SZTE Info

Turizmus-vendéglátás alapszakkal bővül az SZTE Gazdaságtudományi Kar képzési kínálata

A Szegedi Tudományegyetem Gazdaságtudományi Kara hosszas előkészületek után a 2020/21-es tanévben elindítja a turizmus-vendéglátás közgazdász alapszakot, amelyet a Magyar Akkreditációs Bizottság jóváhagyott. Az újonnan induló szakra 2020. február 15-ig jelentkezhetnek a továbbtanulni vágyó fiatalok. A képzés magyar és angol nyelven is elérhető lesz mindazok számára, akik a turizmus iránt érdeklődnek.

Cikk nyomtatásCikk nyomtatás
Link küldésLink küldés

Az SZTE Gazdaságtudományi Kar legfőbb célja, hogy a képzés során a hallgatók a munkaerőpiacon is elismert szakmai ismereteket sajátítsanak el, továbbá kiszolgálja a régióban működő turisztikai és vendéglátóipari szervezeteket magasan képzett, kiváló kommunikációs képességgel és idegen nyelvtudással rendelkező diplomásokkal. Az utóbbi években számos fiatal hagyta el a dél-alföldi régiót és választotta az ország más városaiban található felsőoktatási intézményeket annak érdekében, hogy Turizmus-vendéglátás alapképzésben vehessen részt. A képzés indításának köszönhetően a régió jobb perspektívát tud nyújtani a fiatalok számára, valamint a turizmus fejlesztése a gazdasági fejlődés egyik fő kitörési pontja is lehet. Ennek érdekében több mint 30 szervezet – köztük a régió meghatározó szállodái, éttermei, utazási irodái, valamint országos és helyi szervezetei – fejezték ki korábban támogatásukat a szak egyetemi alapképzésben való indításával kapcsolatban.

 

Szeged az elmúlt években dinamikus fejlődésen ment keresztül idegenforgalom területén, amely a vendégéjszakák növekvő számában is tetten érhető. A hazai nagyvárosok közül Szeged az egyik legvonzóbb turisztikai desztinációnak tekinthető, a szegedi szálláshelyek gyakran rekordbevételről és teltházas időszakokról számolnak be. Nemcsak a belföldi turisták száma nő, egyre több külföldi vendég is ellátogat a napfény városába. Mindehhez nagymértékben hozzájárul, hogy Szeged hírneve a rengeteg szabadidős és gasztronómiai rendezvény és fesztivál miatt széles körben elterjedt. Az ágazatban elért sikerek és az intenzív növekedés a régió turisztikai látványosságai iránt egyértelműen megköveteli a megfelelő szakmai tudással rendelkező munkaerő utánpótlását, amellyel kapcsolatban egyelőre hiány mutatkozik. Az elsőhelyes jelentkezési statisztikákat tekintve elmondható, hogy a korábbi években a turizmus-vendéglátás alapszak a legnépszerűbb (gazdasági) képzések között helyezkedik el. Az alapszak bevezetése nagymértékben hozzájárul ahhoz, hogy Szeged pozíciója az ágazatban tovább erősödjön.

 

A képzés többek között az aktuális turizmusipari trendekre és a turisztika korszerű, digitális és online eszközeinek megismerésére, vezetési készségek fejlesztésére, régió- és településmarketingre, valamint országimázs és márkaépítésre fókuszál. A gyakorlatorientált képzés megvalósítását az SZTE egyéb karain dolgozó turizmuskutatók mellett, a dél-alföldi turisztikai szakma olyan meghatározó szereplői segítik, akik releváns tapasztalattal rendelkeznek az utazásszervezés és vendéglátóipar területén, valamint számos turisztikai szervezetben szakmai feladatokat látnak el. A képzés során kiemelt hangsúlyt kap a piacorientáltság is, amely többek között olyan speciális területek megjelenésében nyilvánul meg, mint például az online és e-turizmus, a szállodai menedzsment, az utazási irodai marketing, az egészségturisztikai ismeretek, a településmarketing, vagy akár a márkaépítés és a gasztronómia kapcsolata.

 

A többi gazdaságtudományi alapszaktól eltérően a képzési idő 8 félév, amelyből az utolsó két félévet kötelező szakmai gyakorlattal fogják eltölteni a hallgatók. Ez elősegíti a frissdiplomások gyakorlati ismereteinek és szakmai kapcsolatainak bővítését. A Turizmus-vendéglátás szakon tanuló hallgatóknak a képzés végére két nyelvvizsgát is meg kell szerezniük, amelyhez segítséget nyújtanak az egyetemen működő Idegennyelvi és Kommunikációs Intézet munkatársai által oktatott nyelvi órák, továbbá a képzésben választható idegennyelvi kurzusok. A szakon tanulók ezen idegennyelvi kurzusokat külföldi hallgatókkal közösen teljesíthetik, amely további lehetőséget biztosít a nyelvi készségek fejlesztésére és interkulturális kapcsolatok kialakítására.


SZTEinfo

Cikk nyomtatásCikk nyomtatás
Link küldésLink küldés

esza_felso

SZTEmagazin

2019. szeptember 30.

IMG_6486

Dr. Piros Györgyit belgyógyász-kardiológust, az SZTE Szent-Györgyi Albert Klinikai Központ II. sz. Belgyógyászati Klinika és Kardiológiai Központ osztályvezető főorvosát és testvérét, Piros Ildikót, Kossuth- és Jászai Mari-díjas színésznőt páros interjúnkban a szívről kérdeztük. Arról a szívről, amit sokat emlegetünk, de alig ismerünk.

SZTEtelevízió

2019. augusztus 07.

kiemelt_Berenyi_Antal

Berényi Antal, az SZTE Általános Orvostudományi Kar Élettani Intézet adjunktusa és kutatócsoportja azonosította azt az agyterületet, amely azoknak a ritmusoknak a keletkezéséért felelős, amelyek alvás közben a rövidtávú memóriából áttöltik az emléknyomokat a hosszú távú memóriába. A felfedezés segít annak a megértésében, miként tudunk emlékezni. Azt is felderítették, hogy a különböző epilepszia-típusok hogyan alakulnak ki az agyban. A kutatócsoport munkájáról dokumentumfilmben mesél az SZTE agykutatója.

Eseménynaptár

Eseménynaptár RSS

Rendezvénynaptár *

  • november 12.
    10:00 - 14:00
  • november 12.
    18:00 - 19:30
    Újabb 21. századi, mindannyiunkat érintő és érdeklő téma, újabb kivételes felkészültségű előadó a nagysikerű Pedagógiai esték színpadán - vendégünk Steigervald Krisztián generációkutató, marketing szakember!
    Steigervald Krisztián 1999 óta foglalkozik a generációkkal, szakdolgozatát is ebből írta a Pécsi Tudományegyetem Közgazdaságtudományi Karán. Nyolc évig dolgozott vezetőként a piackutatással foglalkozó GfK-ban, majd 2011-ben megalapította saját tanácsadó és piackutató cégét, az Emocionális Marketing Kft-t. A cég az elmúlt 7 évben több mint 100 multinacionális cég sikeres partnere volt.
    Krisztián egyedülálló módon mind a 6 ma élő generációval foglalkozik üzleti szinten is, a cégeknek marketing és HR témában ad tanácsokat, tart intergenerációs tréningeket, fókuszcsoportokat, előadásokat és csapatépítő napot. Kedvenc területe a marketing-kutatás és a marketing-pszichológia új irányú használata és összekapcsolása.
    Krisztián emellett a Lánchíd Rádió marketing szakértője volt, az Üzlet&Pszichológia marketing-témájú szerzője, állandó meghívott előadó a Corvinuson és a pécsi Közgázon, oktató a BKF-en, valamint egyéni coach, okleveles brief-coach, life-coach. Végül és nem utolsósorban: nagyszerű előadó!
    Steigervald Krisztián előadását minden szülő, nagyszülő, pedagógus számára "KÖTELEZŐ" programként javasoljuk, de jó szívvel ajánljuk a fiatalabb generációk képviselőinek figyelmébe is.
  • november 12.
    19:00 - 20:00
    A túlsúly és annak egészségre ártalmas következményei ma már az egész világon fenyegető méreteket öltenek. A szívre, keringésre kifejtett hatások évtizedekig nem okoznak panaszokat, de ha már megjelentek, nagyon nehéz azokat visszafordítani. Milyen egészséget veszélyeztető hatásokkal jár a túlsúly, hogyan lehet a folyamatba beavatkozni? Hogyan, mennyit mozogjunk, ha meg akarjuk előzni a problémát, vagy testsúlyt szeretnénk csökkenteni, mely mozgásformák a legalkalmasabbak erre?
  • november 13. 08:00 - 15. 18:00
  • november 13.
    10:00 - 17:30
    Az SZTE JGYPK Művészeti Intézet Művészetelméleti és Művészetpedagógiai Kutatócsoportjának szervezésében