Az Egyetem fenntartója:
Szegedi Tudományegyetemért Alapítvány
A projekt címe: MapIE - Mapping of Longitudinal data of Inequalities in Education
A projekt magyar címe: Az oktatási egyenlőtlenségek elemzését lehetővé tevő longitudinális adatbázisok feltérképezése
A projekt azonosító száma: 2020-2.1.1-ED-2023-00277
A kedvezményezett neve: Szegedi Tudományegyetem
A szerződött támogatás összege: 115 650 000 Ft*
A támogatás mértéke (%-ban): 100%
Konzorciumi partnerek és a támogatási összeg megosztása:
Konzorciumi tag neve |
Megítélt támogatás (EUR) |
Önerő (EUR) |
Összesen (EUR) |
Tamperei Egyetem Oktatási, Értékelési és Tanulási Kutatóközpont |
623 040.00 |
0 |
623 040.00 |
Helsinki Egyetem |
170 386.25 |
0 |
170 386.25 |
Finn Pedagógiai Értékelési Központ |
122 125.00 |
0 |
122 125.00 |
Oslói Egyetem |
599 988.75 |
0 |
599 988.75 |
Göteborgi Egyetem |
599 967.25 |
0 |
599 967.25 |
Frankfurti Goethe Egyetem |
584 137.50 |
0 |
584 137.50 |
*A Szegedi Tudományegyetem pénzügyi támogatását a Magyar Kormány által létrehozott 2022/2506 EU tanácsi végrehajtási határozat által az európai uniós forrásokból kizárt modellváltó felsőoktatási intézmények vagy más jogi személyek részére biztosítandó költségvetési forrásból biztosítja.
A projekt megvalósítás időszaka: 2024.03.01. - 2028.02.28.
Szakmai vezető: Prof. Dr. Molnár Gyöngyvér
Projektmenedzser: Sándor Kitti
Pénzügyi vezető: Juhász Szilvia
A projekt tartalmának bemutatása:
A MapIE – az oktatási egyenlőtlenségek kialakulásának okait, valamint nemzetközi kontextusban az azt hatékonyan kompenzáló beavatkozási mechanizmusokat longitudinális adatbázisok elemzése által feltérképező 4 éves Horizont Európa projekt.
A MapIE projekt célja az oktatási egyenlőtlenségeket előidéző mechanizmusok és az ezeket kompenzáló beavatkozások azonosítása, elemzése és megértése. A projekt keretein belül leginkább a strukturálisan eltérő oktatási rendszerrel rendelkező skandináv és közép-európai országok közötti kontextuális különbségekre összpontosítunk. Nemzeti kontextusban, de összehasonlító kutatási elrendezést használva elemezzük azon rendszer-, regionális és iskolai szintű irányelveket és gyakorlatokat, valamint egyéni szintű tényezőket (pl. társadalmi-gazdasági státusz, bevándorlói háttér, nem, sajátos nevelési igények), amelyek összefüggésben állnak az oktatási egyenlőtlenségek, a szegregáció kialakulásával, továbbá a teljesítménybeli különbségek létrejöttének sikeres megelőzésével.
A projekt empirikus eredményeit több csatornán keresztül publikáljuk és terjesztjük a tudományos közönség, a politikai döntéshozók és a szélesebb nyilvánosság számára. A projektben végzett tevékenységek szintetizálásaként egy nyilvánosan elérhető keretrendszert készítünk, ami alapját képezheti a jövőben megvalósuló, oktatási egyenlőtlenségek vizsgálatára fókuszáló longitudinális kutatásoknak, figyelembe véve a helyi sajátosságokat, de törekedve az európai szintű összehasonlíthatóság biztosítására.
A projekt eredményei jelentősen hozzájárulnak annak átfogó ismeretéhez, hogy milyen faktorok, tényezők befolyásolják leginkább az oktatási sikerességet, hogyan lehet a leghatékonyabban támogatni a diákok tanulását, illetve rövid-, közép- és hosszú távon milyen módszerekkel csökkenthetőek hatékonyan az oktatási egyenlőtlenségek.
A projekt magyar nyelvű oldala: https://edu.u-szeged.hu/horizon/
A projekt hivatalos oldala: https://mapie-project.eu/home