A Szegedi Tudományegyetem Oktatáselméleti Kutatócsoportja november 7-én nyitókonferencián adott tájékoztatást diagnosztikus értékelő rendszerének továbbfejlesztéséről. Az eseménynek a Tisza szálló adott otthont.
A SZTE Oktatáselméleti Kutatócsoportja már évek óta dolgozik egy olyan számítógépes értékelő rendszeren, amely nyomon követi és elemzi az általános iskolás diákok teljesítményét egészen a hatodik osztályig. Az Európai Unió által is támogatott projekt idén elérkezett a második fázisához, amelynek részleteiről a november 7-i konferencián tájékoztatták az érdeklődőket.
A rendezvényen az érdeklődő iskolák képviselőin kívül jelen voltak a munkacsoportok vezetői is. Előadást tarott Csapó Benő, az SZTE BTK Neveléstudományi Intézetét vezető professzor, valamint Zsolnai Anikó, az SZTE BTK Neveléstudományi Intézet docense. Elmondták, hogy amíg az orvostudomány már igen erősen támaszkodik a modern mérőműszerekre, addig a pedagógia még mindig rá van kényszerítve statikus és időigényes papíralapú felmérésekre. Napjainkra azonban megérett rá a világ, hogy a készségfelmérő feladatokat digitális környezetben végezhessék el. Hangsúlyozták, hogy a digitális felmérésekkel a tanárok munkáját segíteni és könnyíteni fogják, nem pedig helyettesíteni.
Ezt követően Molnár Gyöngyvér, az SZTE BTK Neveléstudományi Intézet docense rövid bemutatót tartott, ahol mindenki betekintést nyerhetett az eDia nevezetű online feladatbank működésébe. Az eDia olyan újgenerációs készségfelmérő tesztek gyűjteménye, amelyet bárki bárhonnan elérhet, használatához nem szükséges más, csupán aktív internetkapcsolat és egy böngésző. A rendszer a projekt keretében a tervek szerint 2014-re teljesedik ki. A bemutatott mintafeladatok első osztálytól hatodik osztályig szólnak, emellett mind képi illusztrációkkal, mind hangutasítással segítik a megoldást. A feladat befejeztével a rendszer rögtön százalékosan kiértékeli a teljesítményt, és akár össze is veti hasonló korú diákok teljesítményével. Molnár Gyöngyvér kiemelte, ezzel az újfajta teszttel arra törekedtek, hogy a tanulók a felmérést kihívásként éljék meg, és ne kényszerként.
Őszi Tamás
|
A konferencián készült képek itt megtekinthetők |