SZTE Info

Szókincsfejlesztés játékosan a JGYPK-n

Ismét sikeres műhelyfoglalkozás helyszíne volt az SZTE Juhász Gyula Pedagógusképző Kar Gyógypedagógus-képző Intézete. A március 19-i rendezvény fókuszában az alsó tagozatos diákok szókincsének játékos formában történő fejlesztése állt.

Cikk nyomtatásCikk nyomtatás
Link küldésLink küldés

Az érdeklődő tanítók, könyvtáros tanárok, gyógypedagógusok, hallgatók dr. Juhász Valéria és Radics Márta vezetésével megismerhették a szókincs szerepét a hatékony tanulás folyamatában, és maguk is megtapasztalhatták a többségében mozgással kísért szókincsfejlesztő játékok örömét.


JGYPK_muhelyfoglalkozas


Az itt kipróbált, megtanult játékos feladatok könnyen illeszthetők a különböző tantárgyakhoz, és sok segítséget, ötletet adnak az aktív és passzív szókincs mozgósításához.

Cikk nyomtatásCikk nyomtatás
Link küldésLink küldés

esza_felso

SZTEmagazin

2020. május 26.

IMG_9666

Marton Ákos Barnabás és Vinkó Leó fiatal festőművészek, mindketten a Szegedi Tudományegyetem Juhász Gyula Pedagógusképző Kar rajz szakán végeztek. Évek óta alkotnak együtt, és dekorálnak: szórakozóhelyeken, fürdőben és épületek hatalmas tűzfalain csodálhatjuk meg monumentális munkáikat. Az alkotópárossal aktuális megbízásuk helyszínén beszélgettünk.

SZTEtelevízió

2019. augusztus 07.

kiemelt_Berenyi_Antal

Berényi Antal, az SZTE Általános Orvostudományi Kar Élettani Intézet adjunktusa és kutatócsoportja azonosította azt az agyterületet, amely azoknak a ritmusoknak a keletkezéséért felelős, amelyek alvás közben a rövidtávú memóriából áttöltik az emléknyomokat a hosszú távú memóriába. A felfedezés segít annak a megértésében, miként tudunk emlékezni. Azt is felderítették, hogy a különböző epilepszia-típusok hogyan alakulnak ki az agyban. A kutatócsoport munkájáról dokumentumfilmben mesél az SZTE agykutatója.