Fejlesztési Projektek
Széchenyi 2020
EFOP-3.2.5-17-2017-00014

EFOP-3.2.5-17-2017-00014
A projekt címe: MosT MIénk A PÁLYA!
Kedvezményezett: SZEGEDI TUDOMÁNYEGYETEM
Pályázati azonosító: EFOP-3.2.5-17-2017-00014
Támogatási összeg: 50 000 000 Ft
A projektidőszak: 2018.01.01. - 2021.12.31.
A program bemutatása
A MosT MIénk A PÁLYA! PROGRAM komplex, MTMI-fókuszú pályaorientációs és szemléletformáló programsorozat megvalósítását tűzi ki célul a Dél-alföldi Régió meghatározó természettudományos tehetséggondozó műhelyében, a Szegedi Tudományegyetem Gyakorló Gimnázium és Általános Iskolában.
A MosT MIénk A PÁLYA! PROGRAM megvalósítása során olyan, tanórához köthető és tanórán kívüli, MTMI pályaválasztásra ösztönző programelemek szakmai kidolgozását, megszervezését és megvalósítását tervezzük, melyek:
-
alkalmasak a matematikai, természettudományos, informatikai és műszaki kompetenciák átfogó, tudatos és tervszerű fejlesztésére,
- az élményközpontú és felfedezés-alapú pedagógiákra építve képesek előmozdítani az MTMI pályák választásának népszerűsítését,
- ezáltal - a programokban résztvevő diákok életpálya-építéséhez kapcsolódóan – eredményesen alkalmazhatók a diákok sikeres munkaerő-piaci részvételének megalapozásához.
A MosT MIénk A PÁLYA! PROGRAM megvalósítása során az alábbi 14 részterületen belül valósítunk meg 36 fajta projekttevékenységet:
Tanórához köthető tevékenységek:
- rendhagyó, tematikus órák, találkozók szervezése
- iskolalátogatás, nyílt nap, pályaválasztási rendezvény
- interaktív - életpálya-építéshez kapcsolódó - versenyek, vetélkedők szervezése
- pályaorientációhoz kapcsolódó műhelyfoglalkozások, műhelymunka, workshopok megvalósítása
- interaktív tematikus játszóházak megvalósítása
Tanórán kívüli tevékenységek:
- több szakmaterületet érintő munkahely bemutatások
- MTMI területet érintő speciális tematikájú, élmény jellegű szakkörök, diákkörök szervezése
- a középiskolába történő átmenetet segítő MTMI területet érintő felkészítő képzés (5-8. osztályosoknak)
- tanórán kívüli, fakultatív keretek között az algoritmikus gondolkodás, valamint a számolási és számítási készségek fejlesztése
- szünidei és nyári tematikus, szakmai programú táborok szervezése (kiemelten MTMI területek)
- IKT eszközökkel, perifériákkal, programozással kapcsolatos készségfejlesztő tevékenység megvalósítása
A tanulók segítése érdekében végzett egyéb tevékenységek:
- az iskolában tanító pedagógusok pályaorientációs felkészültségét szolgáló belső témanapok megvalósítása
- pályaválasztási tanár-diák-szülő találkozó, előadás szervezése
A tanulóknak nyújtott programokkal kapcsolatos fejlesztések, eszközbeszerzések:
- az oktatásban alkalmazható korszerű, ismeretterjesztő, interaktív eszközök beszerzése, alkalmazása, taneszközkészlet bővítése