tatar-kiss

Mondjunk igent a NEM*-re: a sikeres női vezetés titkai, avagy „NŐ a profit”

A téma aktualitása ma globálisan felértékelődött, az Európai Unióban is minden tagállam felismerte, hogy a nők munkaerő-piaci és vezetői jelenléte nincs arányban a végzettségeikhez és a képzettségükhöz mérve. A női erőforrás menedzsment ma már nemcsak egy „jó gyakorlat”, hanem egy alapvető gazdasági követelmény.



Számtalan tanulmány született, amely alátámasztja, hogy azok a vállalatok, amelyek vezetőségében nők is vannak, pénzügyileg jobban teljesítenek. Hogy egy konkrét példát említsünk: női vezetők részvételével a vezetőségben a vállalat tőkemegtérülési mutatója átlagban akár a 25 százalékot is elérheti, míg ha a vezetőségben csak férfiak vannak, ez az arány jellemzően mindössze 9 százalék körül mozog. Ha ehhez a tényezőhöz hozzáadjuk, hogy a nők gazdasági ereje folyamatosan nő, továbbá, hogy a fogyasztói döntések jelentős részét a nők hozzák, akkor világosan látszik, hogy itt a vállalatok jövőbeli pénzügyi eredményessége a tét. Egy Harvard tanulmány szerint a nők jelenleg globális szinten összesen 20 trillió dollárt költenek évente, ami a várható béremelkedés, illetve a foglalkoztatási szint javulása miatt a 28 trillió dollárt is elérheti néhány éven belül. Ha mindezt figyelembe vesszük, a nők globálisan nagyobb fogyasztói erőt képviselnek, mint India és Kína együttesen. A „sheconomy” így tehát egy valós trend.

 

A nagyvállalatok jelentős része mindezt már felismerte, és igent mondott a NEM-re. Az előadás során néhány fontos trend érintése után megismerhetjük, hogy mit tesznek ma a multinacionális nagyvállalatok a női vezetés terén. Az előadás személyes hangvételének az ad alapot, hogy az előadó immár 16 éve multinacionális nagyvállalatok felsővezetésének, igazgatóságának tagja, így azt is elmeséli, hogy hogyan sikerült áttörnie a sztereotípiákat saját karrierje során, és hogyan vált egyszerre sikeres felsővezetővé és családanyává.

 

*NEM= Női Erőforrás Menedzsment