Talajbarát növénytermesztés
Saját megfigyelés alapján a talajban élő rejtett világ megismerése annak érdekében, hogy a talajművelés (kertészkedés) és növénytermesztés közötti harmónia hosszútávon fenntartható legyen.
Tudtad, hogy a kertben a talpad alatt egy egész életközösség dolgozik a növények és így a TE jólétedért? Kíváncsi vagy, ki ennek a közösségnek a lelke, és mely élőlények a segítői? Szeretnéd megismerni, hogyan támogathatod őket munkájukban?
Csapatoddal egy fiktív kutatási projektben vesztek részt, melynek célja a környezetedben található különböző termőföldek állapotának felmérése. A ti feladatotok, hogy figyeljétek meg, hasonlítsátok össze és mutassátok be a környezetedben lévő művelt (pl. kert, virágoskert, szántóföld) és műveletlen (rét, erdő) talajok életét a jelen lévő földigiliszták száma alapján. Fedezd fel a különbséget, ismertesd a véleményed! Jelszó: a jövő most kezdődik!
Oktató: Dr. Tar Melinda (SZTE)
Tervezett kontaktórák száma: 6
Előtanulmányi követelmény: nincs
Feladatok a félév során, a kurzus teljesítése:
- Projektfeladat: A csoport tagjai egy fiktív kutatási projekt résztvevői, feladatuk a környezetükben lévő termőterületek és művelésben nem részesülő területek egyszerű vizsgálaton alapuló megfigyelése és összehasonlítása.
-
- A projektvezető koordinátorként felelős a vizsgálatok időben történő elvégzéséért és az adatok összegyűjtéséért a csoporttagoktól.
- Az elemző felelős a beérkezett eredmények összehasonlító értékelésének elkészítéséért.
- A moderátor felelős az eredményeket bemutató prezentáció elkészítéséért és bemutatásáért.
- A minőségbiztosító felelős a határidők betartásáért és az esetleges hiányok pótlásának bekéréséért
- Projektbeszámoló:
-
- Formátum: prezentációs eszköz segítségével egy prezentáció, mely készülhet ppt, Prezi alkalmazásával, valamint a megfigyelési nyers adatok Excel formátumban történő benyújtása.
- Terjedelem: A csoport tagjai által közösen elkészített 10-15 diát tartalmazó prezentációt a csoport moderátorának kell bemutatni. A prezentációnak tartalmaznia kell a célkitűzést, a részfeladatok elvégzésének bemutatását fotókkal, esetleg rövid videókkal illusztrálva, valamint az eredmények, következtetések, javaslatok ismertetetését.
- Rendelkezésre álló idő: 20 perc
A képzés megvalósítását az RRF-2.1.2-21-2022-00012 azonosítószámú, Komplex Digitális Modellváltás – intelligens fokozatváltás projekt támogatja. A projekt Magyarország Helyreállítási és Ellenállóképességi Tervének keretében valósul meg.