaphatják, akik nagyban támogatják az Akadémia munkáját, küldetését – például azzal, hogy segítik a középiskolákkal való kapcsolattartást, a programok eljuttatását a középiskolás korosztályhoz, vagy új, közös programok kidolgozásában vesznek részt.

 

– Ennek eredményeként a fiatalok minél szélesebb körben hozzájuthatnak az általunk nyújtott képzésekhez, programokhoz, lehetőségekhez, egyúttal segítve őket a sikeres továbbtanulásban – mondta Dr. Újvári Edit, az SZTE Junior Akadémia igazgatója. Hozzátette: nehéz volt a döntés, mert szerencsére egyre többen támogatják az egyetemi egység munkáját.

 

Az első alkalommal kiosztott díj egyik kitüntetettje Dr. Blahó János, az Orosházi Táncsics Mihály Gimnázium intézményvezetője, a dél-alföldi régió, azon belül is főként Békés megye fejlődési lehetőségét a tehetséges, továbbtanuló diákokban látja. A díjazott elhivatottan támogatja azoknak a helyi fiataloknak az előmenetelét, akik kisebb falvakban élve gyakran nehezen jutnak minőségi oktatáshoz. Ezért dolgozta ki 2018-ban a Dél-Alföldi Régió Tudáshálózatának Fejlesztési Modellprogramját, melynek célja, hogy az Orosházi Táncsics Mihály Gimnázium koordinálásával ezek a diákok előbb magas színvonalú középiskolai oktatásban vehessenek részt, majd a Szegedi Tudományegyetemmel kialakított kapcsolatnak köszönhetően továbbtanulhassanak a legjobb vidéki egyetemen. A koncepció szerint a gimnázium így bázisiskolaként híd szerepet tölt be Békés megye, illetve annak kis falvai és a Szegedi Tudományegyetem között. Dr. Blahó János intézményvezetői munkásságához ebből kifolyólag erőteljes és aktív tehetséggondozási tevékenység is kapcsolódik. A modellprogramba bevonta az SZTE Junior Akadémiát is, így az általuk kínált lehetőségek is erősítik ennek a társadalmi felelősségvállalásnak az eredményességét.

 

Dr. Dobi János, az SZTE Gyakorló Gimnázium és Általános Iskola igazgatója is kiérdemelte a 2020-as Mentor díjat. A gyakorló iskola igazgatójaként munkássága értelemszerűen szorosan kapcsolódik az egyetemhez. Az SZTE Junior Akadémia által meghirdetett érettségi felkészítő tanfolyamok szervezését is aktívan támogatta: nemcsak kiváló tanárokat ajánlott, de igény esetén labortantermeket is rendelkezésükre bocsátott. Emellett lehetőséget és helyszínt biztosított arra, hogy az olyan programok, mint például az SZTE Junior Akadémiai Előadások eljussanak az iskola tanulóihoz.

 

– Örülünk, hogy elismerhettük ezeknek a pedagógusoknak a munkáját, annak pedig még inkább, hogy együtt tudjuk segíteni a középiskolásokat abban, hogy minél többen jussanak be a felsőoktatásba – mondta Dr. Újvári Edit. A díjakat a Talent Díjátadó filmben, virtuálisan adta át az SZTE Junior Akadémia és a Szegedi Tehetséggondozó Tanács nevében Dr. Újvári Edit.

Cikk nyomtatásCikk nyomtatás
Link küldésLink küldés

esza_felso

SZTEmagazin

2020. augusztus 31.

Desktop8-001

Jászay Tamás életében meghatározó szerepe van a színháznak. A 30. THEALTER-en művészeti tanácsadóként segítette a fesztivált, emellett a blog jr. szerkesztője és a fesztivál szakmai beszélgetéseinek egyik moderátora. A Szegedi Tudományegyetem Bölcsészet- és Társadalomtudományi Kar Összehasonlító Irodalomtudományi Tanszék adjunktusát kérdeztük a színházhoz fűződő viszonyáról és a kritikaírásról is.

SZTEtelevízió

2019. augusztus 07.

kiemelt_Berenyi_Antal

Berényi Antal, az SZTE Általános Orvostudományi Kar Élettani Intézet adjunktusa és kutatócsoportja azonosította azt az agyterületet, amely azoknak a ritmusoknak a keletkezéséért felelős, amelyek alvás közben a rövidtávú memóriából áttöltik az emléknyomokat a hosszú távú memóriába. A felfedezés segít annak a megértésében, miként tudunk emlékezni. Azt is felderítették, hogy a különböző epilepszia-típusok hogyan alakulnak ki az agyban. A kutatócsoport munkájáról dokumentumfilmben mesél az SZTE agykutatója.