Vállalati társadalmi felelősségvállalás a fenntarthatóság jegyében
A vállalatok hozzájárulása a környezetünk, társadalmunk fenntarthatóságához.
Tudod, hogy mit jelent a vállalati társadalmi felelősségvállalás? Kíváncsi vagy arra, hogy a vállalatok, szervezetek miként segíthetik a fenntarthatóságot – társadalmi és környezeti értelemben egyaránt?
A kurzus keretében megtanulod, mit is jelent a vállalati társadalmi felelősségvállalás, avagy angolul: CSR (Corporate Social Responsibility). Megismered a legfontosabb területeit és eszközeit, módszereit. Különböző esettanulmányok segítségével ismereteket szerezhetsz hazai és nemzetközi CSR projektekről, a sikeres kampányok elemeiről, eredményeiről. A kurzus kiemelt célja, hogy foglalkozzon mind a társadalmi, mind pedig a környezeti jellegű fenntarthatósággal a vállalati szektori és a Public Relations szempontjából.
Oktató: Dr. Hegedűs Anita (SZTE)
Tervezett kontaktórák száma: 5
Előtanulmányi követelmény: Nincs, de a projektfeladat jellegéből adódóan érdemes felsőbb évfolyamon felvenni a tárgyat
Kurzuskódok:
Alap- és osztatlan képzésen: XA0051-KOOP-25-18-SZTE
Mesterképzésen: XM0051-KOOP-25-18-SZTE
Doktori képzésen: XD0051-KOOP-25-18-SZTE
Feladatok a félév során, a kurzus teljesítése:
- Projektfeladat: A hallgatók egyénileg sajátítják el a projektfeladat teljesítéséhez szükséges elméleti tudást az online oktatási felületen. A hallgatók ezután csapatban dolgoznak és több feladatot is teljesítenek. A csoportmunka első részében egy általuk kiválasztott szektoron belül CSR-esettanulmányokat keresnek: olyan hazai és külföldi jó gyakorlatokat, melyek tanulságait később beleépíthetik saját CSR-kampánytervükbe. A csoportmunka második lépéseként egy CSR-tevékenységet végző szervezet illetékes szakemberével készítenek interjút – ezen interjú tapasztalatait is felhasználják majd saját projektjük megtervezésekor. Az interjú kérdéseinek kidolgozásához oktatói segítséget kapnak.
-
- A közös munka utolsó lépése ráépül a fent említett elemekre: egy fiktív vállalatot, szervezetet talál ki a csapat, mely szervezet számára CSR-kampánytervet hoz létre. A kampányterv tartalmazza a célokat, célcsoport-meghatározást, az üzenetek és tevékenységek kijelölését, a használt kommunikációs csatornákat, az időzítést, a költségvetést, a megvalósítás menetét, illetve az értékelés mérőeszközeit.
- A fenti három egységet prezentációban mutatják be az oktatónak maximum 30 percben.
- Projektbeszámoló: A feltárt CSR-jógyakorlatok és az interjú bemutatása, valamint az elkészített CSR-kampányterv részletes ismertetése prezentációs formában.
-
- Formátum: PPT, Prezi, Canva
- Terjedelem: nem releváns
- Beszámolóra a csapatok rendelkezésére álló idő: 30 perc