A Szegedi Tudományegyetem Oktatáselméleti Kutatócsoport TÁMOP-3.1.9-11/1-2012-0001 Diagnosztikus mérések fejlesztése című, 2012 és 2015 között megvalósult kiemelt pályázatának zárókonferenciájára 2015. november 27-én került sor Budapesten a Magyar Tudományos Akadémia Könyvtárában.
A nagyszabású eseményt Köpeczi-Bócz Tamás, az EMMI európai uniós fejlesztésekért felelős államtitkára nyitotta meg, majd Csapó Benő, a projekt szakmai vezetője köszöntötte a megjelent vendégeket. A munkacsomagok vezetői beszámoltak a projektben vállalt célkitűzésekről és azok megvalósításáról az alábbi területeken: tartalmi keretek kidolgozása a három fő (olvasás-szövegértés, matematika, természettudomány) és 16 további műveltségterületen; online értékelési rendszer (eDia) kifejlesztése; intézményi partnerkapcsolatok kiépítése; valamint a pedagógus-továbbképzések.
A pályázat eredményeként 4 gazdagon illusztrált, a nemzeti standardokat és az online diagnosztikus mérések elméleti kereteit definiáló kötet született, közel 1000 magyarországi általános és középiskolával, valamint 8 tankerülettel alakítottunk ki partnerkapcsolatot, összesen több mint 1000 pedagógus vett részt a továbbképzéseinken, a maga nemében egyedülállóan fejlett, minden multimédia eszközt befogadó eDia feladatbankjába pedig közel 10,000 feladat került feltöltésre.
A 100 fős rendezvényen egyaránt részt vettek hazai politikai döntéshozók, a pályázat szakmai megvalósítói, valamint a partneriskolák képviselői és gyakorló pedagógusok. Elfogadta meghívásunkat Pölöskei Gáborné, az EMMI köznevelési intézményrendszer fejlesztéséért felelős helyettes államtitkára is, aki a vele készült interjúban hangsúlyozta a pályázatban elért szakmai eredmények fontosságát és hosszú távú hasznosíthatóságát a magyar oktatási rendszerben.
SZTEinfo